Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten monta senttiä auki olleena olet vielä saanut epiduraalin?

Vierailija
06.12.2007 |

Tällä viikolla ekassa synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että " älkää sitten yhtään etukäteen ajatelko, että mitä jos sitä puudutusta ei enää ehditä antamaan..."

Mutta mitään muuta en oikeasti niin paljon pelkää kuin juuri tuota. Kesällä synnyttäneelle kaverille kävi noin, eikä hän todennäköisesti toivu vähään aikaan henkisistä traumoistaan...

t. esikoista odottava, rv 32+5

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväkään ei ehtinyt saada. Minulle sitä ei lupauksesta huolimatta meinattu antaa vaikka olin vaaditun verran auki ja helvetin kipeä.

Vierailija
2/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ne sitten sen määrittelee, että epiduraalia ei enää voi antaa, kun synnytys on jo niin lähellä... siis jos kyse ei ole senteistä?

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä hetkestä kun epiduraalin sain, meni noin minuutti kuopuksen syntymään. Samalla hetkellä tuli lapsivedet ja lapsi työntyi ihan väkisin ulos.

Vierailija
4/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kohdunsuu täysin auki, mutta lapsen pää korkealla, eli syntymään meni vielä kolme tuntia.

Vierailija
5/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti meni luomuna

Vierailija
6/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 9,5 cm auki kun anestesialääkäri pääsi paikalle. Totesi, ettei enää laiteta epiduraalia, mutta spinaalin voisi laittaa. KYLLÄ KIITOS! :) Spinaali yhtä tehokas kuin epiduraali.

Vierailija
7/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys oli hirvittävä kipuineen. Päätin, että toisella kerralla pyydän sen ajoissa. Olin muutaman sentin auki (6?) kun sain epiduraalin. Lääkäri oli sitä mieltä, että synnytys näyttää menevän joutuisasti mutta antoi kuitenkin sen epiduraalin. Hetkeksi helpotti ja olinkin pian kokonaan auki MUTTA en pystynyt ponnistamaan. Hirveät kivut palasivat nopeasti mutta siis ponnistamaan en epiduraalin ansiosta pystynyt. Synnytys pitkittyi.

Nyt kolmannella kerralla aion kieltäytyä ko. puudutuksesta aivan varmasti, ekasta synnytyskokemuksesta huolimatta.

Vierailija
8/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen sain, kun olin 1,5cm auki ja toisen kun 8 cm. Hyvin meni. Ponnistusvaihe vähän pitkittyi, mutta koin ettei kipuja ollut liikaa.

Vierailija
9/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta olin 7cm auki saapumistarkastuksessa ja pian huoneessa suoritetussa tarkastuksessa olin jo 8cm auki ja kätilö sanoi, ettei nyt enää ehditä mitään epiduraalia antaa vaikka kuinka pyysin ja olin tosi kipeä, vauvakin 4,5kg. Ekassa synnytyksessäkin loput sentit kesti tunteja, mutta kätilö ei uskonut..

Kas kummaa syntymään kesti kuitenkin vielä monta tuntia, kun viimeset sentit ja se reuna ei meinannu millään hävitä:/ Eli olis ehtiny moneen kertaan vielä antaa epiduraalin. kätilö ei vaan jostain syystä sitä halunnut antaa..:/ Oli muutenkin tosi ala-arvoisesti käyttäytyvä ja ilkeä nainen!! Onneksi työvuoro ja kätilö ehti vaihtua ennen ponnistusvaihetta.. Ja olin ihan yksin synnyttämässä, joten tosi tylyä käytöstä kätilöltä ja niin kylmää ja ylimielistä.

Vierailija
10/10 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitten kyllä annetukaan.. mulle sanottiin että raja on 6cm. mitä hittoa, onko mulle valehdeltu ihan törkeästi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan