*~*Joulun Mammat Maanantaina*~*
Kommentit (26)
Juu mulla käynnistys tapahtuu pienessä Lohjan sairaalan synnärissä, siellä olis jo tänään ollut tyhjää ja voitu alottaa, mutta ajattelin että aamusta parempi, saadaan lapsille hoitaja ja mieskin aamusta mukaan..
Mulla käynnistys syy on pelko vauvan koosta, koska mulla on vaikeat kulumat molemmissa lonkissa (solisluissa, nilkoissa ja polvissa myös) kulumat tulleet kortisoonihoidoista leukemian yhteydessä, jonka sairastanut nuorena. Lonkat on huonossa jamassa, liikeradat suppeat ja esim. ponnistusvoima heikko. Aiemmat synnytykset yhtä lukuunottamatta sujuneet hyvin, mutta just tässä synnytyksessä jossa ponnistusvaihe pitkitty meinas tulla ongelmia. Ymmärsin että synnärillä oli hiljasta..
Kyllä hirvittää toisaalta mennä, mutta ei kait tässä paljoa vaihtiksii oo, kun itsensä raskaaksi saattanut ;-)
Meillä on vaan nyt ollut tosi jännät paikat, kun siskon synnytys kaksi päivää sitten ei sujunut ihan putkeen :-( Vauva ja äiti voi nyt hyvin, mutta alkuun synnytysvuotoa ei saatu tyrehtymään ja omaisten tietämättä äiti oli siirretty yöllä Jorvista kiireesti Meilahteen leikkaukseen ja aika viime tipassa vielä, verenpaineet romahtaneet, verta annettu 6 litraa ja vieläkin heikko kunto :-( Joku verihyytymä vieläkin lääkäreitä mietityttää, että voi olla että joutuu uudestaan leikkaukseen:-(
Mutta äitimme kauhistukseksi siis heti perään toinen synnyttys huomenissa... Toivotaan että kaikki menis putkeen..
Paljon suppareita ja tonttuja maailmaan, palaan sitten kertoilemaan miten sujui....
Ponnari ja Tonttunen 40+3
Osaankohan selittää..
Ronkat on sama kuin lonkat=)
Kuka lie täällä keksinyt että L korvataan ärrällä.
Ja toisinpäin, täällä on paljon Silpa nimisiä naisia, ei oikeen mene mun jakeluun kun Sirpa ois oikea nimi ja Silpa ärrävikasen versio Sirpasta..
Anoppi aina jauhaa kun ronkkiaan särkee niin tarttunut mullekin sanavarastoon;O
Vitsi oli kiva kun löysin sellaset Enkelin Eväspussin markkinoimat/myymät " Muorin villahousut" , oikeen kunnon harmaat pässinpuskemat, en voinu vastustaa ja ostin anopille joululahjaksi, jos lakkais ronkat särkemästä=)
Doshijas, mulla kanssa eniten sektiossa harmittaa se kun menee jännääminen sivu suun, vaikka todennäköisesti ilman käynnistystä vauva ei masusta starttaisikaan niin aina sitä elää toivossa, että kuitenkin synnytys käynnistyisi itekseen, se olisi tosi ihana kokea, luonnollisesti käynnistynyt synnytys.. Esikko lähti tulemaan vesien menolla mutta kaksi seuraavaa on käynnistetty..
Vaan sauna kutsuu!!
Koittakaahan saada nukuttua Ponnari ja Doshijas!!
Huomenna on nyytit kainalossa!
Lahjis
On se vaan ihmeellistä, että meille tuli pieni tyttövauva, kun odotimme reilun kokoista tylleröä edellisten malliin. Painoarvio oli joskus kolme viikkoa ennen synnytystä 3,5 kg ja sitä ennen oli tullut eräällä viikolla jopa 500 grammaa painoa, huhhuh. Ja seuraavalla normaalit 200 grammaa. Laskeskelin vain, että jos noin holtittomasti jatkuu hienosta hoitotasapainosta huolimatta, vauva voi hyvinkin olla lähemmäs nelikiloinen syntyessään.
Lapsivesi alkoi tihkua ennenaikaisesti rv 39 tasan, sitten lääkäri yritti saada tutkittua, onko reikä kalvoissa alhaalla - sattui hirmuisesti ja jäi saamatta selville. Ehkäpä käsittely sai jotain aikaan, sillä puolentoista vuorokauden päästä alkoivat tuntuvat supistukset, ei nyt vielä ihan kipeät heti. 39+2 sairaalaan ja 39+3 eli 9.12. syntyi tyttö. LA oli 13.12. Yllätykseni oli suuri, kun vauva punnittiin: 3606 g ja 47 cm! Edelliset 3800:n kieppeillä molemmat ja pituudet 50 ja 52 cm. Ilmeisesti tiukka ruokavalioni puri, ja insuliinikin. Tosi sievä tyttö tuli - erikoista vain hoitaa noin pientä, kun on tottunut vähän jöötimpiin käsiteltäviin :)
Synnytys oli pitempi kuin aiemmat: 12 tuntia, kun aiemmat 5 ja 6 tuntia. Eli hitaammin edistyi avautuminen, mutta ponnistusvaihe oli entisiä nopeampi, 11 min.
Kotiin päästiin vasta lauantaina eli viikko meni sairaalassa. Tutkittiin normaalia tarkemmin muutamista syistä ja valohoidossa meni tovi myös. Mutta, vihdoinkin kotona ja jouluvalmistelut jatkuvat iloisissa merkeissä! Onnea kaikille jo synnyttäneille ja iloista odotusta odottajille!
pakataan kamppeita, supistaa niin penteleesti ja lastenhoitaja tilattu...
saas nähdä onko tämä tonttu niin fiksu että haluaa lähteä itse syntymään;-) Supistaa!!! Palataan!
ponnari +Tonttunen
Doshijas ja Ponnari, teillähän on tosi pätevät nuo syyt ja ymmärrän täysin sektion sekä käynnistyksen, tsemppiä vaan huomiselle...!! :-) Ponnari, mikäs sen mukavampaa kun et käynnistyis itse...
Täällä limantulot lakkas joten tuskinpa mitään uutisia täältä vielä viikkoihin ;-)
Hyvää yötä!
Täällä on kumma olo, ja vessakäynnillä papruun jäi kellanvihreää limaa... Jee jos tää jotain tarkoittaa... :-D
Hali-Tsempit huomiseen Doshijas ja Ponnari (toivottavasti muistin oikein)!!
Sintagma 38+5 toiveikkaana ;-D