Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen maksullisuus...

15.12.2007 |

Tyhmä kysymys, mutta rupesin sairaalan sivuilla surffaillessani miettimään, että maksaako synnyttäminen jotain? Sairaalassa olosta toki maksetaan se vuodeosaston päivämaksu, mutta tuleeko siitä itse synnyttämisestäkin joku maksu?! K-HKS:n sivuilla oli mainittu jokin 610 euron maksu...

" ihmettelijä" 37+3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin etsimässä tuota kertomaasi summaa...olin niin sokea että en sitä löytänyt. Löysin kyllä summan 590 euroa. Se on maksukatto eli jos joutuisit viettämään sairaalassa esim kuukausia niin sinä maksaisit ainoastaan sen 590 euroa ja ilmeisesti asuinkuntasi loput.

Mutta synnyttäminen on kyllä ilmaista. Niin kuin mainitsitkin niin maksat ainoastaan normaalin sairaalamaksun joka täällä meillä on noin 26 euroa/vrk.

Vierailija
2/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun oikein etsin niin löysin mainitsemasi hinnan. Koska se ei oikein avautunut minulle, että mitä sillä tarkoitettiin niin käväsin oman sairaalani sivuilla ja sieltä löytyi samanlainen hinnasto. Aikani sitä selailtua tuli mieleeni, että kun siellä mainittiin että esim hoitajan tekemä ultraäänitutkimus maksaa 55 euroa niin tarkoitetaankohan tällä hinnastolla nyt sitä mitä se sairaalalle oikeasti maksaa. Minä olen ainakin maksanut vain poliklinikkamaksun 22 euroa enkä mitään 55 euroa....

Miltäs kuulostais tämmönen teoria....siitä menen kuitenkin takuuseen, että se synnytys ei maksa 610 euroa plus päivämaksu.

Minulle on tullut lasku kahdesta synnytyksestä ja ne ovat olleet 250 euroa (5 päivää perhehuoneessa) ja 104 euroa (4 päivää tavallisesssa huoneessa) Hinnaston mukaan niihin olisi pitänyt tulla vielä ensimmäiseen 1650 euroa ja toiseen 1065 euroa! Joten taitavat olla kustannushintoja ei asiakkaalta perittäviä maksuja.

Onnea loppuajan odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei synnytyksestä oikeasti voida periä tuollaisia summia. Olet varmasti oikeassa, että se 610e on summa, mitä sairaala perii kotikunnalta.

Kiitos vastauksestasi! =)

Vierailija
4/6 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon K-HKS:n sivujen kunnille tarkoitetun hinnaston... Tuo hinta taisi olla ihan " perus" alatiesynnytyksestä ilman ongelmia, sectioille ja kaikille muille toimenpiteille löytyy samasta hinnastosta vielä omat lukunsa.

Poliklinikkamaksu on tuon 22¿ ja olikohan sairaalan vuorokausimaksu 26¿, lisäksihän K-HKS:ssa saa isälle tilattua synnytyssaliin tai lepohuoneisiin aamupalan, josta perittiin n.5¿ (tämä hinta v.-04), muita aterioita ei saa suoraan saliin, koska kanttiini on auki... En tiedä onko tämä muuttunut, sillä -06 emme ko. palvelua tarvinneet....

Vierailija
5/6 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo korkeat hinnat on tosiaan ne, mitä palvelu oikeasti maksaa. Onpas muuten kallis hinta, tietty siihen tulee kaikki puudutukset ym. Esim. yksi vuodeosaston vuorokausi maksaa muistaakseni 120e. Tehon vuorokausi maksaa noin 500e. Näin muistan joskus koulussa kuulleeni.

Tytteli-83

Vierailija
6/6 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuo maksut ovat listattuna potilaalle nähtäviksi. Eikö ne voisi pitää kuntien välisenä asiana... Ihan kaikkea ei nettiin kuitenkaan kannata laittaa. Aiheuttaa vaan turhaa hämmennystä, mutta tosiaan kiitos kaikille vastanneille! =)