Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
pieni ikäero mitä täytyy hankkia
04.01.2008 |
eli tulee n. vuoden ikäero lapsille.. mahd. masussa kaksoset.. mitä uusia juttuja täytyy hankkia.. mahtuukohan normi autoon 3 turvaistuinta, mies ja minä?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Meillä on pojat ikäerolla 1v3kk ja jo heille tarvittiin aika paljon tavaroita. Esim. nuorempi ei voinut käyttää isomman pinnasänkyä, koska isompi tarvitsi sitä itse.
Syöttötuoleja piti ostaa yksi lisää, koska sekin oli vielä käytössä (meillä oli tuo Tripp Trapp eikä tarvinnut ostaa uutta turvakaarta, koska sitä isompi ei enää tarvinnut)
Kaksostenrattaita kahdet erilaiset: Yhdet jotka mahtuivat autoon ja toiset joilla pääsee lumessakin eteenpäin. Lisäksi kahdet yhden istuttavat rattaat lisää. Yhdistelmät tarvittiin vauvalle ja isompikin tarvitsi lumessa kulkevia rattaita (meillä oli ennestään vain kuomuratas/vaunu yhdistelmät ja matkarattaat) ja kummallekin tarvittiin myös yhden istuttavat matkarattaat . Noita kaikkia tarvittiin esim. silloin kun mieheni ja minä lähdimme molemmat johonkin yhden pojan kanssa, jne.
Vaatteet taas periytyvät suoraan isoveljen laatikosta nuoremman laatikkoon ja joitakin (tällä hetkellä esim. yksi toppatakki+housut) on käytössä molemmilla vuorotellen (käyttävät nyt kokoja 86cm ja 92cm).
Meillä on tälläkin hetkellä autossa kolme istuinta takapenkillä. Yksi auton turvavöillä kiinnitettävä ison lapsen istuin, yksi HTS Be Safe Kid Royal ja yksi Akta/Graco Duoflex. Kaksi viimeistä ovat sellaisia turvakaukalosta seuraavia istuimia ja niistä kapeampi on tuo Akta/Gracon istuin. Kaukaloissakin on huimia leveys eroja, joten kannattaa " sovittaa" autoon ennen ostoa. Istuimien järjestyskin vaikuttaa merkitsevästi siihen mahtuvatko istuimet vai eivät, joten kannattaa kokeilla erilaisia järjestyksiäkin.