yh:n lapsi hakeutuu mieheni seuraan
ja muidenkin pihapiirissä asuvien. ( RT) joten turha sanoa että lapset pärjäävät ihan hyvin vain toisen vanhemman kanssa. 5v poika kyseessä. Koskaan häntä ei hae vkl kukaan mies, liekö " isä" edes kuvioissa. Poikaa riipaisevaa katsoa. Vihaseksi tulee. Ja ihan turha taas sanoa, et kaikkien yh mies kuollut, ero, väkivaltanen
Kommentit (43)
siitä ettteikö meihin voisi luottaa. Ollaan työsssäkäyviä, ei ryypiskellä. ehkä tosiian olisi ensin pitänyt kysyä äidiltä... kun mieheni tekee pihatöitä, poika mukana. Kerrankin mies vei roskia, poika sano " mä voin kantaa" . Mä monesti itkeny sen takia, jotenkin niin liikuttava
Se olisi ollut kohteliasta. Aika törkeää minusta pojalle puhella tuollaisia, varmaan äidistä tuntuu ettette arvosta häntä äitinä... ja oikeassa taitaa ollakin teksteistäsi päätellen.
olisi voinut valita viisaammin lapsensa isän mutta kyllä pääkonna on se miehenkuvatus, joka ei ole lapsensa kanssa tekemisissä!
poika tosi puhelias ja varmasti on puhunut mökistä ym. meidän harrastuksista. Pojan kanssa ollaaan tekemisissä päivittäin, äidin vain satunnaisesti, ohimennen. Välttelevä. Ja kommenttiisi äidin arvostamisesta.. itsekin olin äiti (lapsemme kuoli) ja arvostan äitejä.
Mä ainakin vastaisin lapselleni että ei pääse, koska ajattelisin sen käsittäneen väärin. Ja saattaisin mulkkailla niitä kysyjiä siitä syystä että odottaisin että kysyykö ne multa asiaa. En kyllä kehtais mennä kysymään vierailta että ehdotitteko mun lapselle mökkireissua, tuntuis tuppautumiselta.
Mun mies lähti kanssa toisen matkaan, ja " isällä ei ole aikaa nähdä lastaan, koska pitää rakentaa uutta suhdetta" .
Poika hakee kauheasti seuraa muista naapurin miehistä. Usein kiellän menemästä naapureiden pihalle, koska pelkään että eivät tykkää jos siellä luuhaa jatkuvasti.
Aika ylimielistä tuomita tuolla tavalla ihmistä, jota et tunne!
Itsekin olen yh. Yritän parhaani, mutta eihän minusta isää korvaamaan ole. Lapsi syntyi avioliittoon useamman vuoden yhdessäolon jälkeen toivottuna lapsena. Mies kuitenkaan ei perhe-elämästä välittänytkään ja halusi jatkaakin poikamieselämää. Lapsi ei kiinnostanut pienenä, eikä nyt koululaisenakaan. Mitenkään en osannut varautua, että niin kauan oltuamme yhdessä lapsi voisi muuttaa asioita niin paljon.
En kuitenkaan uskaltaisi lapsen antaa mennä jonkun naapurin mökille! Pitäisi todella hyvin tuntea perhe. Nykyaikana kaikenlaisia pedofiilejä, en mielelläni lastani antaisi kenen tahansa luo. Lapsettomille ihmisille ihan viimeiseksi jonnekin mukaan!
Ja sekö on hyvä esimerkki lapsille. Sen esimerkin satoa korjaamme nykyisten keski-ikäisten suhtautumisesta parisuhteeseen, kumppanuuteen, toisen arvostamiseen jne.
siitä että hänellä on poika josta ei osaa iloita ja nauttia. Olen itse kuullut hänen sanovan, mene nyt pois siitä. Meillä koira ja poika sanoi että" jos koira pissii meidän aitaan ,aiti tulee ja antaa piiskaa" . Ehkä olen katkera koska annettu lapsi ja pitää riippakivenä.
En myös uskaltaisi päästää lastani toisten mukaan, ensin pitäisi tuntea tosi hyvin.
Kun on tottunut olemaan aina kaksin lapsen kanssa, ei ole oppinut siihen että lapsi olisi kenenkään muun vastuulla. Ehkä liian suojeleva olen. Ja lisäksi ajattelen että velvollisuuteni on olla lapsen kanssa kokoajan eikä sälyttää toisten hoiviin.
ja sitä katellessa sydämeni särkyy joka ikinen kerta mutta minkäs teen ku ei lapsen isää kiinnosta poikansa, kaikkeni oon yrittäny tehdä..
oisko mun pitänyt tappaa lapseni ku tiesin tavallaan jo raskauden alussa että yhdessä ei luultavasti koskaan tulla olemaan..mutta sitä en tienny että isä ei halua kuullakaan pojastaan yhtään mitään.
Joo, aika halveksuvalta 1. viestisi kuulosti.
No, oletetaan että viestisi on totta, mikä on toki ihan helppo uskoa.
Mökille kutsuminen oli ihan kiva idea, mutta tosiaan, etenkin kun kyseessä on noin pieni poika, niin kyllä äidiltä olisi pitänyt ensin kysyä. Ehkä äidin kanssa muutenkin pitäisi olla jonkinlainen " tuttu" ennen kuin lasta mökille pyytää. No, kiva ajatus kuitenkin.
Sinä kuulostat yh:ta halveksivalta, mutta miehesi ei ilmeisesti ole sitä ja se on hienoa. Etenkin mikäli ette ole kohta muuttamassa, niin ehdottomasti rohkaisisin miestä olemaan pojalle aikuinen kaveri, miehen malli. On totta kai selvää, että isätön poika miehen mallia kaipaa ja hänen käytös on hyvin normaalia. Koita sinäkin ajatella aikuismaisesti vain lapsen parasta, etenkin kun hän sinuakin tuntui liikuttavan.
Vaikka joku päivä jos leivot pullaa tms., niin olisi hieno ele viedä joitakin pullia nätisti pakattuna joulutervehdyksenä ja mennä tuon naapurin ovikelloa soittamaan. Voisit ihan avoimesti kertoa, että poika on mukava ja ehkä voisit viitata siihen, että teillä lapsettomina on ylimääräistä aikaa, eikä pojasta ole häiriötä. Jos haluaa joskus lähteä mökille tms.
empä usko...teinitytöt tekevät lapsia tuntemattomien kanssa. Ei edes tarkoitus isää. MIKSI? voisiko joku teiniäiti vastata. 1.kun kavereillakin on vauva 2. pääsee pois kotoa. En ymmärrä mikä kiire 15-17v hankkia lapsia. Ei edes seksiä kuuluisi tuon ikäisen harrastaa
...kommentoin, että kun et ap ole juurikaan jutellut tuon äidin kanssa, niin suosittelen sitä. Et kerta kaikkiaan voi tietää mitä hän oikeasti ajattelee tai että mitä poika on kotonaan puhunut. TUon ikäinen lapsihan voi säveltää ihan omiaankin. Lisäksi äiti voi ihan hyvin ajatella pojastaan olevan paljon häiriötä teille eikä ollenkaan osaa ajatella asiaa positiisena teidän kannalta.
he tekevät 2 työn. pistää vihaksi, itse lapsen menettäneenä, pojan huomiotta jättäminen (yksin usein pihalla, huutaminen). Ihan ystävällisestä eleestä oli meidän puolelta kysymys, ei tuppautumisesta tai heidän asioihin puuttumisesta.
Miten voit edes ajatella tuollaista sen paremmin pojan äitiä tuntematta? Ehkä hän välttelee siksi, että tietää naapuriensa olevan juuri sinunlaisia halveksijoita?
Todella asiatonta lähteä houkuttelemaan lasta salaa vanhempien selän takana johonkin mökkireissuille, mielestäni se lähentelee jo rikollista toimintaa. Jos joku puhelisi tuollaisia lapselleni, niin raastupa ei olisi kaukana...
asialla. Heti joku älähtää. Mites se menikään..se koira älähtää...
Sulta tulee hei suusta vaahtoa. Rauhoitu vähän. En ole ap, mutt meidän pihalla käy kanssa yksi viikari kesällä melkein joka päivä. Ja puhua pälpättää ja kyselee ihan kaikki asiat. Mökit ja muutkin menot.
ehkä olisi ollut viisainta kysyä äidiltä ensin. Ei olisi ollut niin suuri pettymys pojalle. Itse olisin iloinen moisesta tarjouksesta.