Voinko mennä hakemaan lapseni päiväkodista, jos olen juonut 2 lasia viiniä?
Kommentit (9)
et kai sinä lasta päiväkotiin voi jättääkään.
Päiväkodin henkilökunta ei saa luovuttaa lasta selkeästi päihtyneelle henkilölle, mutta tuskin sinä humalassa olet kahdesta lasillisesta viiniä.
olen itsekkin hakenut ja vielä vitsailin pk:n johtajalle, et tulin lounaalta pomon kans ja juotiin pullo vinkkua puoliksi... toivotti turvallista kotimatkaa ja naureskeli, tapauksesta aikaa 3v ja ei ole sossun täti oven takana kolkutellut
pienessä kiljukumarassa on kyliltä kotiin ajeltu...
En kyllä tunne ketään aikuista ihmistä joka tulisi kahdesta 12 cl lasillisesta sellaiseen humallan ettei voisi lapsia hakea.
Mulla on usein sellaisia seminaareja tai tilaisuuksia jossa on asiaosuuden jälkeen buffet ja viinitarjoilu. Vaikka olisin autolla, saatan ottaa lasillisen ja juoda siitä esim. puolet tai miten tuntuu. Kahta lasia enempää en tuollaisissa tilaisuuksissa joisi eikä yleensä kukaan muukaan, kaikki kiirehtii kotiin. Mutta jos olisi hyvä keskustelu mukavan seuran kanssa käynissä voisin ottaa sen toisenkin lasillisen, hakea lapset päiväkodista ja vieläpä sanoa henkilökunnalle mistä olen tulossa ja mitä juonut.
minkälainen reissusta tuli?
Reagoiko hoitajat mitenkään?
Selittelitkö jotenkin?
Pikku kummenttina edellisiin vastauksiin tässä ketjussa:
ihmiset reagoivat alkoholiin kovin eri tavoin riippuen monesta eri asiasta. Kyllä jollakin 24cl tuntuu jo jonkin verran. Askel voi olla hoippuvampi, katse erilainen, puhe erilainen ja ainahan sen haistaa.
Tuskin kukaan tuosta määrästä kännissä on, mutta kyllä se jo vaikuttaa.
Mä veikkaan että isommat ongelmat lastensuojelun kanssa tulisi, jos jättäisit muksut kokonaan hakematta ja kertoisit sitten kun yrittäisit lapsiasi jostain löytää ja sanot päiväkodista hakemattomuuden syyksi sen, että olit juonut viiniä. :)
tällä palstalla että onpa happamia hoitajia meidän Jannican tarhassa. Menee sinne hakemaan skidiään ja toteaa rennosti "Olin lounaalla firman piikkiin. Söin merikrottia, latva-artisokkia ja jälkkäriksi creme bruleeta. Ai niin, otin myös ihan sikahyvää viiniä ruuan kanssa. Mites se teille maistui se, tillilihaako teillä tänään oli?"
Jos ole huppelissa niin EI. Hoida jotakuta toista luotettavaa aikuista hakemaan ne lapset. Tuo 24 cl ei paljoa kerro koska ihmiset reagoivat eri tavalla alkoholiin. Mikäli tarhan tädit ovat sitä mieltä että olet kännissä niin eivä lasta kyllä sinulle anna ja luultavasti siitä tulee ls-ilmoitus