Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään lapsella tic-oireita tai pakkoliikkeitä? Millaisia? Onko niihin

Vierailija
17.12.2007 |

mitään parannuskeinoa? Pojallamme on alkanut ilmaantumaan nyt tokaluokalla pään taakse päin heilauttamista ja silmien räpyttelyä. Pelkäänkin nyt kiusatuksia tulemista koulussa. Kertokaa kokemuksistanne, kiitos!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien räpyttelyä ja pään nykimistä. Lääkäri sanoi sen olevan tavallista, vaaratonta ja ohimenevää, tosin joillakin voi aikuisenakin sitä vielä esiintyä.

Poika kertoi itse koulukavereilleen, että hänellä on tuollainen tic-oire, joka tulee ja menee. Ei ole kiusaamista sitten ollut.

Vierailija
2/4 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmien räpsyttelyä vähänkin jännittävämmissä tai keskittymistä vaativissa tilanteissa. Aluksi huomauteltiin ja kyseltiin itsekin mutta sitten jätettiin kokonaan huomaamatta, sovittiin myös päivähoitopaikan kanssa samoin. Vaiva hävisi itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on ekalla ja oireet alkoivat jo pari vuotta sitten.

Noita tic-oireita on ihan harmittomia ohimeneviä useilla lapsilla. Yleensä käsketään seurailla tilannetta.

Meidän pojalla on neurologinen nykimishäiriö, mikä aiheuttaa oireet. Näihin olisi olemassa myös lääkitys, mutta siihen ryhdytään vasta jos nykimisen kanssa ei pärjää. (psyykelääkkeitä).

Oireisiin ei kannata kiinnittää huomiota. Eikä ainakaan saa käskeä lasta lopettamaan, koska kärsii ehkä niistä jo muutenkin.

Ymmärrän huolesi tosi hyvin... itsekin pelkään että koska niistä aletaan kiusata.

Vierailija
4/4 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ja veljilläni on ollut. Itse saan oireina vain jos olen todella kauan stressaantunut, mutta veljelläni oli näitä oireita lapsena jatkuvasti ja nyt ne ovat hävinneet. Samoin itselläni ei ole ollut aikoihin.

Itse en ole saanut mitn hoitoa liikkeisiin eikä tietääkseni muutkaan lapset. Tic-liikkeet ovat yleisiä. Osalla ne ilmenevät vain joskus kuten minulla.

Botox kai toimii ainakin joihinkin kasvonalueen tic-liikkeisiin lamaannuttamalla lihakset. Ei välttämättä kannata hoitaa mitenkään jos kyse ei ole todella voimakkaista ja näkyvistä liikkeistä.

Lapsi ei pysty lopettamaan niitä liikkeitä tahdonalaisesti. Se on ihan mahdotonta. Eli ei auta vaikka hänelle sanoisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi