Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajat: 2-vuorotyö?! Miten onnistutte?

Vierailija
08.11.2008 |

niin ei tarvitse sitoutua naapureiden ja sukulaisten apuun jatkuvasti

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5v lapsen yksinhuoltaja ja jäin yllättäen työttömäksi. Halu löytää uusi työpaikka mistä tahansa on kova.

paljon on tarjolla 2-vuorotyötä ja sitä olen aiemmin tehnytkin, lapsi oli vuoropäiväkodissa ja kaikki meni todella hyvin.

Nyt kuitenkin epäröin ottaa vuorotyötä enää vastaan, koska ensi syksynä alkaisi sitten eskari (onko sitä vuoromallisena, tuskin???) ja sitten sitä seuraavana syksynä tietysti koulu.

Kysymys siis kuuluu, onko eskarilaisen tai pienen koululaisen yksinhuoltajalla mitään mahdollisuutta tehdä 2-vuorotyötä? Unohdetaan nyt kaikki sukulaiset ja ystävät niistä vastauksista sitten.

Minusta tuntuu, että ei ole mahdollista, joten seuraava kysymys kuuluukin, että minkäikäisen koululaisen kanssa vuorotyö alkaa taas sujumaan?

Vierailija
2/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä sitä nyt enää haluaisi alkaa tässä vaiheessa vaihtamaan, kun ensi syksynä alkaa se eskari ja silloin tulee päiväkodin vaihdos.

Tietysti jos nyt ottaisin sen vuorotyön, niin täytyisi mennä vuoropäiväkotiin, sehän on selvää. Kysymys kuuluikin, miten ensi syksystä eteenpäin?!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilapsista eskarissa ja hoidossa vuoropäiväkodin puolella silloin kuin tarve... Ensi syksy onkin kysymysmerkki kun myös hän lähtee kouluun....Olen yh,mutta ystävät ja isovanhemmat auttavat tarvittaessa.

Vierailija
4/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tuon eskarivuoden sais vielä onnistumaan. Eskarin jälkeen siirtyis hoitoon vuoropäiväkotiin tai pph:lle, joka tekee iltoja.

Koulun kanssa taitaa olla aika mahdotonta. Ehkä jonkun 3-4 -luokkalaisen kanssa vois jo onnistua, mutta jonkinlaista tukiverkkoa tarttis ympärille.

Vierailija
5/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan prikulleen samassa jamassa kuin ap, ja lapsi menossa syksyllä eskaan. Sukulaiset ja ystävät pystyisivät meidänkin tapauksessa auttamaan vain hyvin satunnaisesti, eli ei olisi mainittava ratkaisu illan hoitopulmiin. lapsen isäkin asuu toisella paikkakunnalla, joten mikään vuoroviikkosysteemi ei onnistusi koulujen kanssa ollenkaan.

Taillaane kun on YH:lla jo muutenkin sellainen, että mitä tahansa työtä (siis matalapalkattua) ei kannata edes ottaa, niin tuollainenkin rajoite työnsaantiin ei ainakaan auta yhtään asiaa!

Vierailija
6/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kyllä töitä myös sieltä paikkakunnalta, vaikka mieluummin pysyisin omallani.

Sukulaiset asuvat puolestaan vielä eri paikkakunnalla, haen myös sieltä töitä...

ap

Vierailija
7/7 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko siis koululaisen kanssa jokin (yksityinen ??) pph-ratkaisu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi