Ostaisitteko talon jossa on yhteisiä tiloja naapurin kanssa?
Siis yläkerran aula ja portaikko? Meitä tuo ei haittaa. Ollaan sen henkisiä. Kuulemma talo on vielä myynnissä koska ihmiset karsastaa noita yhteisiä tiloja. Naapuri olisi myös lapsiperhe.
Kommentit (9)
Tuskin on pelkästään tuosta kyse, vaan paritalossa on tosi " kiva" järjestää remontteja yms.
Eikö yläkerta voisi jakaa väliseinällä? Anyway, oli miten oli, paritaloon muuttaisin VAIN, jos siinä on hallinnanjakosopimus.
En ostaisi, ellei nyt ole jotain Puu-Käpylää ja puoli-ilmainen.
Haluan, että on omaa rauhaa eikä tarvi olla " naimisissa" naapureiden kanssa. En myöskään muuttaisi taloon, joka on ihan kiinni naapureissa, että siinä sitten tuijotellaan toisia päivät pitkät.
Ollaan tosin molemmat asuttu kommuunissa mies 3v ja minä 5v : )
ap
Riippuu myös paljon niistä naapureista.
Mutta nyt kun asumme omakotitalossa omassa rauhassa, iso tontti, niin en millään innostuisi moisesta. En myöskään niistä vieri-vieressä olevista " omakotitaloista" joissa kattojen räystäät melkein koskettaa toisiaan.
Kerrostalosta muuttaisimme ja vuokralta. Tuo olisi ihanteellinen alue ja puutalo mihin kaipaamme. Hinta on edullinen mielestämme tosin siinä on otettu varmaan huomioon tuo yhteiset tilat.
ap
en haluais naapureita 300 m säteelleni. mulla on reviiri jossa tilaa elämälle ja eläimille...
koska mulle ei todellakaan sovi. Mua häiritsee jo se, että viereisellä TONTILLA on joku...
Mutta jos hallintasopimus/yhtiöjärjestys on hyvin muotoiltu, niin ei sen tarvitsisi haitata asiaa.