Miten eläimistä voi olla pitämättä?
Siis pakkohan jokaiselle on löytyä eläin, josta edes vähäsen pitää.
Millaisessa ympäristössä tällainen ihminen on kasvanut, joka ei piittaa pätkääkään yhdenyhdestäkään elukasta?
Kommentit (9)
" Miten eläimistä voi olla pitämättä?
Siis pakkohan jokaiselle on löytyä eläin, josta edes vähäsen pitää.
Millaisessa ympäristössä tällainen ihminen on kasvanut, joka ei piittaa pätkääkään yhdenyhdestäkään elukasta?"
Minä en pidä eläimistä. Ne haisevat, sotkevat ja kuolaavat. En halua niitä kotiini.
Mutta ei missään nimessä voida sanoa, etten " piittaisi pätkääkään yhdenyhdestäkään elukasta" ! Mua kiinnostaa eläintensuojelu, tosiaan se mainittu liharuoan tehotuotanto (ja mitä olosuhteiden parantamiseksi voisi tehdä) sekä ihan tavallisten lemmikkien hyvinvointi. En halua, että yksikään eläin kärsii, ja teen kaiken, mitä yksityishenkilönä voin, sen estämiseksi.
-2-
siinä on aika pitkä matka siitä, ettei piittaa pätkääkään yhdenyhdestäkään eläimestä siihen, että haluaa jotain elukoita ylen määrin rapsutella...
Vierailija:
siinä on aika pitkä matka siitä, ettei piittaa pätkääkään yhdenyhdestäkään eläimestä siihen, että haluaa jotain elukoita ylen määrin rapsutella...
mutta en ikinä ottaisi kotieläimiä. Oikeastaan kotieläimiä ei kuuluisi edes olla, paitsi karjaa ym. joista saa ruokaa. Mua aina ihmetetyttää, että " eläinrakkaat" ihmiset pitävät lintuja häkeissä, koiria sisällä ym. kun niitä ei saisi jalostaa lainkaan.
Minä pidän eläimistä niin paljon, että uskon, että niiden on parempi olla muualla kuin ihmisen kodeissa, talleissa ja sikaloissa (ynnä muissa).
En siis haikaile mitään lemmikkiä, en yhdenyhtäkään enkä hiukkaakaan. Pidän eläimistä - tai pikemminkin arvostan niitä - ihan kaikista, maan matosista suurimpiin sinivalaisiin. Bakteereillakin on sijansa minun maailmassani.
Itse olen allerginen ja onneksi olen, koska inhoan eläimiä. Ihmiset joilla on eläimiä eivät huomaa karvoja vaatteissaan ja joka paikassa.. Ainakin koirat haisee kamalalta.. Hissiin jos sattuu menemään koiran jälkeen niin on pakko pidättää hengitystä. Ja kissat.... hyi hitto.. Ihan kamalia.
Joten hyvin voi olla pitämättä eläimistä!!
Olin etenkin koiraihminen ja meillä oli oma koirakin.
Lasten syntymän jälkeen olen huomannut eläimet aika " turhiksi" , omat lapset on sentään jotain ihan muuta.
et pidä = et välitä pätkääkään
Vastauksissa ei mielestäni ole pilkunviilausta, ei edes sellaista kärjistämistä kuin ap:llä omassa kommentissaan..
että ihminen, joka ei halua lemmikkiä, ei näe mitään väärää esimerkiksi tehokanaloissa.
Eläimistä voi pitää, helpostikin. Mutta läheskään kaikki eivät halua niitä omiin nurkkiinsa pyörimään. Eiköhän se ole ihan persoonakohtainen kysymys, niinkuin sekin että toinen haluaa kotiinsa sotkan siniset nahkasohvat ja toinen ei.