Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestäsi sopivaa kielenkäyttöä päiväkodissa?

Vierailija
18.12.2007 |

Vein lapsen tänään eskariin ja siellä oli sijaisena (etsivät vakityöntekijää jo syksystä lähtien) yksi nuorehko nainen. Nainen ei tullut ollenkaan eteiseen, vaikka kuuli, että me tultiin. Hän oli vain istumassa siellä ruokakärrin vieressä ja hermoili lapsille. No ok, lapset olivat VÄHÄN levottomia, mutta ei mitään erikoista.

Niin no tuo nainen sitten korotti ääntään lapsille sanoen " Jos ette halua syödä niin menkää pois. Menkää toiseen huoneeseen. Mitä te pörräätte tässä edestakaisin? Minä en katso yhtään kersaa tässä pyörimässä."

Lähinnä korvaani särähti tuo kersa. Mielestäni kersa ei ole mitenkään ystävällisessä mielessä sanottu. Ja sitä paitsi lapseni ei varmasti edes tiedä mikä kersa on :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut helsingissä nyt 6v enkä ole kamalasti ollut tekemisissä (noin puhuvien) helsinkiläisten kanssa. Eli todellakin mietin, että onko tämä puhetapa ihan ok päiväkodissa.

ap

Vierailija
2/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleen voi joskus suuttuessa sanoa noin, mutta ammattilaisen pitää osata hoitaa asia eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta loukkaava nimitys ole, mutta sanomisen sävy on tietysti ratkaiseva.

Vierailija
4/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi LOL kenen mielestä tuo oli niin asiatonta.

Samaan aikaan iltaisin joku läski av-mamma pukeutuu korsettiin ja käskee miehensä kutsumaan häntä likaiseksi huoraksi.

Vitun kaksinaamaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi