Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lahjavuohien ostajat eivät huomioi tätä ollenkaan?

Vierailija
12.12.2007 |

Todennäköisesti vuohi päätyy alta aikayksikön vartaaseen, ystävien ja kylänmiesten syötäväksi. Nimenomaan miesten.

Lahjoittakaa ennemmin jotain sellaista, jota ei voi heti tuhota tai muuttaa rahaksi.

Olisiko ideoita, mitä se voisi olla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtojahan on vaikka mitä - koulutarvikkeita, moskiittoverkkoja, vesijärjestelmiä, kuokkia, taimia jne

Vierailija
2/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kasvien siemeniä ja taimia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut tiukkapipot ottaa mieluummin itselleen Tiimarin jätekynttilän, kuin sen, että joku köyhä jossain saisi jotain. Ihan turha lässyttää mistään ateismeista sun muista, aina vaan naurettavammiksi itsensä tekevät.

Vierailija
4/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ateistina tuen mieluummin tahoja, jotka eivät tunge uskoansa siinä sivussa. Mieluummin lahja-rahat Unicefin kautta kuin minun nimissäni kirkon lähetystyöhön, joka on naamioitu hyväntekeväisyydeksi. Miksi kirkko ei voi toimittaa apuaan perille uskonnottomien järjestöjen kautta? Miksi kirkko haluaa ylläpitää kaksoisjärjestelmiä avustusalueilla?

Vierailija
5/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroosio tietysti aiheuttaa hedelmällisen maaperän katoamista jne. Itse antaisin ennemmin jotain muuta kuin vuohia, vaikka monet tietysti ajattelevat ettei yksi vuohi mitään tee. Mutta jos niitä vuohia aletaan antaa enemmänkin ja paikan päällä vielä pyritään kasvattamaan laumaa niin vaikutuksiakin voi tulla, etenkin herkimmillä alueilla.

Vierailija
6/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaniineja, possuja, moskiittoverkkoja, kuokkia ja siemeniä, koulupukuja...ja otin uuden Plan-kummilapsen (teini-ikäisen tytön). Ja minua ei kyllä kauheasti kiusaa, vaikka vuohi vartaaseen joutuisikin. Kyllä täällä Suomessakin miehet syö lihaa ihan kenenkään parjaamatta. (No jokunen soraääni toki kuuluu, mutta aiheesta.)

Etkä sinä ap -- sen paremmin kuin me muutkaan -- näe tulevaisuuteen ja voi sanoa, että 100% varmuudella jok' ikinen vuohi sinne vartaaseen joutuu. Takuuvarmasti kehitysmaissakin on perheistään välittäviä miehiä. Oikeastaan minusta tekstistäsi välittyi kehitysmaiden miehiä demonisoiva kuva -- että ne olisivat kaikki itsekkäitä ja pahoja.

Jos et ole koskaan nähnyt nälkää, viikko- ja kuukausitolkulla, niin en usko, että sinulla on kovasti arvostelemisen varaa siinä, mitä sille vuohelle nyt sitten tapahtuukaan nälkäänäkevissä maissa.

Potentiaalia hyvään on.

Vierailija
7/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy naisten kautta. Heidän kouluttamisensa on se, johon kannattaa panostaa.

Vierailija
8/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa heistä on naisia, jotka vihanneksia ym. myymällä koittavat selvitä ja elättää perheensä, kun ukko lorvii jossain panemassa muita.

Vierailija
9/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä, mitä eniten tarvitaan.

Ja kyllä, vuohilaumat ovat yksi suurimmista eroosion aiheuttajista, mutta yksi vuohi jossain pikkukylässä ei eroosiota pääse pahemmin aiheuttamaan.

Vierailija
10/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan päälle ei ole mahdollisuutta mennä, mutta tuen säännöllisesti hanketta, jolla parannetaan intialaisen yhteisön naisten ja lasten asemaa. Eli kyllä me vähän laajemmalle katsomme kuin siihen yhteen vuoheen. ;)

t. moskiittoverkkojen lahjoittaja

Vierailija
11/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan hyväntekeväisyyteen mieluummin kotimaahan (Joulupata, veteraanit ym.) kuin tuen kehitysmaiden korruptiota ja asekauppaa. Sillä tosiasiassa rahat menevät aivan muualle kuin mihin on tarkoitettu. Ulkomaille kun rahaa lähettää, niin koneisto itsessään on jo niin raskas, että sen ylläpitäminen vie suurimman osan rahoista. JOs itselläolisi mahdollisuus mennä kaivamaan nitä kaivoja, niin sitten se olisi ok. Esimerkiksi jo ne tsunamirahat, joita kerättiin älyttömästi, ovat menneet aivan muualle kuin piti. Tätä oli joku tutkinut.

Vierailija
12/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en ole lahjoittanut vuohta, mutta rahaa World Visionin kautta kummilapselle. Ugandassa lapsi perheineen sijoitti rahan lehmään, vuoheen ja possuun. He eivät saaneet sitä itse päättää, vaan organisaatio oli päätöksessä mukana.

Minä luotan siihen, että organisaatio tietää kyseisen maan oloista. Lapsi itsekin kirjoitti harakanvarpaillaan, että oli erityisen tärkeää ostaa tyttövuohi, koska se tuottaa maitoa: omaan tarpeeseen ja vielä myytäväksikin. Ja kenties joskus lisää pikkuvuohia.

Kuka nyt rahasammon söisi? Tuskin edes perheen isä.

Vierailija
13/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin tänne viestin että saa lahjoittaa ihan käytettyjä vaatteita, kun mun kaveri lähtee itse viemään niitä, niin tämä avustusviesti poistettiin, lieneekö sitten kerjäämistä.

Vierailija
14/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy. - Kulta tuletko vaimokseni? -Voi kyllä. -Mutta sormusta en osta sinulle vaan sormusrahoilla ostan ruokaa työttömän naapurin perheelle. Noilla asioilla ei ole mitään yhteistä. Jos on niin köyhä ettei pysty ostamaan sekä vuohta että lahjaa kannattaisko keskittyä vaikka työntekoon

Vierailija
15/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kortin ja hyvän mielen :)

Vierailija
16/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

liittyy. - Kulta tuletko vaimokseni? -Voi kyllä. -Mutta sormusta en osta sinulle vaan sormusrahoilla ostan ruokaa työttömän naapurin perheelle. Noilla asioilla ei ole mitään yhteistä. Jos on niin köyhä ettei pysty ostamaan sekä vuohta että lahjaa kannattaisko keskittyä vaikka työntekoon

MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ JA MINUN OMA NAPA!!!!!

Vierailija
17/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen kortin ja hyvän mielen :)

Eikä saa hyvää mieltä vuohesta?

Vierailija
18/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs kun niitä vuohia ruvetaan lisäämään?

Vierailija
19/19 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

käy naisten kautta. Heidän kouluttamisensa on se, johon kannattaa panostaa.

Niissä naisissa on munaa. Miehissä ei paskaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä