Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljä eri työpaikkaa tarjolla.. Minkä SINÄ minuna ottaisit?

Vierailija
10.11.2008 |

töitä iltaisin tai öisin. t. Neljän äiti

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sanon perheestäni, että meillä on 4 lasta, joista kaksoset neljännellä luokalla koulussa ja pienet 2v9kk ja 1v8kk. Miehellä on säännöllinen päivätyö 8-16.

Työ 1. 3-vuorotyötä omalla alallani, mutta ei omassa suuntautumisryhmässä. Työnä ihan ok, mutta ei mitenkään sytytä intohimoa minussa. Palkka tässä paras. Työkavereista ei tietoa, mutta olen kuullut (huhuja!), että siellä on aika kireä työilmapiiri.

Pienet menisivät puolipäiväisinä lähipäiväkodissa, jossa ihanat hoitajat ja uudet tilat.

Työ 2. Päivätyö klo 6.30 ja 18 välillä. Oma ala, oma suuntautumisryhmä. Palkka pieni (n. 600€ vähemmän käteen kuin paikassa 1 ilman yö-ym lisiä). Tykkäisin työstäni varmasti enemmän kuin paikassa 1, mutta tämäkään ei ihan se unelma ole. Lapset menisivät ryhmikseen, jonka toimintaa en juurikaan tunne. Siellä on pääasiassa alle 3-vuotiaita.

Työ 3. 2-vuorotyö (iltaa ja yötä) omalla alalla, ei omassa suuntautumisessa. Palkka ok, ei ihan niin iso kuin ekassa. Työ näistä neljännestä vähiten mieluinen. Toisaalta se olisi niin lähellä, ettei tarvittas kahta autoa ja lapset pääsis tuohon lähipäiväkotiin.

Työ 4. Vuorotyötä, työvuorot 12t. Palkka samaa luokkaa kuin 3:ssa. Erittäin mielenkiintoinen työ, sellainen, joka jo ajatuksena saa minut innostumaan. Omalla alalla, mutta ei omassa suuntautumisessa. Mahdollisuus oppia uutta, haastava ja lisäksi siellä on mahtava työporukka, josta etukäteen tunnen monia. Toisaalta olen epäröinyt, että olisiko henkisesti liian rankka, en ole sen tyyppistä työtä tehnyt koskaan.

Lapset menisivät ryhmikseen, josta kerroin kohdassa 2. Näkisin lapsia vähemmän kuin muissa töissä.

Vierailija
2/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lasten ja perheen kannalta mukavin työ ratkaisisi. Ja jos alakin olisi juuri sitä, mihin olisin halunnutkin suuntautua, niin ehdottomasti sinne.

Mutta sinä tiedät, miten teidän raha-asianne menevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen perusteella myös vaihtoehtojesi työpaikkojen luonteesta. Sillä perusteella valitsisin itse nelosen, koska muuta en voisi kuvitellakaan. 12-tunnin vuorot toisaalta antavat sulle enemmän vapaapäiviä, joten ne kompensoisivat sitä, että työpäivinä näkisit lapsia vähän. Ykköstä en ottaisi, työilmapiiri on tärkeä (etenkin siinä työssä, mistä ounastelen olevan kyse), kolmosta en ottaisi myöskään, pudota se suoraan pois jos siitä olet vähiten kiinnostunut.

Vierailija
4/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: sairaanhoitaja 2-vuorotyöstä

Vierailija
5/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päivätyö ja vaikutti kuitenkin ihan ok:lta. Itse olen ajatellut niin, että haen haastavampia töitä sitten kun lapset vähän isompia...

Vierailija
6/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat varteenotettavat 2 ja 4.

t. 6

Vierailija
7/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti 1, koska lapset silloin vähiten päiväkodissa. Tai sitten sen minkä eniten haluaisin.

Vierailija
8/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4. Henkinen jaksaminen on tänä päivänä a ja o, joten hyvä työyhteisö ja siihen päälle oma (+koko porukan) innostus merkitsevät valtavasti! Kunhan ei tunnu liian vaativalta, eli herätä voimattomuuden ja epävarmuuden tunteita. Työpaikassa pitää voida hyvin!

Vierailija
9/9 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on noin hyvä työtilanne, niin mä ottaisin sen mikä polttelisi eniten eli ilmeisesti toi nelonen. Jos käy rankaksi, niin muutat suunnitelman.

Epämieluisaan työhön tai ilmapiiriin ei kannata mennä varta vasten, voit vain itse siitä huonosti eikä se ole lapsille hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme