Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei tiennyt mitä tarkoittaa ALENTUVA. Jessus minkä juntin kanssa sitä on naimisissa. Vittu ei suomen kieltä osaa!

Vierailija
12.12.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on muutamia sanoja joita ei tunne mitä toiset sen vuoksi päivittelee..

Turha sen vuoksi on luokitella juntiksi.

Kaikki eivät ole kokeneet kaikkea joten on mahdotonta vaatia asiantuntemusta joka asiassa.

Vierailija
2/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että sä rakastat sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten outo sana. Mun mielestä se tarkoittaa juuri päinvastaista kuin mitä sillä yleensä tarkoitetaan - sitä kun käytetään silloin, kun joku _alentaa_, ei _alennu_.

Vierailija
4/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kuten joku sanoi, pääasia on, että sä rakastat sitä.

Rakastaahan sitä omaa lastaankin, vaikka se on epätäydellinen. Ja koiraa.

Vierailija
5/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jo koulussa ihmettelin, kun pojat ei tienneet, mitä tyköistuva tarkoittaa, he luulivat että se on joku, joka istuu lähelle...

Vierailija
6/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroin, ettei se mitenkään pitkässä seurustelusuhteessa kohdallani voinut olla mahdollista, se tuhahti vaan että onpas sulla ollut kova luotto poikaystävään.

tässä puhutaan siis yli 10 vuoden takaisista asioista, kauan ennen kuin me tavattiin.

kaverin mies taas ehdotti herkkänä hetkenä toisen lapsen syntymän jälkeen vaimolleen, että heille parhaaksi ehkäisymuodoksi sopisi naisen sterilisaatio. Kun kaverini ihmetteli, että miksi, kun se on niin paljon helpompi operaatio miehelle, niin mies ilmoitti, että hän on vielä nuori (40 v) ja voi hyvin haluta vielä joskus lapsia. On kuulemma ollut heillä hiljaista seksirintamalla sen jälkeen.

Vierailija
7/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALENTAVA (kohtelu) taas on jonkun arvoa alentavaa, vähäarvoisemmaksi tekevää, nöyryyttävää.

Vierailija
8/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään sitä käytetään paljon päinvastaisessa merkityksessä: " se kohteli mua alentuvasti" tarkoittaen, että toinen kohteli kaltoin ja yritti painaa " alas" . Kiva kuulla, että on muitakin, joiden mielestä oikea sana tässä olisi " alentavasti" .

Vierailija
9/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli myös sitä mieltä että sana " siintää" on mun itse keksimä :-)

Hän käyttä simasta sitkeästi muotoa " simaata" (vrt. " vappuna juodaan simaata" ) ja kutsuu kittiä tikiksi.

Mies on muuten ihan fiksu mutta sanastossa hänellä on vähän aukkoja.

Vierailija
10/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa nimenomaan sitä, että alentuu jonkun tasolle. Kuvittelee siis, että toinen on jossain mielessä alemmalla tasolla kuin itse.