Miten tuo Nina Herala mahtuu synnyttämään alakautta, kun hän on niin tavattoman hento ja kapea?
Kommentit (20)
Jos mun 160 senttisestä hennosta varrestani pusketaan nelikiloisia vauvoja ulos, en ymmärrä, miksei 180 senttisellä naisella mahtuisi. Kuten joku sanoikin, se sisämittahan siinä merkitsee.
Sitä varten meillä on lääketiede apuna, että tarpeen vaatiessa tehdään sektio. Annetaan nyt lääkäreidenkin päättää Niinan tilanne, ei vastuu ole tällä palstalla.
Vierailija:
ei mitenkään helpota synnytystä
Olen itse 152 cm ja 44 kg, normaalitilassa. Mies on 185 cm ja 80 kg. Vauvat olleet 4,5 kg ja 55 cm ja toinen syntyi kolme viikkoa ennen laskettua 3,9 kg ja 53,5 cm. Taisivat tulla isänsä mitoilla :D Syntyivät ihan normaalisti, alakautta.
167cm ja 47kg. Kuopus syntyi alakautta ja painoi vajaa 3900g ja helposti tuli. Mahaa kyllä oli ja reilusti molemmilta!! Ei jäänyt keltään huomaamatta että odotan. Parhaimmillaan mahan ympärys noin 117cm kun se nyt on noin 75. Ja taaksepäin ei huomannut että odotan!
Esikoinen leikattiin kun arvioitiin vauvan olevan 4,8kg ja mahan ympärys iso. Pelättiin että jää kiinni. Tyttö oli 4190g mutta maha aika pullea.
olen suht pitkä ja hoikka(170cm/54kg)ja synnytykseni ovat olleet syöksysynnytyksiä.
Kuopuksen synnytys käynnistettiin hyvissä ajoin juuri tuon kotiin syntymisvaaran vuoksi. Lääkäri totesi minulla olevan " synnyttäjän vartalo" eli juuri pitkillä ja hoikilla synnytykset on usein helppoja ja nopeita.
jossa Nina kertoi synnytyksestä. sanoi sen olleen helvetellistä. ei voi tietää synnytyksestä jos ei ole synnyttänyt alakautta
siitä onko lantio hyvä synnyttää.
Olen itse xs kokoa ja takapuoli on pieni (kuten koko runko), mutta silti on alakautta helposti synnytetty.
itse olen kanssa sitä sorttia, että laittoivat oikein synnytystapa-arvioon, kun epäiltiin, ettei ole mahdollista synnyttää alakautta. Hyvin mahtui kuitenkin melkein nelikiloinen vauva tulemaan. Ystäväni taas on suuri ja roteva, eikä hänen vauvansa mahtunut tulemaan.
Usein " ihannesynnyttäjän" lantio onkin ulkoapäin kapea ja kroppa poikamainen ja siro. Minä taas ihmettelen mihin hän sen vauvamahansa oikein piilottaa :o
minä olen 162cm ja elopainoa 85kg ja perä on leveä kuin 7 leivän uuni..
Sektioonpa mentiin, kun poika 3,5kg ei mahtunut ulos!
silti olen kuulemma erinomainen synnyttäjä.
niin joillain (koosta riippumatta) on kohtu " syvemmällä" kuin toisilla. Raskausmaha kasvaa siis enemmän " sisäänpäin" . Ja vielä se, minkä neuvolahoitaja minulle sanoi, että on erittäin yleistä, että pienikokoisille naisille syntyy suht pienikokoisia vauvoja, vaikka isä olisi isokokoinen. Nämä vauvat ottavat sitten kasvukäyrällä geenejään kiinni myöhemmin. Tämä on ihan luonnon tapa suojata naista. Itsekin (162 cm/47 kg) sain vain 2980 kg poikavauvan (meni vielä pari päivää yli la:n), vaikka isä on hirmu pitkä ja roteva. Nykyään poika pitkä ja kookas eskarilainen.
Vauva harvoin kasvaa isommiksi kuin mitä mahtuu tulemaan. Itsellä 2 noin 3kg:n vauvaa (vähän alle) eikä isompaa kuulemma olisi mahtunut. Ja olen leveälanteinen ja ylipainoinen.
Hoikka pitkä kaverini ponnisti 5kiloisen, eikä edes pahasti jälkiä jättänyt.
mut se riippuu ihanmiten lantio liikkuu ja minkä kokonen se aukko on. tiedän mua paljon isompia joilla on ahdas lantio
" todiste" asiasta on yhdessä käsityölehdessä ollut Nina HEralan kuva, jossa sektioarpi loisti mahasta kuin kipeä sormi.
ei sillä vauvan kilomäärällä ole niin suurta merkitystä siinä että mahtuuko tulemaan vaan päänympäryksellä. Luisen , joskin kohtalaisen joustavan pään täytyy puskea tiensä läpi, vauvan keho seuraa perässä ja luiskahtaa helposti ulos. Ja siinä kehossa suurin osa niistä vauvan kiloista on. Tarjonta vaikuttaa myös.
Ja tosiaankin luisen lantion sisämitat ratkaisevat, ulkoa sitä ei pysty arvioimaan.
ihan tavallinen synnytys oli