Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyviä ruokaohjeita isolle porukalle?

Vierailija
09.11.2008 |

Tässä parin viikon päästä on tulossa juhla, jossa olis ruokittava 20 hengen lauma lapsia ja aikuisia. Olisiko kenelläkään vinkkejä kun ehdot olisi seuraavat: Ei punaista lihaa, pitäisi olla suht sukkela ja helppo valmistaa, takuuvarma ja edes kohtuullisesti maistuva. Joukossa pari ruokasnobia, joten sais olla vähän 'hienoa'. Keittolinjalle en mielellään lähtisi. Halpaa ei tarvi olla, kohtuus muistaen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ideoita löytyy näin illemmalla, niin otetaan vastaan.

Vierailija
2/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perinteisemmälle linjalle lähtee, vaikka kanafileitä grillattuna tai uunissa ja sen lisäksi valkosipuliperunoita. Lisäksi paria laatua salaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat olis herkkua, mutta liian vaativa operaatio mulle arvioida määrät ja näperrellä esille kaikki.

Tällä hetkellä johtaa kalkkunan file uunissa ja uunikasvikset ja riisi. Toisaalta, alan lämmetä keitollekin. Hyvää leipää seuraksi niin olis kätevä ja helppo ateria.

Kun sais vielä takuuvarman ja edes hiukan spesiaalin kanakeiton ohjeen...

Vierailija
4/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taa nyt mitaan hienoa ole, mutta tortilloja ja fajitas:ksia. Eli paistat ja maustat yhteen astiaan kanasuikaleita, toiseen paistat (mutta ei pehmeaksi asti) eri varisia paprika suikaleita, kolmanteen kippoon paistettuja sipulirenkaita. Sitten pilkot jaavuorisalaattia yhteen kippoon, toiseen paloittelet tomaatteja, kolmanteen kippoon juustoraastetta. Kastikkeiksi guagamolea, salsaa ja ranskankermaa tai jugurttia..tai mita haluat. Ja tarjoat siis tortilla lettujen tai fajitas:ksien kanssa. Jokainen kokoo omansa ja mieleisensa ja valmistelut voit tehda aikaisemmin. Ainoastaan kanan ja kasvisten paistaminen jaa. Yleensa maistuu seka lapsille etta aikuisille.

Vierailija
5/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis tuossa ei sinansa mee juttuja hukkaan, kun voi sitten esim kayttaan salaattiin myohemmin. Ja ei haittaa jos ostaa vahan ekstraa, kun ei kuitenkaan ole mitaan superkallista.

t:5

Vierailija
6/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kallistuisin kermaperunoihin tai uuniperunoihin. Uuniperunoihinhan voi loihtia ihania täytteitä.

Vierailija
7/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkarapu-, parsa-, sieni- tms. keitto? Mä olen joskus tarjonnut keiton kera salaattia siten, että jokainen saa koota omansa itse. Vihannesten lisäksi olen paistanut kanapaloja.

Vierailija
8/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä uunissa joku kana-riisipaistos tai broilerilasagne?

Vierailija
9/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli:

Ensin paistat kalkkuna- tai broilerpaistin uunissa ja tarjoat sen kylmänä.

Teet esim. pastasalaatin (pestoa, pastaa, rucolaa, broileria, fetaa, paprikaa jne.) ja vaikka perunasalaatin (etsi ohjeita netistä).

Paistin teet pakkauksen ohjeen mukaan.

Uunijuureksiin eim. Rosamundaperunaa lohkoina, paprikaa, porkkanaa "lastuina", bataattia lohkoina tai siivuina, sipulia jne. uunissa haudutettuina välillä öljyllä siveltynä.

Vierailija
10/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kasvislasagne, salaatti ja leipää

*Risotto, salaatti ja leipää (mutta ainoastaan jos osaat tehdä oikeanlaisen, mehevän italialaisen risoton oikeasta risottoriisistä!) Voi olla sieni tai esim katkarapurisotto.

*Thai-wokki nuudeleilla

*Luksuskalakeitto kermalla ja sahramilla - vaikuttuisivat ainakin ruokasnobiystävät!

*paras pastakastikkeesi pastan kera - myös helppo tehdä isolle sakille

Onnea matkaan!

Vierailija
11/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

broileri-pastapaistoksen ja sen kanssa hyvän salaatin & tuoretta leipää!

Vierailija
12/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Rekorderlig-siiderin sivuilla on tosi hyvä broileririsotto.

Vierailija
13/13 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileripasta-paistos vaikuttaisi sopivalta, ja luksus-kalakeitto myös :-) Risotto arveluttaa, kun sen tosiaan on oltava just eikä melkein.