Ettekö mammat ole vielä aloittelemassa joulusiivousta tms?
Kommentit (23)
Itse teen tuon saman joka viikko (vähintään), ja aina on pölyä esim. sängyn alla. En todellakaan haluaisi asua teillä, jos tuo on mielestäsi jotenkin erikoisen iso siivous =/
Vierailija:
Olen siivonnut lastenhuoneen ja vanhempien huoneen tarkasti, siis pyyhkinyt kaapinovet, seinien likaantuvat osat, ovet jne, tasot, ikkunanpuitteet, imuroinut lattian ja sänkyjen ym. huonekalujen aluset minne ei tavallisesti yllä, luutunnut lattian.Tämä sama vielä pitäisi tehdä olohuoneessa ja keittiössä, + puunata vessa. Makkareissa aion sitten juuri ennen joulua vielä järjestellä tavarat paikoilleen + imuroida.
Eilen siivosin, mutta kyllä täällä pitää vielä kertaalleen siivota ennen maanantaita. Eli joulusiivous tehdään sitten lauantaina tai sunnuntaina.
Miksi se pitää pestä, kun se ei sieltä edes näy?
Puunannut pikku hiljaa paikkoja kuntoon, esim. viime viikolla vahasin parketit ja laitoin joululiinan ja koristeet. Viikonloppuna luvassa perusteellinen viikkosiivous ja se on sitten siinä. Kaappeihin en aio ennen joulua koskeakaan, kun en meinaa tuota jouluani kaapissa viettää. Kyllä ne ehtii joulun jälkeenkin.
Vierailija:
Itse teen tuon saman joka viikko (vähintään), ja aina on pölyä esim. sängyn alla. En todellakaan haluaisi asua teillä, jos tuo on mielestäsi jotenkin erikoisen iso siivous =/Tottakai mä aina kun imuroin, ni suurinpiirtein imuroin myös sängyn alta. Mutta en todellakaan ala siirtämään sohvaa paikaltaan, enkä parisänkyä, että niiden alukset saan ihan puhtaiksi! Enkä tosiaan pyyhi pölyjä, pöydät vaan. Imurilla otan enimmät pölyt esim. ikkunalaudalta, jos näkyy. Ja tietenkin, jos esim. keittiössä roiskuu jotain, niin siivoan heti, enkä jätä odottamaan viikkosiivousta.
Mutta onneksi et asu meillä, mies on nimittäin vielä laiskempi siivoamaan kuin minä... :D
Vierailija:
Itse teen tuon saman joka viikko (vähintään), ja aina on pölyä esim. sängyn alla. En todellakaan haluaisi asua teillä, jos tuo on mielestäsi jotenkin erikoisen iso siivous =/
Tottakai mä aina kun imuroin, ni suurinpiirtein imuroin myös sängyn alta. Mutta en todellakaan ala siirtämään sohvaa paikaltaan, enkä parisänkyä, että niiden alukset saan ihan puhtaiksi! Enkä tosiaan pyyhi pölyjä, pöydät vaan. Imurilla otan enimmät pölyt esim. ikkunalaudalta, jos näkyy. Ja tietenkin, jos esim. keittiössä roiskuu jotain, niin siivoan heti, enkä jätä odottamaan viikkosiivousta.
Mutta onneksi et asu meillä, mies on nimittäin vielä laiskempi siivoamaan kuin minä... :D
Meillä on muutto takana ja rv 38+3, joten nyt ei jaksa mitään ylimääräistä.
muuten on paikat muutaman päivän päästä viimeistään samannäköiset! siitä pitävät huolta lapset! =D
muutenkin meinaan tehdä ainoastaan kevyen siivouksen, viimeisilläni raskaana kun olen.
Vierailija:
Pölyjen pyyhkintä yms. ???
Joulusiivoustako muka???
Johan ne paikat viikon päästä on taas pölyset ja likaiset.Noi saunansiivoukset ja jääkaapin pesun mä ymmärrän joulusiivoukseksi, mutta perussiivousta viikko ennen joulua on joulusiivousta? Sallikaa mun nauraa.
Toki muulloinkin, mutta meillä ei tehdäkään mitään megasiivousta jouluksi. Ainoa erikoisempi siivous mitä tehdään on kaikkien lattioiden pesu (yleensä vaan keittiö, eteinen ja kylppäri tarpeen vaatiessa). Minua häiritsee jos esim. kaapit ovat kovin sekaisin, joten järkkäilen ja siivoilen niitä pitkin vuotta.
Kyllä nuo kodinkoneiden taustat olisi hyvä välillä siivota, jääkaapin taus imuroida ja hella pestä. Kyllä se nyt jo ilmanraikkauteenkin vaikuttaa, jos jossain keittiössä on valtavat kökkökasat haisemassa.
Vierailija:
Miksi se pitää pestä, kun se ei sieltä edes näy?
...jos mä siisvoisin nyt, niin joutuisin siivoamaan uudestaan vielä jouluksi.
Enkä jätä KOSKAAN suursiivousta joulunaluspäiviksi, kun on paljon muutakin ylimääräistä. Suursiivous (patterin taustat, hellan taustat yms.) tehdään kaukana juhlapyhistä, suosittelen.
Ei sitä joulua kai kukaan patterin takana vietä???
ja tamppasi matot lasten kanssa kun minä olin shoppaamassa koko päivän. Sitten pesi vielä uunin :)
Itse taidan vähän pyyhkäistä pölyjä tässä joku päivä, ja imuroida tietysti pitää joskus loppuviikosta.
Kuusi haettu. Jouluksi mennään äidilleni joten eipä tässä ole oikeastaan muutakuin pakkaamista enää jäljellä.
Ja tietty sitä normaalia perussiivousta. Mutta sitä nyt riittää muutenkin.
Aamulla olen jo tehnyt kotihommia ja nyt on aikaa hetki istua koneella kun lapset ovat päikkäreillä
keksi mullekin jotain niin pääsen alkuun :)
kun ei kertakaikkiaan ehdi edes käydä teitä moikkamaassa ;)
Nyt saunan kimppuun, moi!
kunnolline joka nurkan imurointi ja pesu. Kylppärin hinkkaus
Mitä sitä nyt perusteelliseen siivoukseen kuuluukaan.
emmä jaksa noin perusteellisia siivouksia tehä :(
t. 3
Ei me nyt muutenkaan kauhean ihmeellisiä tehdä, imuroidaan, pestään vessat ja lattiat, pyyhitään pölyt ja järkätään tavarat paikoilleen. Me siivoamme kaappeja ym. pikkuhiljaa ympäri vuoden.
En minäkään kovin suuria jaksa tänä vuonna tuon nyytin kanssa. Kunhan saan kantovälineen ja kädet vapaiksi niin pääsen edes perussiivousta tekemään.
Vierailija: