Eiköhän aloiteta mammat oikein eko-kierrätyksellinen uusi vuosi!
Pelastetaan omalta pieneltä osaltamme tätä arvokasta maailmaamme.
Jos jokainen ottaisi edes yhden eko-teon uuden vuoden valikoimaansa, niin maailma olisi taas vähän parempi paikka elää.
Osta biojätepusseja ja kierrätä biojätteet! Vie tölkit aina keräykseen! Polta takassa sellainen roska jota ei voi viedä paperinkeräykseen. Jne.
Kommentit (11)
Mutta hyva aloitus kuitenkin! Tosiaan vuosi sitten aloitin, muovit kierratykseen, myos lasi ja tolkit. Paperi ja pahvi tullut kierratettya jo vuosia. Ostin kestovaipat, en aja autoa kuin ehka muutaman kerran kuukaudessa. Ostelen kirpputoreilta, eli jos tarvitsen jotain uutta kotiini, kayn ensiksi kiertelemassa kirppikset jne jos sattuisin loytamaan tarvitsemani kaytettyna.
Vielako olisi ideoita? Ja joku saisi valaista minua energiajakeesta! Mita olette sinne vieneet? Esim. rikkinaisia vaatteita, joita ei voi enaa kayttaa?
Ettette osta mitään muovista ja kamalan muoviseen käärittyä.
Biojätteet jo lajittelen. Energialamput on käytössä. Nyt varmaan vois alkaa lajittelemaan nuo tölkit ja purkit.
Jos tiedätte jonkun, joka ei vielä biojätteitä lajittele, niin viekää pari rullaa biopusseja lahjaksi ja puhukaa kuin ´ruuneberi´, jotta aloittaisi lajittelun.
Mulle kaveri teki niin vuosia sitten ja johan tehosi.
Lapsillenne jauhakaa ilmastonmuutoksesta ja siitä, mitä me sille voidaan tehdä. Siinä kasvaa uusi polvi.
Mitä ekologisia pesuaineita käytätte? Suositelkaa.
Kaikilla keleillä, vesisateesta -30 pakkaseen. Matkaa yhteen suuntaan 3,5 km. Tehkääpä perässä :)
http: //www. greenpeace. org/finland/fi/toimi/Vihreat_vinkit
lupaan katkasta koneista virrat ahkerammin ja käyttää julkista liikennettä/pyörää, kierrättää kaiken mahdollisen ja ennen kaikkea VÄHENTÄÄ OSTAMISTA (tää on mulle se vaikea paikka)! Eli en enää osta esim neljää paitaa vaan vain yhden ja sitä rataa.
oikea tauti nykyaikana. Kulut, kuluta ja kuluta...
Ja voi jos tavaroita (vaikkapa leluja) ei niin ylipakattaisi. Mikä jätevuori nyttenki lahjoista roskiin.
Tähtisadetikut (jättikokoiset) saavat riittää :D. Vai saisikohan jostain sitten ei-saastuttavia, maatuvia raketteja..? ;P
se on pelkkää säästöä, sekajätteen määrä väheni ihan selvästi. Rivitalossa vietiin roskikseen joka päivä 2-3 pussia roskaa, nyt tulee sama määrä viikossa korkeintaan.
Kierrätetään paperi, lasi, patterit, pahvipakkaukset, metalli. Lisäksi meillä on oma komposti.
Lämmitykseksi valitsimme maalämmön.
Huonekalut ostamme kirppareilta ja kunnostamme ne itse.
Ensi kesänä olisi tarkoitus tehdä pieni kasvimaa.
Suosittelen! Pienetkin teot ovat eteenpäin!
tuleehan sieltä teidän omasta piipustakin päästöjä!
Lupaan pitää huolen siitä, että yhtään rakettia ei miedän perhe taivaalle Uutena Vuotena laukaise!