Kuinka kauan kestää, että uusi koti alkaa tuntumaan kodilta?
Viikko sitten muutettu, eikä paikka tunnu vielä yhtään kotosailta :(. Kaipaan entiseen kotiin ja kaupunginosaa, vaikka ihan vieressä (ja periaatteessa paremmalla sijainnilla) ollaankin.
Kommentit (19)
Vuokralle silloin muutettiin, mutta vuosi sitten ostettiin omaksi.
Eikä edes huippukunnossa asunto ollut, mutta kodilta tuntui silti. =)
Eräitten kavereittemme talo ei tunnu kodilta ja kodikkaalta vielä 10 vuoden jälkeenkään ja toisten kavereittemme jo ennenkuin kamat oli purettu muuttolaatikoista!
Omalla kohdalla itse rakennetut talot on tuntuneet kodilta muutamassa päivässä, alueeseen on tottunut viimeistään muutaman viikon kuluttua. Periaatteessa heti kun taulut on seinillä ja huonekalut paikoillaan.
Vierailija:
Reilut kaksi vuotta ollaan tässä asuttu, mutta kodiksi tämä ei muuttunut koskaan, vaikka on periaatteessa " parempi" kuin entinen koti.Nyt onneksi muutetaan pois, uskon vahvasti, että uusi on koti melko nopeasti.
en tiedä mikä sen teki ja miksi se yleensä ostettiin. No muutettiin pois melkein heti ja muutettiin toisaalle, se tuntui kodilta heti, voikun nautin joka ilta että pääsin pois siitä entisestä. Nyt rakennettiin ja pelkäsin että tuntuuko täälläkin siltä ettei viihdy, mutta ei onneksi. Ei niin voimakasta kodinomaisuutta tullut heti kuin siinä edellisessä, mutta onneksi ihan tarpeeksi kuitenkin.
sitä voi sitten muuttaa pois jos ei viihdy?Tai myydä ostamansa asunnon.. Me ollaan asuttu muutama kuukausi uudessa vastavalmistuneessa asunnossa enkä millään tunne tätä kodiksi.. Isompi lapsista sanoo usein että haluaisi muuttaa takaisin kerrostaloon jne. Asunto on sinällään ihan kiva mutta aika ahdas ja kaukana kaikesta. Alunperin ihastuttiin luonnonläheiseen sijaintiin, mutta nyt vaikka asuisin mielummin Hesan keskustassa kuin täällä ;)
Sitä joutuu varmasti maksamaan kovat verot jos sattuisi saamaan myyntivoittoa.. Eli kannattaako mieluummin " kärsiä" pari vuotta vai muuttaa nyt heti ennenkuin masentuu lopullisesti?
Meitä piti muuttaa uuteen kotiin neljä, muuttikin kolme..
Ahdistanut lapsen kuolemasta asti, pelottanutkin alussa. Ikinä ei olla miehen kanssa tänne kotiuduttu, ei tielle eikä taloon. Kovasti mietitään pitäiskö tämä myydä, vaan enpä tiedä jaksaako sitä enää kolmatta taloa alkaa rakentamaan.
Kodikkaan näköistä täällä on todellakin, vaan se tunne meiltä molemmilta puuttuu et tämä on meidän koti.
Ensimmäinen talo tuntui kodilta heti ja nyt harmittaakin kovasti miksi se myytiin.. no saatiin toki enemmän meidän näköinen talo vaan ku ei niin ei..
Vierailija:
Meitä piti muuttaa uuteen kotiin neljä, muuttikin kolme..
Ahdistanut lapsen kuolemasta asti, pelottanutkin alussa. Ikinä ei olla miehen kanssa tänne kotiuduttu, ei tielle eikä taloon. Kovasti mietitään pitäiskö tämä myydä, vaan enpä tiedä jaksaako sitä enää kolmatta taloa alkaa rakentamaan.
Kodikkaan näköistä täällä on todellakin, vaan se tunne meiltä molemmilta puuttuu et tämä on meidän koti.
Ensimmäinen talo tuntui kodilta heti ja nyt harmittaakin kovasti miksi se myytiin.. no saatiin toki enemmän meidän näköinen talo vaan ku ei niin ei..
Mutta onko pakko itse rakentaa talo? Ettekö voisi ostaa jotain valmista mukavaa taloa itsellenne?
kun ekaa kertaa astuin sisään niin tunne oli : tää on mun koti! Ja sitten ostettiinkin talo ja aah ihanaa on. Muut talot ei tuntuneet kodeilta, en ois ottanut niitä ees ilmaiseksi.
Olin yllättynyt kun kaksi vuotta asuttuamme päätimme myydä asunnon ja muuttoäpäivänä oli kuitenkin melko haikea fiilis. No nyt odotetaan ankeaakin ankeammassa vuokrakämpässä uuden kodin valmistumista ja tuleva koti tuntuu nyt kodilta enemmän kuin koskaan. Tuleva koti täysin meidän suunnittelemä ja meidän ehdoilla tehty. Koti tuntuu nyt jo kodilta vaikkei pystyssä ole kuin ulkoseinät.
Muistan, kun olin ekan kerran katsomassa nykyistä kotiamme asuntoesittelyssä, ja heti eteisessä (tai varmaan jo pihalla) tuli tosi vahva tunne siitä, että tämän minä haluan, tämä on meidän perheen uusi koti. Sisustus oli aivan kamala (yksinasuva ja vastaeronnut mies ei ollut jaksanut panostaa), keittiö aivan pommi, ja kaikissa kylppäreissä edelleenkin aika urpot laatat, mutta jotenkin kaikki nuo tuntuivat aivan pikkuseikoilta sen tunteen rinnalla.
Asunto oli tosi kallis, mutta nyt ei harmita pätkääkään, niin hyvin olemme viihtyneet - ja niin paljon kehuja myös saaneet itsemme näköisestä, tyylikkäästä talostamme :-)
Sitä vastoin edellinen asuntomme, jossa asuimme yli kolme vuotta, ei KOSKAAN tuntut ihan omalta, vaan aina oli sellainen tietty väliaikaisuuden tuntu ja tiesin, että kohta lähdemme pois.
Kävimme katsomassa paljon asuntoja ennen tätä, eikä mikään kolahtanut. Mutta kun tätä tultiin katsomaan niin tiedettiin että se on siinä :) Ja niin sen pitää ollakin, en ostaisi asuntoa jos se ei tunnu omalta.
Meillä ei talon osto tule kyseeseen. Liikaa rakennusmiehiä lähiperheessä;) Ja lisäksi tykätään rakentamisesta, en vois kuvitella asuvani kodissa jota en ole itse ollut tekemässä alusta loppuun.
Teen itse suuren työn rakennuksilla myös, naulaan, villotan, saumaan, pakkeloin, paneloin kattoja miehen apuna, maalaan jne..
Nautin siitä, vaan enää se ei ole niin helppoa kun on noita lapsia siunaantunut:)
Siksi täällä mietitään tarkkaan millon aletaan rakentamaan uutta, heti vai asutaanko tässä talossa kunnes lapset isoja ja sitten rakennetaan pienempi talo.
yli vuoden ennen kuin minusta alkoi tuntua siltä että olemme Kodissa. Tuon vuoden aikana teimme pikkuhiljaa remppaa ja uusien pintamateriaalien saaminen vaikutti paljon siihen kotiutumiseen, inhosin niitä vanhoja muovimattoja mitkä meillä aiemmin oli! Lisäksi se etät sain uusia hyviä ystäviä tästä ihan läheltä ja tutustuin yhteen naapuriin josta sain kahvitteluseuraa, sai tämän asunnon tuntumaan kodilta. Alue sinänsä oli jo aiemmin tuttu minulle eli ympäristöön tutustumisella ei ollut vaikutusta.
ja osaa liikkua uudessa ympäristössä koiran kanssa. Koiralla meni vähän kauemmin tottua uuteen kotiin.
Jos muutta huonompaan niin laittaa kovemmille tottuminen. Näin se vaan on.
Reilut kaksi vuotta ollaan tässä asuttu, mutta kodiksi tämä ei muuttunut koskaan, vaikka on periaatteessa " parempi" kuin entinen koti.
Nyt onneksi muutetaan pois, uskon vahvasti, että uusi on koti melko nopeasti.
Vierailija:
Nyt tuntuu jotenkin nihkeältä kaikkinensa, vaikka tilaa on paljon enemmän, asunto on paremmassa kunnossa ja sijainti " parempi" :/.
Ap