Vaasalaiset huomio!!
Meille tuli eteen muutto Vaasaan keväällä, aika lyhyellä varoitusajalla.
Kertoisitteko kokemuksianne alueista Hietalahti, Palosaari ja Keskusta-Vöyrinkaupunki? Johonkin näistä luultavasti muutetaan.
Minkälaisia kouluja näillä alueilla on ja poikkeavatko paljon toisistaan?
Mikä on päivähoitotilanne, missä ne kielikylpypäiväkodit sijaitsevat Vaasassa?
Otan vastaan myös yleisiä kokemuksia ko. alueista. Perheeseemme kuuluu vanhempien lisäksi yksi tarhaikäinen ja yksi ala-asteikäinen lapsi.
Kiitos jos joku vielä näin joulukiireiden keskeltä ehtii/jaksaa vastata
Kommentit (3)
Palosaari on kivaa aluetta, kaikki palvelut lähellä (paitsi terveysasema), pieni koulu ja pari päiväkotia. Paljon opiskelijoita. Hietalahdessa on juuri remontoitu koulu ja alue on hyvin lähellä keskustaa, eikä Palosaarikaan kovin kaukana ole. Keskustaan ja Vöyrinkaupungille en ehkä muuttaisi lasten kanssa, tosin riippuu vähän mistä paikkaa saisi asunnon. Kielikylpypäiväkoteja on pari kappaletta, keskustassa ja Hietalahdessa ainakin ollut sekä Huutoniemellä. Kielikylpykoulu on sitten keskustassa.
tänne on muuttanut tosi paljon lapsiperheitä viime aikoina.
Hei!
Itse kasvoin Vöyrinkaupungin alueella, kävin ala-asteen ja yläasteen siellä. Tosin muutimme 9. luokan alussa keskustaan. Vöyrinkaupungin alueesta ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa, ala-aste on vielä siellä ja sitä on hiljattain remontoitu ja pihaa uudistettu. Alueella on Malmöntalon päiväkoti, jossa on ryhmiä vauvalasta eskareihin. Alueelta löytyy vanhempia kerrostaloja sekä myös puutaloasustusta. Myös jonkin verran uudempia kerrostaloja. Alueella on myös Minimani, joka on suurehko uudistettu ruokamarketti. Keskustaan ei ole pitkä matka edes kävellen. Keskustassa asuimmekin torin laidalla. Jos itse muuttaisin pienten lasten kanssa keskustaan olisi talon piha-alueen oltava kunnossa. Olen asunut keskustassa 3 eri paikassa. Yksityisellä vuokralaisena sekä kaupungin vuokra-asunnossa. Silloin lapseni olivat pph:lla, joten päiväkodista ei ole kokemusta. Jos ette nyt muuta ihan koulun viereen, niin tulee koululaiselle varmasti useita tienylityksiä, joilta me nyt ensi syksynä vältymmekin asuessamme täällä Huutoniemellä. :) Pidämme tätä paikkaa nyt tällä hetkellä meille sopivana, päiväkoti Huvikumpu, jossa on myös kaksi kielikylpyryhmää. Terveysasema on vieressä ja koulu aivan tien päässä. Aluella on myös hyvä ruokakauppa, jossa on postitoiminto. Täältä löytyy myös kotipizza, hampurilaispaikka ja r-kioski sekä apteekki. Olen myös asunut Teeriniemllä, joka on Huutoniemen vieressä. Huutoniemeltä on keskustaan jonkin verran matkaa, joten autoa tarvitaan niihin reissuihin. Bussiliikennettä olen kokeillut, mutta se ei ainakaan lasten(vaunujen) kanssa ole mielekästä. Muista alueista minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta. Palosaarella on paljon opiskelijoita, koska siellä on pari opinahjoa, vuokrataso on aika korkea, sama kuin keskustassa, löytyy varmasti korkeampiakin hintoja. Samaten, jos ostatte oman.