Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko meidän 4v lapsi itseppäinen pässinpää vai onko syytä huolestua?

Vierailija
06.11.2008 |

Koen lapseni olevan sellaine, että rajat on oltava selkeät ja aika tiukat ja niitä koettelee koko ajan siltikin. Kerhossa on törmännyt melkoiseen auktoriteettiongelmaan, samoin sanoo hanakasti vastaan kelle tahansa vieraallekin häntä ojentavalle tai nuhtelevalle aikuiselle. Aina kyllä useimmiten perustelee vastalauseensa ja jopa usein todella uskottavasti ja järkevästikin.

Alkaa vaan vähitellen loppua voimat ton vastarannankiiskin kanssa. Ei kai tää nyt enää mitään uhmaakaan voi olla, kun on jatkunut siitä asti, kun lapsi oppi puhumaan? Miksi joka ikinen kerta jaksaakin vääntää ihan kaikesta, mikä ei mene mielensä mukaan? Huoh!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihana tuo itsepäinen pässinpää =D

vastata en sulle osaa oikeastaan ollenkaan, kun meillä on vasta 2v tuollainen. luonne on ihan mahdoton, ja kiukkuilee ihan kaikille ja sanoo vastaan.. tiedä sitten mitä isompana, mutta nyt jo aikasmoinen tahtokaveri..

isomman, nyt 6v kanssa ei ole moista ongelmaa koskaan ollut..

Vierailija
2/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi tosi voimakastahtoinen ja asiat pitää perustella. tosin lapsellani adhd epäily ja vähän asperger piirteitä. poika on erilainen ja keskittyy kyllä kotona hyvin, mutta ulkona ja kaupungissa menee keskittymiskyky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi tosi voimakastahtoinen ja asiat pitää perustella. tosin lapsellani adhd epäily ja vähän asperger piirteitä. poika on erilainen ja keskittyy kyllä kotona hyvin, mutta ulkona ja kaupungissa menee keskittymiskyky.

adhd epäily??? kuka epäilee, vanhemmat itse?

äskettäin julkaistiin tutkimus että jo puoli tuntia ulkoilua auttaa paremmin "adhd"-vaivoihin kuin joku "adhd-lääkitys". Olisikohan siinä niinsanotussa adhd:ssa toisinaan kysymys ihan vaan toiminnan, ulkoilun ja virikkeiden puutteesta?

Vierailija
4/8 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös erittäin voimakastahtoinen 3 v neiti. en osaa sua ap auttaa, mutta mielenkiinnolla odotan jonkinlaisia vastauksia.

Vierailija
5/8 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ja asiantuntijat( puheterapeutti, elto ja keskuslastenneuvolan lastenlääkäri).

Ulkoilun puute? Lapsi on himo ulkoilija.

Virikkeiden puute? Lapsi on dysfaattisessa tarhassa, jossa kuntoutus perustuu Suomen kieleen, vuorovaikutukseen, struktuuriin, sosiaalisuuden tukemiseen, oppimisvaikeuksien ehkäisemiseen ja tarha on erittäin toiminnallinen).

Lapseni ei ole ylivilkas ja keskittyy hyvin ilman ärsykkeitä.

Lapseni on erilainen, mutta ne ovat positiivisia piirteitä, joita monella 4v. ei ole tai ei ole kehittynyt niin hyvin.

Lapseni on älykäs, seurallinen, hauska, temperamenttinen, luova, kekseiliäs, omatoiminen, yli reipas, osaava, jumiutuva ja valikoiva. Lisäksi lapseni on aivan kaikesta kiinnostunut.

Onko sinun lapsellasi näin paljon hyviä piirteitä?

Pysäyttääkö ihmiset sinua kadulla ja kehuavat lastasi kuinka reipas hän on?

Taisit vetää lyhyemmän korren?

T.4

Ole hiljaa, jos et tiedä mitä on adhd.

Vierailija
6/8 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekoulu pop. Lapsen ja nuoren adhd, arkea adhd lapsen kanssa ja neuropsykiatrisen kurssin paperit adhd, asperger ja autistisista lapsista.

Pidä jatkossa suusi kiinni, kiitos!

t.4

Vierailija
7/8 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollainen lapsena, aikuisenakin olen itsepäinen ja pässinpääkin ajoittain. Lisäksi osasin jo pienenä argumentoida, osaan edelleenkin. Näistä taidoista on paljon apua elämässä, esim. työpaikalla, palkkaneuvotteluissa, asuntokaupoissa, ties missä.

Lapsesi haaste on oppia myös joustamaan; sitä taitoa tarvitaan työpaikallakin, ja ennen kaikkea ihmissuhteissa. Minulla on vieläkin tekemistä tässä, mutta itsepäinen pässinpää aviomiehenä on pakottanut oppimaan, puolin ja toisin :-D

Vierailija
8/8 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sittenhän asia on selvä, toivottavasti hän oppii vielä puhumaan ja kuntoutuu kaiken tuon upean listan lisäksi. Ystävällisiä ihmisiä naapurustossasi, meillä kysyisivät vain dysfasia tapauksesta: Mikä ihme tuota lasta vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän