Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Sairastaako täällä kukaan kilpirauhasen liikatoimintaa?
29.12.2007 |
Millainen lääkitys, mitä oireita sinulla oli kun tauti todettiin? Millaiset labra-arvot olivat todettaessa?
Kommentit (2)
Liikatoiminta huomattiin noin puoli vuotta sitten. Oireina laihtuminen, käsien vapina, hikoilu ja lopuksi huomasin kaikki oireet itsessäni kun kuulin mitä oireita liikatoiminta saa aikaan. Toinen arvo oli 45.2 ja toinen mittaamattoman alhainen. Lääkityksenä oli aluksi tyrazol ja nyt lisäksi myös thyroxin. Lieviä silmäoireita on ollut lähiaikoina. Lääkitystä jatketaan vielä vuosi ja sitten katsotaan mikä on tilanne.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Liikatoiminta todettiin minulla kitarisaleikkauksen yhteydessä, kun veriarvoni olivat liian korkeat.
Itse vaivoja minulla oli yliaktiivisuus/levottomuus ja laihtuminen. Lisäksi silmien takainen kudos alkoi jotenkin kasvaa ja se työnsi silmiä ulospäin. Kuulostaa hurjalta, mutta näin oli. Asiaa käytiin tarkkailemaan, kun minulle alettiin huomautella yllättäen suurista silmistäni.
Lääkitykseni minulla oli Tyrazol ja toisen raskauden aikana Tiotil. Raskauksien ajaksi liikatoiminta tasoittui kuitenkin aina ja nyt minulla ei ole ollut liikatoimintaa enää kymmeneen vuoteen.
Arvoja en nyt muista kyllä yhtään, enkä voi niitä mistään tarkistamaan.
Olin saamassa kerran jopa radioaktiivista hoitoa vaivaan, mutta tuolla käynnillä sain tietää olevani raskaana ja hoitoa ei voitu antaa. Tämän raskauden jälkeen vaiva jäi sitten pois. Toki olen käynyt aina silloin tällöin tarkistuttamassa tilannetta, mutta arvot ovat olleet kohdallaan.