Miten ootte alottanu laihdutuksen, te jotka ootte onnistuneet. Teittekö
viikon ruokalistan tms. Musta tuntuu ettei ole aikaa syödä eikä miettiä mitä syö niin sitte hirveessä nälässä syö kaiken mitä näkee. Apua!
Kommentit (5)
syöt säännöllisesti aamupalan, lounaan, illallisen ja iltapalan. ei välipaloja ja mutustelua. kunnon ruokaa ruoka-aikaan lautanen täyteen mutta ei ähkyä. herkkupäivä kerran viikossa MUTTA silloinkin syöt kaikki ruuat normaalirytmillä, namujakaan ei jaksa mahdottomia JOS SYÖ NORMAALISTI samana päivänä :)
Siis miksi sulla ei ole AIKAA tehdä ruokaa. Se vie jonkun 5 minuuttia kun ei oteta huomioon keittämisiä/uunissa kypsentämistä! :D
Sun kannattaa alottaa vaikka sillä että mietit arvojärjestystä. Mikä on tärkeämpää: se että istut koneella liian kauan vai se että teet osan ajasta ruokaa.. Ota tietokoneaika PALKINTONA ruuan teosta, liikunnasta, siivoamisesta. Eli tee hyvän ruuan teko mukavaksi asiaksi joka on tärkeämpää kuin moni asia: netti, sohvalla lojuminen.
Tee nopeita uuniin vaan kypsymään ratkasuja! Tai wokkeja sun muita!
Itse en hanki herkkuja. Kaupassa ennen kassaa kurkkaan vielä vaunuihin ettei sielä ole 10 eri herkkua jokka on ottanu hetken hurmoksessa.
Itse tekemällä samaten laihtuu KUN säätelee makean määrää; esim. rahka on tämmönen: valmisrahka vastaan itsetehty jogurtti tai piimä versio -siis ei kermaa.
Liikunnan lisääminen NYKYSEEN määrään myös laihduttaa. Kun kasvatat lihaksia nyt niin laihtuessa saat näkyviin hyvän muotosen kropan, jos et harrasta liikuntaa ja laihdut niin saat kuivan näkösen kropan.. ;) Jos et tee yhtään vatsalihasta niin muutama vatsalihasliike päivässä ei ole iso urakka mutta on jo enempi kuin mitä teet nyt!
Samaa ajattelen ruuan suhteen: ei tartte elää puutteessa herkkuihin, mutta kun niitä syö vähemmän TAI valitsee edes HIUKAN paremman niin saa tulosta koska energiaa saat vähempi.
Liikkuminen ja ruuan valkkaaminen yhdistettynä on nopeampi tie kuin vain toinen yksinään.
Oma laihtuminen on ollut sitä että koitan pitää selkeenä ajatuksena VIIKOTTAIN mitä teen: joko käyn reenaamassa jotain juttua salilla tietyn ajan tai vaikka lenkillä 3 kertaa viikossa pari kuukautta, sitten uimista ja kuntosalia vaikka kesän, syksyllä alotan jonkun lajin jne.
Syömisiä vahtaan iltasin sängyssä enenkö nukahdan: mietin mitä kaikkea söin tänään; ja ihan rehellisesti. Ja siitä sitten voi parantaa jos on tullut repsahduksia. Liian ankara ei saa olla itselleen! Tänään syödyn kermamunkin voi vaihtaa huomenna kahvitauolla terveellisempään pullaan jossa ei ole kermaa. Ja kävellä vaikka kauppareissulla muutamat rappuset ostoskeskuksessa hyötyliikuntana.
Merkkaan siihen päivän syömiset etukäteen ja tarkennan päivän mittaan. Olen supertyytyväinen.
Etkä vertaa itseäsi muihin! Mulle se on ollu aina iso juttu. Kun menen salille, vertaan itseäni niihin timmeihin (jotka tosin on käyny salilla 10 vuotta ja minä vasta alotan).
Tai jos syön samaan aikaan toisten kanssa: syön sen mitä tarvitsen. En ota liian vähän vaan sen määrän jolla nälkä menee ohi muutamaksi tunniksi. Sitten on välipalan aika! Ja välipala EI OLE makeeta. Ei ainakaan joka välipalalla!!! Parin tunnin välein tosiaan kun syö niin maha pysyy kokoajan toiminnassa eikä sun tartte ahmia.
Välipala taas ei tartte olla suuren suuri; rahka, hedelmää, rehuja (vaikka porkkana jos oot tiukka luontonen ja sen tykkäät syödä), leipä, kiisseli..
Päivän mittaan kannattaa syödä aamupala, pari lämmintä ruokaa, 2-3 välipalaa ja iltapala, jos valvot myöhään niin toinen (kevyempi) PALA illalla.
Jätin vain ylimääräiset herkut pois (kahvileivät ja iltanapostelut).