Paras joululahja aikuiselle - ei lahjaa ollenkaan.
Toisen aikuisen (pl. joissain tapauksissa puoliso) ostamat lahjat eivät pääosin onnistu.
Eiköhän olisi parasta pyhittää joulu vain lasten lahjoille.
Kukaan ei sitä Tiimari- ja Tarjoustalokräässää halua nurkkiinsa. Ja ne, jotka haluavat, voivat ostaa ne sieltä suoraan itselleen.
Kommentit (17)
Tänäkin jouluna sain hyvää musiikkia, elokuvia, kauneudenhoitotuotteita, kirjoja, lehtitilauksen yms. Totta kai olisin voinut itsekin ne itselleni ostaa, mutta tuskin olisin kaikkea raaskinut, ja paljon mukavampaa muutenkin saada lahjana.
7
Nilläkin rahoilla voisi lahjan antaja vaikka minun puolesta ostaa jotain itselleen tarpeellista. En halua turhaa roinaa.
Ap, kun ei ole turhan tarkka niin aikuisetkin voivat saada kivoja lahjoja. Meillä perhepiirissä halutaan aikuisillekin antaa lahjoja. Ei se ois paras olla itse ilman.
Kun oma äiti sanoo, että itkee, jos ei saa lahjoja, niin pakkohan sille on ostaa. Eipä se silti koskaan ole tyytyväinen niihin.
Vierailija:
noudatatko itse tota?
Itse annoin analyysivaa' an miehelle.
Tänä jouluna karaokelaitteet, viime jouluna tauluTV, sitä edellisenä pesutorni jne. Miehen suvun puolella on aina ollut käytäntönä että aikuisille ei osteta joten hän ei osta vanhemmilleen, sisarruksilleen tai muille sukulaisille. Eivätkä hekään tietysti meille.
Minä ostan äidilleni ja siskolleni lahjat ja he minulle. Ei valittamista ja kaikki tyytyväisiä. Lapsille tietysti tulee lahjoja.
Haluan ostaa aina lahjat lähimmille ystävilleni ja haluan myös saada pari lahjaa. Se, että olen aikuinen, ei tarkoita etten enää välittäisi muistamisesta ja lahjoista.
Vieläkin kutkuttaa se hetki, kun paketteja aletaan aukomaan :-) Jos sekin ilo pitäis viedä pois vain siksi, että olen jo aikuinen, niin mitä sitten enää jäljelle jäisi. Aikuiset ei ilmeisesti sais tykätä mistään, omatkin lahjat pitäs kai lahjoittaa lapsille tai ainakin ulkomaanapuun. Ihankuin ei voisi tehdä molempia..
Vierailija:
Toisen aikuisen (pl. joissain tapauksissa puoliso) ostamat lahjat eivät pääosin onnistu.Eiköhän olisi parasta pyhittää joulu vain lasten lahjoille.
Kukaan ei sitä Tiimari- ja Tarjoustalokräässää halua nurkkiinsa. Ja ne, jotka haluavat, voivat ostaa ne sieltä suoraan itselleen.
Vierailija:
Etkö itse saanut mitään vai mistä tuollainen katkeruus? Harkittu lahja on ihana antaa.
Toisen aikuisen (pl. joissain tapauksissa puoliso) ostamat lahjat eivät pääosin onnistu.Eiköhän olisi parasta pyhittää joulu vain lasten lahjoille.
kaikki lahjat oikein kivoja ja tarpeellisia. ei mitään krääsää vain kunnon käyttötavaraa mm astioita ja pyyhkeitä.
kiitos vain sukulaisille, jotka olivat lahjat ostaneet :)
on kiva antaa ja saada jos ne on sopivia lahjan saajalle. Miksi antaa kirjaa sellaiselle, joka ei lue Aku Ankkaa kummempaa. Joku toinen lukee mielellään ja olisi hyvillään kirjasta. Jos ei tunne lahjansaajan makua, kannattaa jättää ostamatta lahja tai antaa neutraalin lahjan vaikka lahjakortin, suklaarasian, herkkukorin tms.
Me saimme toivomamme uunivuoan sekä kahvinkeittimen vanhemmiltani. Mieheni sai uuden repun, jota oli toivonut. Itse sain mieheltä kahdet villasekoitepolvisukat sekä uuden yöpaidan, molemmat toivottuja. Jne. jne.
Yleensä ostan jotain palveluita, esim. hierontaa, kauneushoitoja, tms. Aina on ollut mieluinen lahja.
Tympii tämä " joulu on lasten juhla" -meininki. Hitto vie, meillä sitä viettää antaumuksellisesti kaikki!
Enkä edes tiedä milloin sanoisin lapselle, että sori, olet nyt niin iso jo että joulu ei enää ole sinun juhlasi.
Eikä se Tarjoustalo-krääsäkään ole aina krääsää. Yhtenä jouluna sain lahjaksi sieltä ostetun uunivuoan. Hyvin toimii!
Rakastan saada ja antaa lahjoja! Mun elämässäni ei juuri lapsia ole - enkö siis saisi viettää joulua muutoin kuin lähettämällä pari pakettia sukulaislapsille, joita tapaan pari kertaa vuodessa...?