Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi hankkia oppisopimuskoulukseen? pitääkö se olla joku kurssi johon haetaan oppilaita tai miten ihmeessä se menee?

Vierailija
27.12.2007 |

olen googlannut mutta en tule sen viisaammaksi, en saa selvää mitä siellä selitellään. Voinka esim. hakeuta itse oppisopimuskoulukseen johonkin vanhustentaloon jos haluan vaikka lähihoitajaksi/välinehuoltajaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loput hoituukin helposti oppisopimustoimiston kautta. eli työnhakuun mars.

Vierailija
2/5 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen työnantajan kanssa sovitte oppisopimuksen alkamisesta, sitten otatte yhteyttä oppisopimustoimistoon ja teette oppisopimuksen. Teoriajaksot käyt jossakin oppilaitoksessa. Huom. saattaa olla kaukanakin omalta paikkakunnaltasi, jos siellä ei ole alan koulutusta.

Itsellä on näin. Teoriaa on n. 10 viikkoa per vuosi, riippuu alasta.

Kaiken muun ajan olet normaalisti töissä ja opit sitä kautta ammatin.

Voit tietysti ensimmäisenä ottaa yhteyttä oman paikkakuntasi oppisopimustoimistoon ja kysellä olisiko niillä tiedossa työpaikkoja. Harvemmin niitä vaan taitaa olla. Itse täytyy olla aktiivinen ja etsiä se työpaikka, niinkuin ihan muulloinkin tekisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja- oppisopimustoimisto- oppilaitos, niin ja tietysti sinä itse. Itse pitää olla todella todella aktiivinen ja pitää ohjat käsissä, että hommat toimii.

Vierailija
4/5 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/5 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kaupungin virasto on niin laaja asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän