Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etta ottaa kupoliin. Miksi hitossa sosiaalialaa paasee opiskelemaan ihan ketka tahansa, vaikkeivat edes halua kyseiselle alalle?

Vierailija
11.12.2007 |

Itse olen hakenut nyt 4 kertaa lähihoitaja linjalle, koska se on mun ala ja jäin viime keväänä työttömäksi, kun siivousfirma, missä olin töissä meni konkkaan.

Joka kerta olen saanut testeistä tulokseksi 3-4 (eli ihan hyvän), mutta en ole koskaan päässyt sisälle.

Tapasin tässä yks päivä yhden miehen, joka oli samana päivänä testeissä ja hän oli päässyt sisälle. Ja hän sitten tokaisi, että ei tuo kyllä taida olla mun ala ja voihan ne opiskelut sitten jättää kesken, jos ei kiinnosta.

Ihan kiva, että tuonne otetaan sisälle myös ne, jotka ehkä lopettavat kesken kaiken, mutta ne, jotka todella haluaisivat alalle, heitä ei kelpuuteta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

testeissä vaikuttaa? Ja on kyllä outoa ettet ole päässyt koska nykyään kai tosi helppoa päästä kun on niin kova pula hoitajista. Juu ja eihän nuo testit aina nappiinsa mene ja hoitoalallekin eksyy jos jonkinlaista ihmistä

Vierailija
2/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu ihan vaan siitä, että hakijoita on ollut liikaa ja ainoastaan kourallinen pääsee sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saatava enemmän pisteitä esim. todistuksesta tai mitä muuta sinne nyt sitten katsotaankin. Työkokemuspisteet, vaikuttavatko?

Vierailija
4/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä olin lapsenvahtina ja kävin vanhusten luona siivoamassa ym. Ja olen käynyt lastenvahti/-hoitajakurssin joskus teininä + vanhuspalvelukurssin joskus teininä.

Ja ai juu, olinhan mä joskus lukioiässä kaksi kesää lastenhoitajana kahdessa eri perheessä.

Vierailija
5/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanoja voi korottaa jälkikäteen. Oppisopimuspaikoissa oma aktiivisuus ratkaisee, sinun on itse etsittävä joku päiväkotiapualaisen paikka, sitten järjestyy kolutuskin.

Vierailija
6/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut pyrkiä amk puolelle, esim. sosionomiksi tai hoitsuksi?

Lähihoitajiksi halutaan ehkä sellaista porukkaa, jotka eivät pääsisi amk:hon

Vierailija
7/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla hoitsuja kohtaan :)

Niin, voihan tuota sosionomia harkita, mutta jotenkin tuntuu, että miksi mä pääsisin johonkin amk:hon, kun en pääse edes ammattikouluun :/

Ai juu, olenhan mä ollut myös puoli vuotta päiväkodissa työharjoittelussa (työkkärin järjestämä).

Vierailija
8/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se selviää vain hakemalla. Ehkä ne lähihoitajien opiskelupaikat halutaan säästää sellaisille, joille taas ei amk sopisi.

Vierailija
9/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne siellä valintakokeissakin olleet yhtä pihalla että mitä hittoa toi nainen tänne hakee.

Vierailija
10/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähäri aikoo esim. työskennellä päiväkodissa.

Vierailija
11/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos illan parhaista nauruista :D

Ykkös vaihtoehtoni on työskennellä lasten parissa.

Kakkos vaihtoehto on vanhustyö.

Vierailija
12/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ovat huomanneet että et itsekään tiedä mitä haluat.

Vierailija
13/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nkin vaikka ykköstoive päiväkoti!!!!!!!!!

Vierailija
14/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sairaalassa lähihoitaja ei todellakaan saman arvoinen kuin sh.

Vierailija
15/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjavalinnat ratkaisee. Lähihoitaja voi olla vaikkapa töissä päiväkodissa, koulunkäyntiavustajana, nuoriso-ohjaajana, hammashoitajana, vammaisavustajana jne..

Vierailija
16/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos oikeasti soveltuisit hieman korkeampaan koulutukseen, esim. amk-taso?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi