Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fletch, oletko niitä jotka

Vierailija
17.12.2007 |

pitävät alempiarvoisena niitä joilla on ne euron liukurit? Mitä mieltä olet niistä jotka tosiaankin ostavat kirppikseltä vaatteita? Lahjoitatko tavaraa joulukeräykseen tai mihinkään hyväntekeväisyyteen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ketään alempiarvoisena rahan takia. Minusta on kivaa, että meillä on mukava elintaso, mutta ei se tee meistä yhtään sen parempia. Kirppiksistä olen sitä mieltä, että se on hienoa tavaroiden kierrätystä ja hienoa, jos sieltä löytää vaatteita lapsilleen (kuten varmasti löytää, jos näkee vaivaa.) Itse en oikein pidä lastenvaateostoksista, joten kirppikselläkään ei tule kierreltyä, vaan lasten vaatteet ostetaan kerralla pari kertaa vuodessa. Meidän lapsilla on käytettyjä vaatteita, mutta ne ovat lähinnä tulleet ystäviltä, kun heillä ei ole enää tarvittu. Omien lasten vaatteet lähtevät myös kiertoon ystävien lapsille tai sitten johonkin keräykseen, kirpputorilla olen liian laiska myymään. Hyväntekeväisyyteen annamme rahaa ja joskus tavaraakin (esimerkiksi olemme tänä vuonna osallistuneet joulupuu lahjoihin ja juuri silittelin ja pakkasin vauvojen vaatteita joulupataa varten.)

Vierailija:

pitävät alempiarvoisena niitä joilla on ne euron liukurit? Mitä mieltä olet niistä jotka tosiaankin ostavat kirppikseltä vaatteita? Lahjoitatko tavaraa joulukeräykseen tai mihinkään hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
2/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauan palstaillut joten en tiedä vaikka lienet kertonutkin asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme äitiyslomani alussa uudelle paikkakunnalle ja en tiedä, aionko jatkaa saman työnantajan palveluksessa vai alanko tehdä jotain muuta.

Vierailija:

En ole kauan palstaillut joten en tiedä vaikka lienet kertonutkin asian.

Vierailija
4/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelisin, että ennen lapsia ainakin oli (tämän palstan perusteella)

Vierailija
5/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muistelisin, että ennen lapsia ainakin oli (tämän palstan perusteella)

Vierailija
6/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun annat rahaa erilaisiin keräyksiin, luovutko itse jostain? Ostatko lahjoituksella hyvän omantunnon, koska kulutat itse niin paljon?

Minä tajusin pari vuotta sitten, että on kahdenlaista hyväntekeväisyyttä. On niitä, ketkä antavat, koska on mistä antaa, mutta eivät ikinä luovu mistään toisen ihmisen hyvinvoinnin vuoksi. Tai pienentääkseen ekologista jalanjälkeään. Ja sitten on niitä ihmisiä, jotka haluavat auttaa. Haluavat hyvää myös muille kuin itselleen. Ovat valmiita luopumaan jostain saadakseen jonnekin muualle jotakin.

Täällä on kritisoitu paljon " joululahjavuohia" . Minusta on hienoa, jos luopuu esim. joululahjasta (yhdestä, kahdesta tai kaikista) antaakseen jotain jonnekin. Se ei ole mene oikein minun ajatteluun, jos ostetaan kasapäin lahjoja ja sitten ostetaan se vuohi. Siinä on riistetty jo niin paljon luonnonvaroja ja ihmisiä, että yksi vuohi sinne tai tänne ei ketään puhtoiseksi tee.

Vierailija
7/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta luovounko itse jostain voi olla montaa mieltä. Minulla on toisaalta paljon kaikkea, toisaalta olen joissain asioissa minimalistisempi kuin monet muut " kontrolliryhmäläiseni." Ekologisista asioista kannan huonoa omaatuntoa, mutta ei se niin hirveästi välttämättä näy käytännössä. Kaksosilla käytän kestovaippoja, mutta usein kuivaan ne rummussa, asumme omakotitalossa, joka sentään lämpenee kaukolämmöllä, meillä on kaksi autoa, emme lennä kaukomaille lomalle, mutta käytämme kyllä lentokoneita, tavarassa sentään panostamme laadukkaseen ja kestävään, kertakäyttötavaraa emme harrasta. Mutta pakko myöntää, että emme elä kovin ekologisesti.

Vierailija:

Samalla kun annat rahaa erilaisiin keräyksiin, luovutko itse jostain? Ostatko lahjoituksella hyvän omantunnon, koska kulutat itse niin paljon?

Minä tajusin pari vuotta sitten, että on kahdenlaista hyväntekeväisyyttä. On niitä, ketkä antavat, koska on mistä antaa, mutta eivät ikinä luovu mistään toisen ihmisen hyvinvoinnin vuoksi. Tai pienentääkseen ekologista jalanjälkeään. Ja sitten on niitä ihmisiä, jotka haluavat auttaa. Haluavat hyvää myös muille kuin itselleen. Ovat valmiita luopumaan jostain saadakseen jonnekin muualle jotakin.

Täällä on kritisoitu paljon " joululahjavuohia" . Minusta on hienoa, jos luopuu esim. joululahjasta (yhdestä, kahdesta tai kaikista) antaakseen jotain jonnekin. Se ei ole mene oikein minun ajatteluun, jos ostetaan kasapäin lahjoja ja sitten ostetaan se vuohi. Siinä on riistetty jo niin paljon luonnonvaroja ja ihmisiä, että yksi vuohi sinne tai tänne ei ketään puhtoiseksi tee.

Vierailija
8/8 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti ei kiinnosta ympäristö eikä ihmisten hyvinvointi. Rahalla saa ja hevosella pääsee... Maailma on pullollaan sinunlaisiasi.

Ja ei, vuoden lahjoittaminen sinällään ei ole luopumista mistään. Vasta, jos jätät itse ostamatta jotain, koska raha meni vuoheen, luovut jostain.