Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi räkä :( reimateciin tuli reikä, ja miten saisin sen kivasti paikkattua.

Vierailija
03.01.2008 |

Tuli ostettua syksylläliikasta iso haalari pojalle ja lainasin sitten sen naapurin muksulle.. tuli vaan piahall puheeksi, heillä kun ei ylimääräisiä varoja ole. Lunta ei ole nimeksikään , ja eihän tuo haalri sitten asvalttileikkeä kestänyt.

Naapuri palutti puvun kun saivat nyt alesta edullisesti oman ja toki pahoitteli et polvet on puhki puhki. Oli tietenkin paikannut sen laittamalla naylon paikat polempiin polviin. Tosin paikkojen väri ei ihan natsannut yhtään ;) ja itselläni olsi ollut jemmassa enempi oikeaaa sävyä muttei tietenkään ihan kohdalleen sekään mene.. . Aattelin et jospa kuitenkin liimaisin nää neutraalimmat paikat. Irroitin nyt sitten postikortinkokoiset keltaset pallukat polvista ( haaalari itsessään ruskea ) ja alta paljastu toisessa lahjeessa pikkurillin kynnen kokoinen reikä, siis ihan viito vain!

Mieli ei tekis liimata isoja paikkoja molempiin polviin, kun tuon viillonhan ois voinutt korjata pienemmälläkin peitolla tai jopa pistämällä pari ommelata ( vaikka laittaa tuon vedenpitävän paikkalapun suikaleena tuonne alle.. tai siis jotenkin muuten ???

mutta te käsityö ihmiset , mitä suosittelette?

Saiko tota liimaa joka edellisestä paikasta on jäänyt jotenkin pois?

Kannaattaako sitä vaan mekaanisesti nyppiä kuivana vai laittaakaa haalain jytypesuun?? Ihan pelkällä vedellä ei tunnu lähtevän :(

Hieman nolottaa kyllä purkaa toisen pakkaustyötä- mutta , mutta..

Aattelin nyt vain kysyä rehellisesti neuvoa ,ennekuin itsekin tee jotain josta koituu muuten hyvälle haalarille suurempi vahinko.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiot. Noissa haalareissa on ennestään jo heijastiminina noita kolmioita, joten ainakin kaverini sai nätisti pienten reikien päälle paikat. Taisi olla heijastintarraa, jota laittoi.

Vierailija
2/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile myös ilmastointiteippiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heijastintähti tuolaisen pikkuviillon päälle ois ollut ihan kiva.

Mutta kuten kirjoitin ongelma on se , et nytten polvissa on isot liimalaiskät: eli miten tuon liiman saapi pois vai pitääkö vain lajauttaa uudet isot paikklaput päälle?

Vierailija
4/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni soitti Reimalle reiästä ja sai sieltä juuri oikean väristä paikkakangasta/tarraa ja oli oikein tyytyväinen siihen.

Vierailija
5/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokeillut useampiakin tapoja paikata reimateckkejä ja parhaaksi olen havainnut mahdollisimman ison liimattavan " muovipaikan" . Siis sellaisen, jota ei mitenkään silitetä, vaan jossa on liima itsessään. Niitä löytyy aika monipuolinen värivalikoima paikallisesta kangaskaupasta. Syy, miksi olen alkanut suosimaan niitä suurempia paikkoja on se, että jos paikan reunat joutuvat kulutukselle, paikka irtoaa nopeammin kuin sellainen paikka, jonka reunat jäävät polvessa vähäisemmän kulutuksen alueelle. Samoin paikan pysyvyys paranee, kun sen kulmat leikkaa pyöreiksi.

Olen kokeillut myös silitettäviä paikkoja, mutta ne eivät pysy yhtä hyvin kuin nuo liimattavat.

Vierailija
6/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei haittaa vaikka läjäyttäis kuinka iso paikan.

Vierailija:

Ystäväni soitti Reimalle reiästä ja sai sieltä juuri oikean väristä paikkakangasta/tarraa ja oli oikein tyytyväinen siihen.

Vierailija
7/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan --- Miten tuon vanham liimapaikan liiman saa pois ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä