Jos on eskarilainen, jota ei pidä muuten hoidossa- saako mtn tukea?
Ja perheessä toinen lapsi, joka siinä vaiheessa tokaluokalla..
Eli mitä tukea jos saa?
Kommentit (13)
saisit normaali tukeen noin 50 euron sisaruslisän
siis ottaa toisen eskarilaisen hoitoon iltapäiviksi- maksaako Kela tälle toisen lapsen perheelle mtn tukea? Siitä kysymys...
Vierailija:
Ja perheessä toinen lapsi, joka siinä vaiheessa tokaluokalla..Eli mitä tukea jos saa?
Mene vaikka töihin. Tai sitten sossun luukulle.
jos on kunnallisessa eskarissa. Kunnallinen eskari kun rinnastetaan kunnalliseen päivähoitoon.
Jos on yksityisessä eskarissa tai seurakunnan kerhossa, voi saada.
Mitä pahveja täällä on. Minä ainakin jo ymmärsin että kyseessä olisi joku joka ottaisin TOISEN lapsen HOITOON, ja kyselee siis siksi tukien perään....Itsellänne näyttää kyllä olevan aikaa roikkua täällä---ja varmaan tuilla itse kukin. Eli tekisi TYÖTÄ, mutta saako siihen apuja toisen lapsen vanhemmat vai miten. Itse en valitettavasti osaa vastata. Soita Kelaan ja kysy, täällä aina teilataan heti: Vaikka suurin osa varmasti köyhiä tuki-ihmisiä. Ja meillä monilla taas pienet lapset. joten Tuellisia mekin ;)
hoidosta sinulle! kaikkeenko tässä pitäisi tukea olla maksamassa??????
Eli onko kyse siitä, että ottaa puolipäiväisen lapsen hoitoon? Saa siitä yksityisen hoidon tukea, jos hoitoaika on päivässä yli viisi tuntia.
Kunta saattaa maksaa myös kuntalisää. Silloin sieltä tulee joku tarkastamaan kodin.
Vanhemmat tietenkin maksavat sen lopun.
Alle 3-vuotiaista ja 1- ja 2-luokkalaisista saa.
Toisen perheen vanhemmat eivät välttämättä maksa muuta kuin työnanatajan sivukulut, kela (ja mahdollisesti kunta) maksavat hoitajalle palkan eli tuet (kotihoidon tuki ja mahdollinen kuntalisä).
kunnan eskarissa oleva ei saa tota yksityisen hoidon tukea.
Kukahan se pahvi täällä olikaan...
aleta mihinkään jeesusteluun työn suhteen. Tässä taustalla muu juttu. Eli hiljaa kakkonen.