Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istuitteko te toppahousuissa ala-asteaikana oppitunneilla?

Vierailija
05.12.2007 |

70-80-luvulla sitä nökötettiin toppikset jalassa sisällä aina talvella. Nyt ihmettelen että kuinka kummassa sitä saattoi olla! Nyt jos ei heti saa toppahousuja pois kun tulee sisälle, niin johan hiki valuu.

Mitenkähän nykyajan koululaiset? Vieläkö hekin hautovat itseään toppahousuissa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tänä päivänä erilainen käytäntö?

Vierailija
2/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsilla on alla sukkahousut ja hame tai sitten trikoohousut pelkästään. Pojilla verkkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli toppisten alla sukkikset ja collegehousut (tai farkut/trikoot/sammarit tai mitä nyt kukainenkin käytti). Toppahousut riisuttiin naulakkoon.

Vierailija
4/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla oli verkkarit tms.

Vierailija
5/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä toppisten alla.

Ei meillä ainakaan lapset koulussa ole toppikset jalassa vaan ne riisutaan pois ennen tuntia ja vaihtavat sisätossut jalkaansa. Tosin ovat vielä alaluokilla.

Vierailija
6/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kyllä ois mitkään farkut tai sammarit mahtuneet. Colleget ylesityi vasta 80-luvun puolivälissä.

Vierailija:

Meillä oli toppisten alla sukkikset ja collegehousut (tai farkut/trikoot/sammarit tai mitä nyt kukainenkin käytti). Toppahousut riisuttiin naulakkoon.

Vierailija
7/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istui monikin toppiksissa. Itse olen syntynyt 1978 eli 80-luvulla olin ala-asteella.

Vierailija
8/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselleni olen yrittänyt laitattaa nyt toppisten alle hametta tai ohuempia housuja, mutta just tällä viikolla hän keksi, ettei huoli alle muuta kuin sukkikset ja käyttää siis toppahousuja myös tunnilla, vissiin kun muutkin tekee näin! Ikää 7v.

Vierailija
9/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nyt omat toppahousuni, mustat haalarimalliset. Ne oli reisistä kireät ja lahkeet levenivät muodikkaasti alaspäin.

Tämän takia siis alla ei ollut muuta kuin sukkahousut. Enpä ennemmin muistanut, ihmettelin että miksiköhän niitä ei koskaan riisuttu.

ap, synt. v. 1970

Vierailija
10/10 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei meidän senaikaisten (70-/80-luvun) vaatteiden alle olisi muuta kun sukkahousut mahtuneet.

Joissain luokkakuvissakin meillä on henkselitoppahousut jalassa:-))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä