Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Panadolista ja kantorepusta kysyttävää??

18.12.2007 |

Eli meillä vauva kohta 7vko ja painoa tasan 5kg. Nyt nuhanen ja neuvolasta sanovat että jos kuume nousee niin voi antaa Panadolia suppona. Oon kuullu joskus ettei alle 3kk:n ikäselle kannattas antaa ilman lääkärin ohjetta..Miten ootte menetelleet? (Para-suppo 50mg paketin ohjeen mukaan 5kiloselle saa kyllä jo antaa lääkettä) Toivottavasti ei vaan nousis kuume lainkaan!

Sit nuista kantoliinoista/repuista, minkä ikäistä vauvaa saa kantorepussa pitää?? Onko vauva siinä liian istuvassa asennossa vai onko niitä monen mallisia? Vai pitäskö pikkuselle olla se liina? (sen solmiminen vaan arvelluttaa..) En oo kerinny lainkaan kauppoihin niitä tutkimaan ni sillä kyselen.. Kumpi on helpompi käyttönen kun tarve on lähinnä sisällä et vois kotihommia puuhata pojun kanssa kun ei reppana itekseen viihy oikeen hetkeekään...

Kiitos jos joku vois vähän valaista!!! =)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2 kk neuvolassa lääkäri sanoi ettei niin pienelle saa antaa lääkettä ilman että käy lääkärissä. Näin vastas kun meidän poju oli flunssanen. Näin meillä.

Vierailija
2/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli poika alusta asti rintarepussa. Liinassa ei viihtyny ollenkaan. Tahtoi ja tahtoo edelleen olla vain pysty asennossa. Meillä repussa oltiin ekaa kertaa jo noin 2-3 viikon ikäsenä. Se on ihan lapsesta kiinni kummassa viihtyy paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna luottaisin kyllä neuvolaan mutta toisaalta vauvan kuumettahan ei tarvtse alentaa lääkkeillä ennenkuin se nousee korkeaksi, alkuun voi kokeilla vaatteiden vähentämistä.

Rintarepuista mulla ei ole omakohtaista kokemusta mutta pidin itse liinasta vaikka reppu onkin varmaan nopeampi pukea päälle. Liinassa vauva tulee enemmän liki ja nukahtaessaankin pysyi napakasti hyvässä asennossa ja pystyy hyvin tekemään kotihommia samalla. Muutenkin vauvan asento tuntui luonnollisemmalta liinassa. Meidän tyttö oli kyllä ja on yhäkin sellainen Rento Rekkiina että repussa olisi varmaan roikkunut ihan valtoimenaan. Alkuun hänkin vierasti liinaa mutta en ehkä osannut laittaa häntä siihen kunnollisesti. Mielestäni liinan sitominen oli tosi yksinkertaista ja liinaa saattoi pitää päällä vaikka koko päivän vaikkei vauva koko aikaa siinä ollutkaan.

Vierailija
4/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin noin pienen kanssa kannattaa herkästi lähteä lääkäriin. Omatoimisesti en alkaisi pikkuista lääkitsemään. Toki muita kuumeenalennuskeinoja kannattaa kokeilla.

Minä liputan ehdottomasti kantoliinan puolesta. Kaverin reppua kokeilin ja se lähti bumerangina takaisin. Liinan sitominen, etenkin trikoisen, on yllättävän helppoa ja sidonnat oppii nopeasti. Liinassa vauvan asentoa voi vaihdella monipuolisesti eivätkä kädet ja jalat roiku liinan ulkopuolella kuten rintarepussa. Liinan sanotaan olevan myös ergonomisempi vauvalle, sekä selälle että lonkille. Myös kantajalle liina on siitä hyvä, että paino jakautuu koko selälle eikä pelkästään harteille. Yleensä liinojen mukana tulee hyvät ohjeet, joiden avulla kyllä oppii sidonnat.

Vierailija
5/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin kyllä pienen vauvan lääkärille jos kuume nousee. Muutenkin jos vauva on kovin nuhainen ilman kuumetta on parempi varmistaa, ettei ole tulehdusta.

Kyselet myös kantorepusta, nämä edelliset vastaukset taisivat enemmän koskea rintareppua.... Minä ostin vasta nyt neljännelle vauvalleni Ergo kantorepun ja olen sitä mieltä ettei mikään ole sitä parempi. Jokainen tietysti kokee asiat erilailla, mutta Ergo on helppo pukea ja siinä vauvan jalat ovat oikeassa asennossa. Minä olen kokeillut rintareppuu kaikkia merkkejä ja samoin liinaa mutta nyt vasta löysin sen mitä olen etsinyt. Tietysti parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

kannattaa kokeilla reppua ja jostain niitä sai vaikka viikoksi vuokrattua, jotta tietää onko se juuri itselleen oikea.

Toivottavasti vauvallesi ei nouse kuume , meidän vauvalla ollut jo 10 korvatulehdusta, nyt 8kk .......

Vierailija
6/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergo repussa voi kantaa isompaakin lasta yli 25kg asti. ja selässäkin sit kun vauva on kasvanut isommaksi

verneri vielä

Vierailija
7/10 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyllä silti sitä mieltä että teijän tarpeeseen se olis varmastikkin parempi.

Vierailija
8/10 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume ei onneksi ainakaan toistaseks noussu niin että olis tarvinnu huolestua, mutta räkää tuntuu olevan nielussa ja nenässä. Olenkin keittosuolatipoilla liotellut ja niistäjällä imenyt niin se kyllä hetken helpotuksen antaa.

Kuinka kauan tuota nuhaa kannattaa kotona hoidella ennen kun menee lääkäriin?

Taian tosiaan hakea sen rintarepun kokeiltavaks etten turhia kauppoja tee... liinan saan myös lainaksi joten sittempähän se selviää kumpi on meiän juttu! Kiitos siitä vuokrausvinkistä!

Vierailija
9/10 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tää oo suostunu reppuun ollenkaan. Saan lainaksi liinan jota kokeilla, ei tule turhaan ostettua. Samoin reppu lainassa. Myös minä tarvin saada kädet vapaaksi päivisin.

Vierailija
10/10 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiskuli:

Kuinka kauan tuota nuhaa kannattaa kotona hoidella ennen kun menee lääkäriin?

Eipä se lääkärikään pienen vauvan nuhalle oikein mitään mahda, eli jos vauva kuitenkin nuhastaan huolimatta jaksaa syödä niin kotihoidolla pitäisi pärjätä :)

Pissavaippojen määrää voi noin pienellä vähän sillä silmällä tarkkailla. Jos vaippoja kastuu tavallista vähemmän tai pissa vaikuttaa keltaisemmalta, voi yrittää panostaa siihen, että nestettä saisi menemään masuun enemmän.