Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥HELMET ♥ joulupäivä- välipäivät ♥

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle lukijalle ja kirjoittelijalle : )

Erityisesti tosiaan terveitä päiviä, ja onnellisia vauveleille, kohta jo taaperoille!

Odotan uutta vuotta aika puhki ja toiveikkaana että uusi vuosi toisi uudet nukkumatavat tai ainakin voimia valvoa... viimeiset 3 kk on mennyt todella rikkonaisilla öillä, maksimi on alle tunnin välein herätys, minimi n. 4 kertaa yössä. Tämä alkoi aika salakavalasti kun neiti alkoi liikkumaan, sitä ennen yleensä vain kerran yössä herätys ja syöttö.

En kertakaikkiaan jaksa unikoulutella lempeästi, eli seisoskella sängyn vieressä ja hyssytellä tissityksen sijaan, eikä minusta ole huudatusunikouluunkaan. Joten kärsin vaan ja odotan että huominen muuttaisi kaiken. Päiväkodin aloitus on edessä helmi-maaliskuussa näillä näkymin, ja tuntuu kyllä rankalta ajatella aloittaa kunnolla töitä tässä kunnossa, kun melkein ajelee väärällä kaistalla eikä tukkaansa jaksa pestä.

Tyttö ei myöskään syö kunnolla, itse asiassa todella huonosti päiväsaikaan, ja mikäs tarve onkaan syödä kun lutkuttaa maitoa pitkin yötä. Miten ihmeessä tästä muutama-lusikallinen-sosetta -tilanteesta päästäisiin " perheen ruokaan" parin kk sisällä, en ymmärrä.

Mukavaa on se, että ollaan oltu terveitä!

Loistavaa Uuden Vuoden alkua! Minä vietän sen unten mailla, muut saavat hoitaa raketit. Joten hyvää yötä myös : )

T. Sporttari ja Milli kohta 11kk

Vierailija
22/30 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ja isäntä räjäyttelee pihalla raketteja ja minä yritän saada aikaani kulumaan.. Se siitä ajoissa nukkumaanmenosta! =/

Eihän tässä paukkeessa ja jytkeessä unta saisi vaikka yrittäisi. Peetu onneksi nukkuu kuin pieni possu =) [color=red] ♥[/color]

Koira pelkää pauketta, joten sen kanssa pitää " seurustella" koko ajan, lähinnä rapsutella ja pitää sylissä (juu-u, melkein 45kg painava koira tunkee syliin), sillä se rauhoittuu vähän!

Ihan tässä alkaa töihin lähtö jännittämään, huomenna viimeinen vapaapäivä ja sit alkaa työt!

Onneksi Peetun hoito alkaa " pehmeällä laskulla" kun on vaan vuoronvaihdon ajan hoidossa! Mies on aamuvuorossa ja minä menen iltaan.

Jospa saisi hiukan rahaa säästöön, kun palkka on suht hyvä mun tän hetkisiin tuloihin nähden!

No, mutta nyt ei muuta..

mammutti ilotulituksen keskeltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan ole aikoihin käynyt täällä palstailemassa ja siksi olinkin ihan superyllättynyt, että meitä helmisläisiä on täällä vielä näinkin paljon ja aktiivisina! Olisihan sitä tukea tarvinnut tässä matkan varrella yhteen jos toiseenkin asiaan mutta ihana oli lukea nytkin teidän viestejänne joissa aivan samojen asioiden kanssa näemmä kamppaillaan kuin meilläkin.

Meillä siis toinen vauveli kierroksessa ja tämä myös varsinainen tissivauva. Välillä meni meilläkin myös yöt paremmin nyt olen taas lepsuna ja laiskana äitinä antanut tilanteen lipsua siihen, että tungen tissiä suuhun jos yöllä herää eikä tutilla hiljene. Ja niitä heräämisiä riittää.Toisinaan ekan kerran vasta neljän jälkeen ja toisinaan parin tunnin välein. Siellä se tytsy milloin istuu ja milloin jalat roikkuu pinnojen välistä ja hirveät raivarit jos en ota kainalooni. Miten sitä ei muista esikoisesta ollenkaan, että näin kauan tätä yösyöttelyä olisi jatkunut? Ja ystävälliset superäitiystävättäreni kertovat kuinka helposti heidän vauvansa jo viisikuisina viimeistään alkoivat nukkua yöt läpeensä eikä puhettakaan yösyötöistä ;)

Eli helpottavaa kuulla ettei kaikilla näinkin isojen vauveleiden äideillä homma ole aina hallussa.

Muutoin meillä menee lupsakasti. Ilona syö hyvin ja kaikki menee mitä annetaan. Vielä ei ole kovaa yritystä kävellä paitsi talutettaessa. Yrittää nousta seisomaan tukea vasten mutta hieman pelkoa ilmassa eli polvilleen asti pääsee.Ja ryömimisestä tahi konttaamisesta hän ei ole tykännyt lainkaan - niinpä liikkuu nyt pepullaan.Hilpeä tyyli ;) Pääasia, että eteen pääsee.

Yritän nyt useammin käydä täällä visiteeraamassa teitä, koska heti tunsin tämän yhteyden ;)

Terv.Kaksosnainen ja Ilona 10kk

Vierailija
24/30 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Arki taas alkaa palaileen, huomenna taas töihin. Ja mies onkin nyt yövuorossa. Uuttavuotta otettiin vastaan tuttavaperheen kanssa, hyvän ruoan ja ilotulitusten kera. Tyttöjen piti olla isällänsä tämä uusivuosi, mutta hain ne pois. Kun taas meni heillä juopotteluksi ja koti-bileiksi. Tyttöjen isä valitettavasti nuoresta iästään huolimatta jo alkoholisti =( Ja kuluu taas aikaa, kun uskallan lapsia antaa sinne =( Lapset meillä jo voi vihdoinkin paremmin, mitä nyt rupinen on vielä pikku-miäs. Mutta jospa tosiaan olisi terveempi nyt tämä vuosi =)

Kiva lukea teidänkin kuulumisianne Kaksonen ja Pessi, On totta, että välillä, kun lukee jonkun muun Helmiksen kirjoitusta lasten opituista asioista ja muistakin elämän tilanteista. On ne välillä ihan, kuin olisi voinut saman asian itsekin kirjoittaa =)

Mammutti kirjoitti Peetun ilta itkemisestä, meillä on nyt vähän samaa huomattavissa. Enkä kans ymmärrä, että mistä voisi johtua??!! Kerro jos keksit jotain =)

Anopilla on lauantaina 50vee juhlat, ja kaatoi juuri tänään mun niskaani miltei kaiken. Kun palasi lomaltansa. Itse ei ole tehnyt/suunnitellut vielä mitään. Pitopalvelukin soitteli,että mitähän siellä tarjotaan. Kun anoppi oli sanonut,että osa tehdään itse. Ja ei tarvita kai, kuin pari tarjoilijaa (jotta pääsisi halvemmalla) koska ehdinhän minä keittiössä autteleen. Ja ai niin ohjelman/maljapuheet yms. SAAN hoitaa kuulemma minä nekin. voi

P..kele sanon minä!!! Mulla kuitenkin kolme lasta, ja Jessehän tunnetusti ei mun sylistä laskeudu pois 100hengen juhlissa! Leipoa pitäisi ja pöydät koristella(mut kukkiin ei tuhlata) Varaa olisi, mutta nyt on niin ihana uusi miesystävä,että pitää saada matkustella yms. Paljon. Niin ei viitsi tämmöisiin juhliin panostaa. NOLOA!! Ja mullahan töitäkin koko viikko. Taidan avautua anopilleni huomenna =( Ei sillä ettenkö auttaisi, mutta en mä kaikkeen pysty. Oma suku pahin =)

Pistetäänpä gallubiin sellainen kysymys, että joko teillä muilla käydään potalla?? Meillä aina isot asiat tehdään pottaan, jos ollaan kotona. Eli potta keittiön nurkassa, ja kun poitsu konttaa potalle, eikun vaippa pois. Ja aina tulee. Jännä juttu, mutta hieno sellainen =) Pissalle ei hoksaa vielä potalle aina pyytää, vaan vahinkoja käy. Aika paljon on nimittäin ilman vaippaa.

Jotain muutakin piti kysyä, mutta ajatus katkesi... Nyt iltapesulle vekarat laittamaan!

Vivian+ lapsukaiset

Vierailija
25/30 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin joulun aikaan monta kiloa! Tosin keino oli varsin epämiellyttävä: ensin poika oli keuhkokuumeessa ja 8 vrk:n mahataudissa, sitten itse olin 4-5 päivää mahataudissa. Joten jäi jouluruuat syömättä kun oltiin joulu sairaalassa ja sen jälkeen ite yrjöilin. Nyt sitten on varmaan ruvettava suklaan syöntiin heti kun alkaa maistua. NImittäin vielä 5 vrk sen jälkeen kun pahin mahatauti hellitti, ei maistu varsinkaan mikään suklaa tai herkku.

Perjantaina tulee hoitolapset joten toivottavasti ollaan siiheksi oikeasti kunnossa! Huomenna iskee hirmu desinfiointi, pesin kaikki toki tautien jälkeen mutta vielä uudestaan pestävä kaikki jutut ettei tuo sairaalasta haettu supermahatauti tartu jostain ovenkahvoista vielä hoitolapsiinkin. Jännittää muutenkin tuo hoitolapsijuttu, kun en ole mikään kotitalousihme, lasten kanssa kyllä toimin hyvin mutta miten selviän kaikista kotitöistä viiden kanssa...

Joo mutta mukavaa kuluvaa vuotta!

Heinä ja poika 10,5 kk

Vierailija
26/30 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerennyt uutta pinoa nyt availemaan, joten pistän turinat tänne!

Meillä ollaan oltu terveinä, matkakuume on ainoa joka vaivaa ja siihenhän tulee perjantaina sitten helpotusta!

Kiitti heinälle vaan laihdutus vinkistä, taidan kuitenkin ottaa perinteisemmän mallin =) Kiva kuulla että ootte jo kuitenkin parantuneet ja kaikki sen suhteen hyvin.

Ronja on oppinut nousemaan pystyyn ja kovasti harjoittelee seisomista. Yöt on edelleen aika hulinaa, mutta olkoot. Unikouluja harkitaan sitten ehkä reissun jälkeen tai sitten joskus kun jaksaa. Ronjalla on joku hirmuinen minä-ite kausi kun ei saisi mitään hänelle tehdä, ei suostu syömään kuin itse jne... pukeminen on tosi hankalaa kun rimpuilee sylistä pois ja puree jos suuttuu! Pieni mutta pippurinen on tuo tyttö.

Tsemppiä kaikille työt aloittaville, kiva oli kuulla pessin ja kaksosnaisenkin kuulumisia. Tää pino kyllä varmasti hiljenee aikalailla kun vuodenvaihteesta lähti töihin meitä useampikin, mutta koitetaan pitää vaikka kuukausi pinoa pinnalla, jotta päästään tuonne helmikuulle kunnialla.

Nyt mun on jatkettava pakkaamisia ja sit on haettava vielä reissuun sellainen ergo-reppu ja yksi matkalaukkukin on haettava vielä ja paljon muuta....

Jos en ehdi palalilla ennen matkaan niin mukavia pakkaskelejä teille kaikille, palataan asiaan sitten parin viikon päästä!

T. Kaisa ja Ronja 9,5 kk

Vierailija
27/30 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli ripulointi jatkuu edelleen. 1-4 kertaa vuorokaudessa tulee vaipallinen tahnaa ja yöt valitellaan. Limainen yskä ja vuotava nenä on ainoot mist edes huomaa tuon neidin sairastavan. Syö ja juo hyvin ja on pirtee oma itsensä. Lääkärissä ei olla vielä käyty kun ajattelin, että olisi ohimenevää.. Pyhien varalle käytiin ostamassa apteekista Osmosalia (ei olla annettu vielä) ja Tintus-yskänlääkettä (annettiin 2x alle 2ml/vrk kahtena päivänä). Tänään sitten soittelen tuossa 12 aikaan neuvolaan ja kysyn, että mitäs tehdään. Tämä on jo kestänyt viikon ja kummipojalla on samoja oireita, ettei johdu maidostakaan...

Kaikesta huolimatta Viivi konttaakin jo kovaa vauhtia " kiellettyihin" paikkoihin ja yrittää kovin nousta seisomaan tukea vasten. Kaikki nämä liikkumisen taidot opittiin hienosti alta kuukaudessa. Nyt saa äiti olla koko ajan juoksemassa perässä ja viihdyttämässä :)

Kiva kuulla " vanhoista Helmistä" Pessistä ja Kaksosnaisesta pitkästä aikaa :) Toivottavasti tämä meidän pino pysyy pystyssä, vaikka sitten helmikuussa siirrytäänkin tuonne taaperoiden puolelle (? jos olen oikein ymmärtänyt..)

Mammutille onnea töihin paluun johdosta!

Kolomoselle hauskaa matkaa jo etukäteen, jos en muista myöhemmin toivotella.

POTTA-G: me päätettiinkin alkaa käyttää pottaa vasta, kun pikkuneiti on oppinut liikkumaan.. Joten kun jossain vaiheessa aletaan parantua, niin mennään pottaostoksille ja alotetaan pottakoulu. Pikkuhiljaa.

Sitten uutta galluppia, kun nämä Helmet alkavat tässä pian täyttää sen 1v. Moniko aikoo käydä otattaa KUVAn ja järjestää pikkuiselle SYNTTÄRIJUHLAT? -Itse juuri kyselin yhden perhetuttavan numeroa josko voisi ottaa kuvat. Tässä pian tarvii alkaa aikaa varailemaan. Pienet kemutkin aiotaan järjestää, mut ei olla sen enempiä vielä mietitty.

(.) sen verran, että nyt liikkeet ja muljaukset tuntuvat oikein kunnolla. Viikkojakin kasassa melkein 24. Kyllä se kevät ja huhtikuu tulee kovaa vauhtia..

Nyt viemään neiti päikkäreille,

t.Ufa & Viivi (pian 10,5kk)

Vierailija
28/30 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seurataan ainakin perjantaille, jos ei mene ohi niin varataan aikaa lääkärille. Syytä huoleen ei ole kun kerran syö ja juo. AsidoFILUS -tuotteita terkka suositteli vatsan rauhoittamiseen. Jos kuume nousee, niin sitten ottaa heti yhteyttä, että otetaan pissanäyte..

Näillä eväillä kohti loppuviikkoa.

Vierailija
29/30 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää sellaista kaikille!!

Vai taaperopuolelle pitäis siirtyä...enpäs ollut ees aatellut. Mut siirrytään vaan jos vaan saadaan kirjoittelijoita pysymään mukana kun monilla tosiaan työjuttua yms. Itsekin vaikka olen ihan kotosalla niin tuntuu tää aika olevan kortilla. Eilen käytiin kaikki nukkumaan klo21 ja tänään varmaan sama juttu. On niin väsynyttä porukkaa.

Meillä esikoinen alkaa parantua tuosta yskä/korva-ja poskiontelo taudistaan mutta maanantaina käytin tuota kakkosta sitten lääkärissä. Samat oireet ja sama dg. Nyt on sitten itsellä kurkkukivun lisäksi otsalla päänsärky jollaista esikkokin valitteli ennen sairastumistaan eli tautia odotellessa :o/ Pikkumies on toistaiseksi onnistunut tautia välttämään ja olen kyllä kieltänyt isompia pussaamasta yms. pienempää jottei tarttuisi. Saapa nähdä kuinka käy.

Muuten meille on tullut lisää hampaita. Jouluna ilmeistyi ylös yksi ja nyt on toinen näkyvissä ikenessä. Eli kohta on jo kokonaiset 4 hammasta. Niin ja ne synttäritkin lähenee...meillä kun ne on jo tässä kuussa eli viimeinen päivä. Juhlat on varmaan kummit+mummi&vaari+sisrusten perheet.

Just yks kaveri laittoi s-postia et jos ei tänä vuonna juhlittais lasten synttäreitä yhdessä. Yleensä ollaan siis juhlittu 4äitiä+lapset yhdessä. Tänä vuonna ekan kerran sitten mulla yksi lapsi enemmän ja en tiedä mikä on kun tälläinen viesti tuli?! Meillä ainakin lapsille ollut ko.juhlat aikas tärkeitä kun harvemmin näiden kavereiden kanssa nykyään nähdään...mut enpäs ketään väkisinkään juhliin halua pyytää. Tuli paha mieli siksi saatte lukea mun kärinää...

Valokuvista....otetaan varmaan itse kuvia. Meillä kerhossa keväisin aina valokuvaaja ja ne on olleet ihan edullisia kuvia ja otetaan tosiaan niinkuin valokuvaamossa mut kerhontiloissa. Viime keväänä kuvaaja olikin maaliskuussa ja silloin kävin pikkuneidin kuvauttamassa uuden pikkuveljen kanssa ;o)) tuli aivan ihania kuvia.

Mites muuten päikkärit? Meillä nukutaan enää yhdet.

Aamu alkaa viimeistää klo7, yleensä jo 6.30.Syödään aamupala, sitten leikitään/ulkoillaan ja syödään ja klo12-13 menee päiväunille vaunuun ja nukkuu 2-3h. Sen jälkeen syödään välipala ja ollaan hereillä iltaan asti. Ruokaa vielä klo 17 ja iltapala 19.30. Nukkumaan 20.30-21. Nyt on ollut aikas tasainen rytmi kun ollaan oltu lomalla...siis kerhoista yms. Saapa nähdä miten käy kun alkaa tuo kerhoilu ja kuskailu uudestaan...

Ja öisin heräillään edelleen. tosin vain kerran tai kaksi ja yleensä otan pojan kainaloon kun en jaksa itse roikkua nukuttamassa X) Mutta se Pantleyn kirja on kyllä ollut ihan hyvä ja olen siitä jotain kokeillut. Meillä on säännölliset iltarutiinit, tosin oli jo ennen kirjan lukemista, ja unimusa. Vielä kun nukkuisi koko yön...

Mammutti: Jaksamista hoidon ja töiden aloitukseen!!

Kolomonen: Oikein ihanaa reissua...oon ihan kade ;0))

Ufa: Mukavaa odottelua!

Mullakin on nyt 4 tuttua kertonut saavansa vauvan tänä vuonna. Yksi niistä pikkumiehen kummi :o))

Nyt palstatilaa muillekin...

calmus & lapsoset

Vierailija
30/30 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä pino, kiva lukea kuulumisia, vaikka harmittavan moni oli ollut kipeä. Paranemisia!

Me ollaan jo lähtötunnelmissa. Huomenna ajellaan lentokenttähotelliin yöksi ja pe-aamuna klo 6 lähtee kone. Vaikka kohteena vain Teneriffa, niin silti kiva lähteä. Aleksanteri on ihan töpinöissään, vaikka tämä on hänelle jo kolmas lentokoneloma. Edellisestä muistaa kohdemaan linja-autot, muttei lentokonetta. Pikkuisenko odottaa. Ja vikkelä neitimme on touhussa mukana, purkamassa laukkuja....:) Katariinalla kyllä energiaa riittää, ei ole paikallaan sekuntiakaan. Veljen moottoripyöräkeinuun ja sohvaan kiipeäminen ovat parasta lystiä. Ja mitä enemmän häntä hyppyyttää ja tekee hänen kanssaan kuperkeikkoja, niin sen iloisempi hän on.

Mukavaa viikonjatkoa!

t: Tuula ja lapset