Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukalo halki taas kuivumisen takia...

Vierailija
04.12.2007 |

Eli jokatalvinen vaiva on iskenyt jälleen. Töissä on pakko pestiä käsiä useita kertoja tunnissa ja tässä on taas lopputulos: peukalo on jälleen haljennut. Vaiva uusii aina alkutalvesta kun pakkaset alkavat. Jännä juttu on, että halkeama tulee aina tismalleen samaan kohtaan...

Kertokaahan nyt parhaita vinkkejä hoitaa tällasta halkeamaa ja myös ennaltaehkäistä. Eli parhaat rasvat ym. kehiin!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä minä olen pärjännyt. Molemmissa peukaloissa jatkuvasti talven tullen halkeamat. Kun vain toisella puolella sormea on halkeama, säästäväisenä leikkaan laaastarin keskeltä katki ja pysyy hyvin liimansa ansiosta vaikkei menisikään koko sormen ympäri.

Noiden laastarien hintaa muuten kannattaa seurata, täälläpäin maksaa 10kpl paketti 4,5e-7,9e täysin apteekista riippuen.

Olen yrittänyt rasvailla ja pitää kynnet lyhyinä mutta ei ole ainakaan vielä auttanut vaan joka talvi sama vaiva. :/

Vierailija
2/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ihmeessä allergia voisi selittää tällaisen tiettyyn vuodenaikaan liityvän oireilun?? Etenkin kun vuodenaika on talvi, jolloin ei ole mitään siitepölyjä ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yöksi puuvillakäsineet käteen ja Bevita-rasvaa reilusti. auttaa jonkin verran..

Vierailija
4/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin eilen, että kymmenestä sormesta kuudessa haava sormenpäässä, yleensä kynnen reunassa. Yöksi olen laittanut ceridal lipogeeliä tai Locobase Repairia, atooppinen lapsi käyttää niitä. Meillä vauva, jonka pyllyä saa olla yhtenään pesemässä...

Vierailija
5/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. näppäimistölle tms. Ehkä pakkasella ihon tasapaino heittää sen verran, että allergia tulee paremmin esiin?

Mutta voihan se siis olla pelkkä pakkanenkin. Mulla vaan ei oo koskaan pakkasella iho huonona. Ajattelis, että jos kyse on pelkästä fyysisestä (pakkanen) altisteesta, lähes kaikilla tulis pakkasella halkeamia. Tietty toi jatkuva lotraaminen heikentää ihon puolustusta.

Se rasvaa käsiin illalla ja puuvillahanskat yöksi on muuten tosiaan vanha hyvä keino.

Ootko kokeillut sinkkivoidetta?

t. 2

Vierailija
6/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut, että paras keino on ostaa Compeedin nestemäistä laastaria (Liquid Bandage). Auttaa liimaamaan haavat. POistaa kivun ja auttaa parantamaan.

Toinen keino on laittaa laastari yöksi ja sen alle Locobase Repairia. Hunaja auttaa huulemma myös.

Nimim. Kokemusta on...

Vierailija
7/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sienet ja muut pöpöt. Sitten rasvaa päälle, varsinkin yöksi. Ja saahan Betadinea rasvanakin, tosin värjää aika tehokkaasti, itse laittaisin liuoksena, antaisin vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtisin pois, päälle rasva.

Vierailija
8/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollainen vaiva parantua muuten kuin rasvaamalla?

Vierailija
9/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen kans laitoin rasvaa ja laastarin päälle, sekin jotain autto.

Vierailija
10/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän rasvata käsiä ahkerasti jokaisen pesun jälkeen. Lisäksi käytän ihoteippiä (Micropore, apteekista) aina kun haava tulee. Paranee nopeammin ja auttaa kipuun.

Vierailija
11/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sienet ja muut pöpöt. Sitten rasvaa päälle, varsinkin yöksi. Ja saahan Betadinea rasvanakin, tosin värjää aika tehokkaasti, itse laittaisin liuoksena, antaisin vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtisin pois, päälle rasva.

Vierailija
12/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on ihan hyvä keväällä, kesällä ja syksyllä mutta talvella alkaa halkeilut sormenpäissä kynsien vieressä. Todella kipeä vaiva... Silloin kun muksut oli vielä pieniä, oli pakko talvella käyttää kertakäyttöisiä käsineitä peppuja pestessä. Se auttoi hieman... Rasvata pitäisi tietysti mutta jos jatkuvasti pitää pestä käsiä, niin rasvauskaan ei auta. Pelkään aina, että haavoihin tulee joku tulehdus, joten pyrin peittämään ne laastareilla. Sormenpäille tarkoitetut laastarit ovat auttaneet kohtuullisen hyvin.

Vierailija
13/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän virisikin yllättävän vilkas keskustelu:)

Täytyy kyllä ihmetellä noita, jotka tarjoaa allergiaa/sienitulehdusta.... Heillä ei taida olla omakohtaista kokemusta tästä vaivasta. Selkeät syyt itselläni ovat pakkaskelien mukana tuoma kuiva sisäilma+tiheä vedellä lotraus+sorminäpräystä vaativa työ. Itse olen käyttänyt lähinnä Bepantenia ja joskus laastareita. Täytyy kokeilla tuota Compeedia vaikka viikonloppuna. Tällä viikolla on ollut erityisen hankalaa työskennellä kun vetäisin muutama päivä sitten toisesta peukalosta juustohöylällä siivun:)

t:ap

Vierailija
14/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tästähän virisikin yllättävän vilkas keskustelu:)

Täytyy kyllä ihmetellä noita, jotka tarjoaa allergiaa/sienitulehdusta.... Heillä ei taida olla omakohtaista kokemusta tästä vaivasta. Selkeät syyt itselläni ovat pakkaskelien mukana tuoma kuiva sisäilma+tiheä vedellä lotraus+sorminäpräystä vaativa työ. Itse olen käyttänyt lähinnä Bepantenia ja joskus laastareita. Täytyy kokeilla tuota Compeedia vaikka viikonloppuna. Tällä viikolla on ollut erityisen hankalaa työskennellä kun vetäisin muutama päivä sitten toisesta peukalosta juustohöylällä siivun:)

t:ap

Vierailija
15/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee todella " kutaa" pestä koko ajan käsiä ja vielä hölvätä käsihuuhdetta. Meillä kun sattuu olemaan muksut yrjötaudissa.

Inhottava joka talvi toistuva vaiva!!

Vierailija
16/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sama joka ehdotti hiivaa/sientä tai allergiaa.

Vierailija
17/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitamiininpuutos,suolistoperäinen sairaus,skleroderma?

Vierailija
18/18 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kynnen kärjen alle. Pari päivää on tosi kipee ja sitten alkaa paranemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi