Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

issias

19.12.2007 |

Nonnii nyt mulle iski issias. Mulla vetää pakarasta niin älyttömästi, että on turha yrittää saada nostettua lattialta mitään. Sattuu jo puolessa välissä matkaa. Mites tätä voisi hoitaa? Venyttelemällä?

rv 17+

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielummin pitkiä venytyksiä, vaikka niin että miehesi (tai joku auttaa). mulla helpottaa myös jos venyttelen lämpimässä suihkussa.

Vierailija
2/6 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- venyttely/jooga

- kylmällä/lämpimällä hautominen

- kävely (tietty kunnon mukaan)

- istumisen välttäminen eli esim telkkua katson sellaisessa puolimakaavassa asennossa.

Yksis ja papuprinsessa rv21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuraskaudessa tosi pahana ja kävin OMT-terapeutilla. Siltä sain ohjeet, että kylmähoitoa useita kertoja päivässä, venytellä ei saisi ja kumarrella ei saa. Mulla teipattiin selkä niin, että taivuttamaan ei pystynyt. Venytellä saa sitten kun hermo ei kinnaa vastaan, eli periaatteena, että lihasta venytetään, ei kipeää hermoa. Lämmintä pyysi välttämään, esim. saunaa ei suositellut.

Lääkäriltä saa varmasti lähetteen OMT-terapeutille ja suosittelen tuota hoitomuotoa. Kävin kolme kertaa ja auttoi aivan älyttömästi. Se on semmoinen fysioterapeutti joka osaa manipuloida rankaa. Siitä saa Kelan korvauksen ja ilman korvausta kerta maksoi 45 euroa ja siitä siis jotain vielä pois. suosittelen!

Noora ja " Sulo" 19+2

Vierailija
4/6 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

issias kohtaan antaa, jollain kylmäpakkauksella??

Mulla on jatkuvasti rasituksessa issias todella todella kipeä, ihan jalat menee välillä alta kun sattuu niin kovasti.

Venyttelyä ja lämmintä on mulle suositeltu, mutta ilmankos ei oo auttanut kun niitä pitäis välttää =S

Mulla on enemmän vasen puoli mutta nyt raskauden edetessä myös oikeapuoli kipuilee. Kävellä en meinaa pystyä silloin kun tuo alkaa kipuilla, enkä kyyristyä enkä istua. Vain makuulleen on paras, kunhan saa eka itsensä ilman itkua makuulleen, siinäkin menee aikaa että saa köntyttyä makuulleen kun ensin sattuu niin pirusti mutta se sit menee ohitse kun hiljaa ja rauhassa menee maate.

Vierailija
5/6 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

eräänlaisena " köyhän miehen kylmäpakkauksena" toimii hyvin esim. pakastevihannespussi. Sen voi kääräistä vaikka käsipyyhkeeseen, jos tuntuu sinällään ilkeältä.

Mulla on ollut ennen raskautta iskiasvaivoja (keskipakaralihas jumitti ja painoi iskiasta), ja hieronnasta on ollut paljon apua. Ihan yksi kerta ei kylläkään riitä. En kyllä tiedä miten tuo onnistuu jos vatsa on jo kerinnyt kovin isoksi...

Alma73

Vierailija
6/6 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi aiemmin iskias kipuihin käynnit osteopaatilla. Venytteli ja hieroi silleen jänskästi. Suoristi näillä toimilla rankaa, joka mulla oli vähän oikealle kääntynyt. Lääkärilläkin kävin, mutta eivät osanneet mitään sanoa tai auttaa, mut tosiaan kolmisen kertaa osteopaatilla auttoi niin paljon, ettei ole vuoteen tarvinut edes hieronnassa käydä. TOSIN en tiedä hoitaako osteopaatit raskaana olevia!!! Kannattaa kuitenkin kysyä:)

Ja sitten toinen millä selkääni hoidan on jooga ja bodybalance. Nyt olen vielä kovin alussa raskaudessa, mutta siltikin jo huomaa, että jos en näitä liikuntamuotoja pääse harjoittamaan niin johan tulee heti selkä kipeäksi.

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan hoitomuodon:)

Pricilla