Miksi jouluna koti pitää siivota lattiasta kattoon?
Kommentit (10)
on jolusuuvous, kevätsiivous juhannussiivous ja syyssiivous. Sopivasti neljännesvuosittain. Samahan se mikä se deadline on...
Jollei siivousta koskaan tee kotona kunnolla, saa hakata taltalla ja superhapoilla paikkoja puhtaaksi. Siivous on helpompaa, kun tekee perussiivouksen kerta viikkoon ja kunnollisen 2-4 krt vuoteen. Eipä tuota uunia tai kaappeja tule siivottua kovinkaan usein muuten.
Lisäksi tietää taas, mitä mistäkin kaapista löytää ja saa heittää myös turhaa romua pois. Ajatuksetkin selvenee, kun koti on kunnossa ;)
Vierailija:
Jollei siivousta koskaan tee kotona kunnolla, saa hakata taltalla ja superhapoilla paikkoja puhtaaksi. Siivous on helpompaa, kun tekee perussiivouksen kerta viikkoon ja kunnollisen 2-4 krt vuoteen. Eipä tuota uunia tai kaappeja tule siivottua kovinkaan usein muuten.Lisäksi tietää taas, mitä mistäkin kaapista löytää ja saa heittää myös turhaa romua pois. Ajatuksetkin selvenee, kun koti on kunnossa ;)
Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa, minä vain ihmettelen ja siivoan kaapit muulloin :)
Vierailija:
Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa, minä vain ihmettelen ja siivoan kaapit muulloin :)
Se kuuluu jouluun, että saa nauttia juhlasta puhtaalle tuoksuvassa kodissa.
Olen laittanut jo lahjat ja leiponut/haen kaupasta joulun alla suurimman osan joulusyötävistä ja koristellut kohta joulukoristein kaiken. Eli mikäs kiire tässä? Hyvä mieli, kun saa raikkaat matot puhtaille lattioille jne.
Iloista joulua!
vanha jäänne, perinne. Ennen aikaan tehtiin suursiivous pari kertaa vuoteen. Höpöä nykyään ajatella et pitäis tehdä suursiivous just jouluna. Kodit nykysin niin puhtaita ettei tosiaan tarvii. itsekin kyl siivoan hieman huolellisemmin jouluks. onhan kiva olla puhtaalle tuoksuvassa kodissa. Kaappeja en ole koskaan siivonnut joulua varten.
Mutta en ymmärrä joidenkin tapaa siivota myös KAAPIT?! Miksi kaappienkin siivous on ympättävä muutenkin niin kiireiseen joulun aikaan? Ei meidän perhe vietä joulua kaapissa. Ne kerkii siivota joskus kun ei ole muuta hässäkkää :)