Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oys:ssa lähiaikoina synnyttäneet

04.01.2008 |

Mitä tarvii ottaa sairaalaan mukaan? Pidetäänkö siellä omia alusvaatteita? Edellisestä kerrasta lähes 9-vuotta aikaa,enkä millään jaksa muistaa ja asiat on varmaan muuttuneet.

Vieläkö siellä on vastasyntyneille niitä julmetun isoja vaatteita? Vai onko ne jo oikeankokoisia?

Mitä muuta olisi hyvä huomioida?

Kiitos kovasti asiallisista vastauksista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa kokemukset OYS:ista!

Vierailija
2/3 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuoreinta tietoa ei omakohtaisesti ole, mutta edellis syksynä siellä tuli synnytettyä...

Päätin, että käytämme talon vaatteita mahdollisimman pitkälle kumpikin siellä olo ajan, niin eipähän tule itselle pyykättävää - ja päätös piti...

Äidillä oli käytössä yöpaita (jolla pysyi myös imettämään), aamutakki, omat imetysliivit, talon sukat ja omat aamutossut. Pikkuhousuja en varsinaisesti käyttänyt, vaan talon puolesta jälkivuodon vuoksi lähes lasten vaippojen kokoisia vaippoja ja sukkahousujen housuosia - tyylikäs yhdistelmä, mutta kukapa tuota silloin katseli, kun ei oma mieskään ollut osastolla... ;-)

Lapselle vaihdettiin joka päivä talon vaatteet - koko tais olla kokoa 56 tai jopa 60 cm eli melko reiluja meidän 47 cm pikkumiehelle, mutta hyvinpä pärjättiin ja suurempien pulautusten jälkeen ei ollut huolta vaihtovaatteiden riittävyydestä.

Kotiin lähdettäessä vaihdoimme sitten molemmat juhlallisesti omat vaatteet (itse vieläpä ne samat, joilla olin tullut laitokselle - vain housut meinasivat valua, jäi sinne laitokselle sen verran kuitenkin massaa, mutta tuokin riippuu housujen mallista ;-)

Jotkut käyttävät omia vaatteita, jotta ei ole niin laitosmainen olo, mutta itse päätin hyödyntää tuon edun, jolloin sai olla vapaasti, eikä tarvinnut pelätä eriteläiskien jäämistä omiin vaatteisiin.

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat imetysliivit kannattaa ottaa mukaan ja minulla taisi myös olla niitä rintasuojuslappuja mukana. Oma dödö on kiva ja kosteusvoide. Kaikki muut sai talon puolesta. Oma puhelin oli mukana niin etten käyttänyt lainkaan talon puhelinta.

Muistaakseni vauvalle löytyi vaatteita ihan mukavasti sieltä. Sairaalan tossut voi olla aika hiostavat joten mulla taisi olla omat sisätossut mukana. Niin ja kamera oli myös mukana.

Ihana paikka se on ja osaava ja mukava henkilökunta! Olen ollut siellä useasti vauvaa hakemassa : )