Mistä tietää ovuloiko ollenkaan?
Niinpä, siinä tuo kysymys. Ongelmana vain on se että ei ole kuukautisiakaan. E sikoisen synnytyksestä 1.5 vuotta eikä kuukautisiakaan ole näkynyt ja toinen saisi tulla mutta tuleeko ollenkaan kun ei tiedä ovulaatioistakaan :)
Ihan ihmeissäni olen..
Kommentit (6)
Imetys loppui tytön ollessa 1 kk ikäinen joten en jaksa uskoa että se nyt sitä edes olisi.. Pitänee suunnistaa gynelle!
Mulla samanlainen tilanne. Tosin imetyksen lopetin kuukausi sitten.
Katotaan nyt miten meidän projekti ensivuonna etenee. Jos ei plussaa näy eikä kuulu pidemmän kaavan mukaan, niin on kai itsekin käytävä gynellä.
Minä taas olen kuullut, että ovis vois normaalisti tulla, vaikkei kk-tiset olis alkaneetkaan. (siis tää kuultu juttu vaan kaverilta) Kunpa tohon vois uskoa :) Mutta epäilen suuresti..
Toinen lapsi olis niin toivottu molemmin puolin!
voi yrittää löytää ovulaatiotesteillä. Toki en kyllä tiedä onko järkeä kuukausitolkkuja ennakkoon alkaa tikuttelemaan, vaikka erittäin hyviä oviksen metsästykseen ovatkin. Parhaimmillaan varsinkin jos kuukautiset ovat jo alkaneet ja haluaa nopeaan löytää oviksen:-)
Edullisesti saa ainakin babyplus.fi:stä tilattua joita itse käytän nyt kuumeilussani:-)
Itse lopetin imetyksen 3kk sitten, vauva nyt 10kk. Menkkoja ei ole myöskään minulla kuulunut. Kysyin tätä neuvolasta ja sanoi että menkat pitäisi alkaa viimistään vuoden päästä synnytyksestä ja jos ei ala niin suositteli menemään gynelle.
Meillä kanssa kakkonen olisi jo toiveissa ja kovasti harmittaa kun menkat eivät ala (ja raskaanakaan en ole). Joten odotan vielä hetken ja sit gynelle tutkittavaks...
Tulin vielä sen verran korjaamaan tuota viestiäni, että luonnollisesti eka ovis raskauden (tai pillereitten) jälkeen tulee " salaa" (ennen kuukautisvuotoa), ja näin ollen ovulaatio tapahtuu tavallaan ilman menkkojakin... mutta kyllä se vuoto sitten jo tuleekin, jollei tosiaan ole raskautunut.
Kun niinhän se on, että ovulaatio aiheuttaa munasolun irtoamisen ja kaikki limakalvomuutokset ym. ja jos ei ole tullut raskaaksi, ne tulevat vuotona pois.
Mutta periaatteessa siis voi tulla raskaaksi ilman menkkojakin, jos onnistuu heti tällaisesta ensimmäisestä oviksesta raskautumaan.
++++ vaan kaikille yrittäjille! : )
Tuskinpa olet ovuloinut, kun ei kerran menkkojakaan ole näkynyt. Ovulaation jälkeen pitäisi tulla vuoto, JOS ei ole raskautunut...
(Menkathan sitä vastoin voi joskus tulla ilman ovistakin.)
Milloin olet lopettanut imetyksen? Vai imetätkö edelleen? Sehän usein estää kuukautisten alkamisen. Mutta jos lopettamisesta on jo aikaa, suosittelisin kyllä käymään gynen tarkastuksessa.