Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LoMakuiset UUSI PINO***

28.11.2007 |

Aloitan uuden ketjun uudella nimellä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa! Johonkin tämä viikko hujahti, no, olihan tuossa itsenäisyyspäivää ja ystävän tyttären ylioppilasjuhlatkin, ja jotain omia menoja, mutta silti ihmetyttää.

Kylläpä on karsea ilma, niin harmaata ettei mitään rajaa. Onneksi on jouluvaloja ja muutakin mukavaa joulunhenkistä, ettei pääse liian synkäksi muuttumaan. Olen jo saanut muutamia joululahjojakin ostettua ja jopa toimitettua eteenpäin kaukana asuvalle kummitytölle, joten siitä on hyvä mieli. Mutta kaikenlaista muuta voisi tehdä..

LoMaKuisten keskuudessa tuntuu olevan nyt oikea sairastamiskausi, ikävää kun niin moni on saanut vatsatautia yms. Toivottavasti ei ole Nokian vesijohtovesiongelmat vaikuttaneet kenenkään elämään, se olisi kyllä tosi pelottavaa ja hankalaa pienten lasten kanssa varsinkin. Karmivaa että tuollaista voi tapahtua täällä!!

Meillä on viime päivinä mennyt ruokahuolto uuteen vaiheeseen. nimittäin tähän asti neidille on kelvannut lähes mikä purkkiruoka vain, mutta parina viime päivänä hän on kieltäytynyt syömästä niitä. Siis lähes kokonaan!! Äidillä meni pasmat ihan sekaisin.

Olen sitten hätäpäissänä tarjonnut hänelle mm. makkaraa (herkkua), karjalanpiirakkaa (nam!) jne. kun en ollut suunnitellut mitään muuta varsinaista ateriaa hänelle. Nyt täytyy sitten varmaan ruveta laittamaan kotiruokaa, tähän mennessä kun olen säveltänyt itselle milloin mitäkin, ja syönyt aika paljon esim. savukalaa yms. mutta sehän on tosi suolaista. Joten nyt voisin ottaa vinkkejä hyvistä ja ennen kaikkea helpoista ja nopeista ruuista joita voisin itsekin syödä ja tarjota myös neidille. En syö itse lihaa joten kala- ja kasvislinjaa enimmäkseen tarjoisin. Tokihan minä itsekin tiedän kaikkea mitä voisi tehdä mutta jotenkin on mielikuvitus nyt tökkinyt.. toisaalta, onhan tämä ihan hyvä vaihekin alkamassa että voidaan pyörittää samaa ruokahuoltoa koko perheelle.

Mitäs muuta? Käytiin kylässä niin siistissä kodissa että oli kuin sisustuslehdestä. Ei yhtään ylimääräistä tavaraa missään, kaikki paikoillaan ja silleen... Omassa kodissa vallitsee aina jonkinasteinen kaaos. No, toisaalta eipä tuossa kyläpaikassa asukaan pieniä lapsia joten heillä tavarat pysyvät siinä minne ne laitetaan..

Valoisaa joulunodotusta kaikille,

t. Sirita ja neiti 24.10.

Vierailija
2/32 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko päivän ollu lasten kanssa kotona,mies lähti aamulla ensin lenkille klo:8.20 ja sitten klo:9,20 lähti yhteen näytelmä porukan tapaamiseen jossa ei pitäny mennä kuin noin tunnin verran ja eipä ukkoa näy vieläkään...

Lapset olleet ihan ihmeissään missä isi viipyy, kun aamupäivästä kovalla kiireellä siivosivat ja imuroivat oman huoneensa isille yllätykseksi, eikä isi ole tullut vieläkään.

No mä tietysti itekkin jo ihmettelin ja soitin sit ukolle ja tapaamisessa oli edelleen klo:14.30 joten ei ollu ihan tunnin juttu.

Lapset ovat ehtineet tehdä isille myös joululahjan ja kortteja piirrelleet,ei meinaa vaan enään itellä riittää kekseliäisyys että mitäs vois keksiä vielä isiä odotellessa.

Vanhemman pojan pähkinä allergia puhkesi aikas pahaksi...

Nyt vähän väliä raapii ja sitten turpoo ihottuma laikkuja ja niitä pitää kortisonilla rasvailla että menevät taas normaaliin tilaan,siis se ihottuma.

Maanantaille pitää yrittää saada lääkäriaikaa pojalle ettei mene pahemmaksi ja saa tiedon että se varmasti on siis kiinni pähkinästä aikä esim jostain muusta,jolle olis yht' äkkiä herkistynyt ja allergisoitunut.

Mehujäätelöä tein isommille lapsille eilen ja tänään sitten annoin ne ja vanhin neiti antoi sitten pikkumiehelle mehujäätä niin Joelinkin suun ympärys lehahti kirkkaan punaiseksi ja ylähuulea turvotti!

Säikähdin tottakai että mikä on ja sit menin tarkistamaan mehupullon etiketin niin mehussa oli mangoa...Joten allerginen reaktio sillekkin.

Nyt onneksi on jo kasvot ok,pitää vaan nyt alkaa sitten katsomaan kaikista selosteet molemmille pojille!

Onkos muilla allergioita perheessä ja millaisia?

Meillä minulla laktoosi,miehellä hajut ja pesuaineet(yliherkkyys),nuoremmalla tytöllä allergiatestejen mukaan leppä,voikukka,kissa,marsu ja hyttyset vanhemmalla pojalla nyt epäilynä pähkinä...

Nuorimmalle ei ainakaan nyt sovi kala,tomaatti,mango eikä muutamat antibiootit...

M@@.Vi ja Lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireen keskeltä välillä täytyy jotain kirjoitella. Eli kiirettä on ollut kun keittiö ei edes vielä asennettuna ja pitäisi muuttaa noin 2vkon päästä :) +kaikki muu homma lattiat yms. No kai se siitä kun saadaan hieman apureita.

Niin eli rakennuspuuhilta ei edes joulua ole kerennyt ajatella, muutama lahja tullut hankittua. Melkein jo epätoivo että vietetään vanhassa asunnossa joulua muuttolaatikoiden keskellä :/. No, kai sitä pitää muutamaksi päiväksi sitten pyhinä rauhoittua.

Saatiin hyviä uutisia tällä viikolla, meillä ei ole maitoallergiaa IHANAA!!!! Toivotaan vaan ettei puhkeaisikaan koskaan sellaista. Maavi taisikin kysellä allergioista. Meillä siis tytöllä testeissä todettu muna, ohra, vehnä, kliadiini ja itse huomattu imetysvaiheessa jo sitrukset, kala, tomaatti. Ja kun niitä allergioita ei ole vielä kaikkia tiedossa niin testaillaan vasta ruoka-aineita että käytössä sellaiset reilu kymmenkunta ruoka-ainetta.

Meillä siis yritetty nyt tosissaan siirtyä kotiruokaan ettei purkkeja syötäisi kun niissä kaikenmaailman juttuja joita ei voida syödä. Hitaasti menee mutta kai se siitä sitten kun alkaa tottumaan eri koostumuksiin paremmin. Ja taas tuli flunssa takaisin myös, jos nyt kestäisi vähemmin aikaa sitten.

Tyttö on niin menevää luonnetta että kolhii itseään hirveästi vaikka vahtii ja tällä viikolla sain pelästyä jo tosissaan. Onneksi ei vakavasti käynyt että säästyttiin ensiavusta mutta lähellä kumminkin oli. Mites muilla, löytyykö mustelmia kun päätä kolhitaan kun juostaan?

Mitäs muuta, rakenneultra on kakkosen kanssa keskiviikkona niin sitä jännää vähän että kaikki siellä hyvin. Ja jos vaikka näkisi tuleeko pikkusisko vai -veli :o).

Eipäs tässä taas muuta. Hyvät sunnuntaipäivät kaikille lomakuisille!!

Heluuna, tyttö 18.10 ja masu 19+4

Vierailija
4/32 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa pinon moneen kertaan, mutta en muka ole ehtinyt kirjoittamaan. Nyt olisi aikuisen oikeesti tärkeämpääkin tekemistä kuin kirjoitella tänne, mutta asiat tärkeysjärjestykseen :).

Sairastelut ovat vähän helpottaneet. Lievää yskää enää. Saapi nähdä. Eskarilainen on tänään ensimmäistä päivää puoleentoista viikkoon eskarissa. Joko keskiviikkona alkaa uusi tauti kierre perheessä ??? Mantelillekin tuli alas poskihammas ja nyt ollaan yhtä aurinkoa! Tänä aamuna jo kello kuusi alkaen ( neiti nukkuu yleensä klo kahdeksaan)!

Joulukortit on kirjoitettu, viimeinen tentti on ohi, yhden kurssin lopputyö on viimeistä silausta vailla, keittiön kaapit on lähes siivottu, lastenhuoneen leluhyllyn joulusiivous on tehty, osa lahjoista hommattu ja aikaa on vielä kaksi viikkoa! YES! Mun jouluun kun ei kuulu varsinaisesti " joulusiivouksen " tekeminen, mutta jostain syystä huomaan joka vuosi marraskuussa meneväni vaatekaapit ja keittiönkaapit lävitse. Jouluna sitten vain tehdään normi viikkosiivous. Tosin se on nykyään niin helppoa kun vanhemmat keräävät lelut itse pois ja kolmivuotias rakastaa lattian moppaamista. Meillä rullaantuu usein matot itsestään ja sitten kipitetään mopin kanssa pyytään että äiti kasteletko tän mulle??? ja ovien pyyhintä suihkupullon kanssa, se vasta ihana leikki onkin! Siivoamisesta on tullut meille koko perheen yhteinen juttu. Aika hyvin äidiltä joka on aina inhonnut siivoamista ja kotona asuessaan veljen huone oli aina siistimpi....

Rauhallista joulun alusaikaa, toivottavasti sitä luntakin taas tulisi!

Vierailija
5/32 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit mikä voittaja-fiilis täällä, meillä on nyt menty 5 yötä syömättä tissiä!!! Viime yönä havahtui pariin kertaan nukahtaen uudelleen lähes samantien pienellä silittelyllä ja tutilla.

Viime viikon keskiviikkona sain kertakaikkisen tarpeekseni jatkuvasta lutkuttelusta. Veeti oli klo 00 mennessä herännyt rinnalle 4 kertaa ja olisi lopulta halunnut nukkua tissi suussa, sanoin miehelle joka oli vielä hereillä että ole hyvä ja yritä jotain itse en enää jaksa. Noin tunnin protesti huudon jälkeen Veeti nukahti ja nukkui aamu neljään asti. Tästä rohkaistuneena päätettiin miehen kanssa että nyt loppui yörumba ja unikoulu alkaa. Mies hoiti seuraavan yön heräämiset joita tuli kaksi ja molemmilla kerroilla huutoa noin puoli tuntia. Itse purin tyynyä peiton alla piilossa, myönnän että huudon kuuntelu oli kurjaa mutta ei niin kamalaa kuin kuvittelin ensin. Seuraavana yönä heräsi jälleen kaksi kertaa ja pientä kitinää noin kolme minuttia (!) ja uudelleen nukahti. On kaikkina aamuina nukkunut noin kahdeksaan asti jolloin vasta olen imettänyt ( ensin oli tosi pinkeät rinnat mutta on jo tasaantunut sekin) Että näinkö helposti se menikin : ), päivä imetyksiä en vielä ole karsinut, tämä öiden rauhoittuminen oli meille jo todellinen voitto. Ruokakin on alkanut maistumaan Veetille huomattavasti paremmin päivisin.

Eipä nyt muuta, tätä vaan piti päästä hehkuttamaan. Neuvolaan mennään perjantaina, kiva nähdä mittoja ja onko noin kk kestänyt erittäin huono ruokahalu vaikuttanut miten. Hauskaa viikkoa kaikille!

silvain ja veepuli

Vierailija
6/32 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei siis jätetty missään vaiheessa Veetiä yksin huutamaan, vaan mies oli vieressä koko ajan ja tyynytteli ja silitteli. Ekoilla kerroilla rauhoittui syliin mutta lopuksi pelkällä silittelyllä : )

Vierailija
7/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut löytää teitä mistään, kun etsin jo pinoa LoMakuisten nimellä. Eipä sellaista vielä löytynyt, joten päätin perustaa. Olis äärimmäisen kivaa, jos saataisiin pystyy sellainen esittelypino erikseen, mut en osaa tehdä mitään hienouksia. Haluuko joku taitava sellaisen väsätä vai laitetaanko ollenkaan erillistä esittelyä? Osa on jo esittäytynytkin, mut musta olis ihan kiva, et olis erillinen pino mistä voi " tarkistaa" faktoja (lapsilukua, ikää, paikkakuntaa jne.), kun porukat yhdistyvät.

Meidän perhe on ollut ihan todella kiireinen viime aikoina, joten en ole paljoa palstaillut. Olen myös hiukan koittanut pitää etäisyyttä tähän näppikseen, kun tuntui, et alkoi jo juurtua vähän liikaa koneen äärelle.Toiseksi meillä on 3,5 -vuotias jatkuvasti myös vonkaamassa aikaa tietokoneelle, joten sekin rajoittaa omaa palstailua. Olen jo melkein harkinnut, et pitäis ostaa perheeseen toinen tietokone. Ajat ovat muuttuneet omasta lapsuudesta; jokaisella perheen jäsenellä pitää nykyään olla oma puhelin ja tietokone...

1-vuotisneuvola meillä oli ja mitat oli tytöllä 77 cm ja 9,5 kg. Hiukan isompi kuin isoveli 1v:nä.

En voi kirjoittaa nyt muuta, kun tää näppis ei toimi kunnolla. Voitte arvata syyn edellä kirjoittamastani... Toivottavasti saan tän kuntoon...

t: Lempi ja tyttö 1 v. ja poika 3,5 v, Varsinaisesta Suomesta

Vierailija
8/32 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempi: Totta puhut, meillä on kaikilla omat tietokoneet...paitsi tuolla taaperolla :P...ei tulisi kyllä kolmasluokkalaisen elämästä mitään ilman konetta, eikä kyllä tuon tokaluokkalaisenkaan...pakko myöntää, itse olen joskus istunut läppärini kanssa jopa vessassa, mutta sovitaan, ettei tätä lukenut tässä lainkaan :P

Meille kuuluu hyvää. Aino ottaa joka päivä askelia yhtä enemmän ja enemmän. Pari hammastakin on tulossa taas ja yöt menevät hienosti ilman heräämisiä, ruoka maistuu ja tyttö pälpättää kuin papupata kaiket päivät. Kaikki siis ihan mallillaan ja hyvä niin...

Ehtiväinenhän tuo meidän elohiiri on ja koko ajan saa olla poistamassa " pahanteosta" .

Sain vihdoinkin ostettua talvikengät Ainolle. Jestas, että ne ovat sitten kalliita, verrattuna siihen, miten lyhyt käyttöikä niillä on...

Raskaus sujuu hienosti. Olin NP-ultrassa maanantaina. Laskettu aika muuttui viikolla eteenpäin ja kirjoittelenkin myös tuolla odottajien kesäkuun pinossa nyt. Uusi LA on 6.6. Naureskelin tuossa miehelle, että meillä on kohta lapsi joka vuodenajalle... :) Siellä se pieni nukkui leuka rinnassa, käsi otsalla ja jalat kippurassa. Niskaturvotus oli 1,6mm. Kaikki muuten ihan hienosti. Istukka kohdunpohjassa kiinni ja lapsivettä normaali määrä.

Äkkiä nämä viikot kuluvat, eikä tässä kerkiä paljon tätä uutta raskautta miettimään.

Nyt pitää kyllä mennä nukkumaan, jotta herää taas pirteänä aamulla.

Kanelisokeri, nukkuvat lapset ja papu 12+6

Vierailija
9/32 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime yö todella huonosti.

Poika valvoskeli ja oksensii ja uutena kuume ja paha ripuli.

Yö oli itkua ja valvoskelua maha kipristelyjen vuoksi...

Viime yön uni saldo korkeintaan 4 tuntia...

Nyt poika nukkuu päiväuniaan,maito ei tahdo sisällä pysyä mutta vesi ja ihan pieni kinkun palanen ovat pysyneet.

Toivottavasti pysyy päivemmällä muukin sisällä.

Ilkeetä tuo että teki kuumeen tuohon samaan koska nyt sen juomisen kanssa pitää ytrittää olla todella tarkka nimittäin tuo ripulikin on jo ihan semmoista että imeytyy kaikki vaippaan...

Jos pojan vointi huononee niin sit viedään lääkäriin jo tänään,mutta jos vesi ja myöhemmin myös maito edes pysyisi sisällä poika pissaa normaalisti niin odottelemme huomista jo varattua aikaa...

Muut lapset ovat jo terveitä.

Vanhommat lapset eivät eilen enään oksentaneet ollenkaan ikä kummallakaan ollut kuumetta eilen eikä tänään joten he voivat jo hyvin.

Nuorempi tyttökin on nyt kerhossa,hän kun sairasti yksistään oksennus taudin jo 20 pvä.

Mutta nyt kai pitäis yrittää kohta keksiä mitä ruoaksi laittais tänään,jotain mitä olis helppo syödä...

Kaippa teen keiton.

M@@.vi ja pipi Joel

Vierailija
10/32 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuisia siis ollaan vaikka oikeasti poika syntyi 27.10.

Pojan lisäksi perheeseen kuuluu tyttö 2001 ja poika 2003, minä 31 ja mies 32v. Tampereella asutaan, ja olen hoitovapaalla todennäköisesti vielä vuoden.

Poika on ryhtynyt nyt toden teolla harjoittelemaan kävelyä. Pikkuiset matkat kävelee jo, mutta jos tulee kiire niin sitten menee konttaamalla. melkoinen menijä onkin, kiipeilee koko ajan ja lukuisista esteistä huolimatta pääsee kaikkiin kiellettyihin paikkoihin esim. tv-dvd-digiboksi-hyllylle. Sanoja tulee ihan kivasti:äiti, äijä, anna, eikka(veikka), aa-aa, ukka(sukka), kakka ja auto. Eka sana oli tiukka EIKÄ ja sitä poika toistelee edelleen sopivissa paikoissa esim. " tule pois telkkarilta" " EIKÄ" ja hersyvä kikatus päälle.

Meillä on sairastettu ihan urakalla. Vanhempi poika mahataudissa, sisko korvatulehduksessa ja poika silmä, korva -ja keuhkoputkentulehduksessa. Sais jo helpottaa nää taudit. Poika on niin ressukka kun ei edes valita eikä kiukkua kun on vaan ja näyttää kipeeltä. Ekaa kertaa elohiiri on ihan paikallaan...

Apua! Muilla tuntuu jouluvalmistelut olevan jo pitkällä, itse en ole vielä edes aloitellut. Pitäisi varmaan ainakin joulukortteja ruveta suunnittelemaan, meillä se postitus on aina perinteisesti ollut se 15.päivä, jospa tänä vuonna ehtisi aikaisemmin.

Mukavaa viikonloppua ja lisää myöhemmin!

onnna

Vierailija
11/32 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin olin etsiskellyt pinoa lomakuisten nimellä enkä löytänyt, vauvapuolelta olivat kaikki jo häipyneet, olin ihan eksyksissä : )

Meilläkin on nyt viimein täytetty tuo 1 vuotta ja tie käy taaperopuolelle siis. Esittelypino olisi hyvä mutta minäkään en osaa sellaista tehdä, olisiko joku taitavampi? Jossain odotuspuolen pinoissa oli esittelyrimpsu aina joka pinon alkuun kopioitu mitenköhän se onnistuu? ja toimisikohan.

Lyhyt esittely meistä nyt kumminkin tähän kun eka kertaa tällä puolella näyttäydyn. Ikää itsellä 34v ja miehellä 39v, yhdessä oltu jo iät ja ajat (15 vuotta) naimisissa kohta 5 vuotta. Lapset poika vm 98, tyttö vm 00 ja marraskuun muru 06 nimeltään Veeti. Vantaalla asustellaan mutta muuttoa pois pääkaupunkiseudulta ja talon rakentamista suunnitellaan.

Mutta tässä lyhyesti nyt ja palaillaan

M@@ville jaksamista! ja kanelisokerin masukille terkkuja, kyllä aika rientää

Vierailija
12/32 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan vauva-sivuilla surffaillaan työaikaina... Tällä viikolla on ottanut erityisen koville ero vauvasta näinä työpäivinä. Oon siis ihan täyspäiväisesti ollut töissä jo elokuusta asti. Nyt tuntuu siltä, että jäisin mieluummin kotiäidiksi... Mutta siihen ei ole varaa, ja mieli varmaan muuttuisi silloinkin. Mutta on nämä pitkiä päiviä olla erossa!!!

Toisaalta, nyt minulla on kiva työpaikka, jossa ei tarvitse tehdä ylitöitä, välillä pääsen sitävastoin aikaisemmin kotiin. Ja neuvolat saan käydä työaikana - sen takia huomennakin olen töissä vain klo 12-17. Joskus voin viedä töitä kotiin ja poissaoloaika lyhenee siinä. Ei monessa paikassa ole näin hyvä tilanne. Mutta varsinaista lyhennettyä työpäivää /-viikkoa en pysty tekemään :-(

No mutta, pian on viikonloppu ja olo sen jälkeen ehkä parempi.

Valittelee

Anyara (väsyneenä kun jostain syystä pojan unet on nykyisin tosi katkonaisia...)

Vierailija
13/32 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hyvä kun aloititte uuden pinon, että kaikki löytävät uuden yhteisen

keskustelufoorumin. LoMa-kuisia nyt sitten ollaan!! Täytyy tosiaan

yrittää kehittää sellainen tiivis lyhyt esittelypino vielä josta kaikki

perustiedot löytyvät nopeasti. Itselläni ei ole nyt siihen mahdollisuutta

kun pieni taapero kanssa haluaa aina ' auttaa' äitiä sähköpostien ym. tietokonehommien kanssa. Mutta kehitetään jotain!!

Ehdin pistää tuonne entisiin Takalokareihin illalla viestin, mutta mainitaan nyt vain täälläkin että tultiin juuri etelän lomamatkalta, ja oli tosi ihanaa ja virkistävää. Nyt sitten totutellaan taas arkeen. NEiti oli ihan järkyttynyt kun sai taas toppa-asun päälleen!! Mutta onneksi on muuten ollut ihan hauska päivä, neidin kaverin synttäreillä käytiin ja siellä oli mukavan touhukas mutta melko rauhallinen taapero-tunnelma.

Ikävää että M@@vin poika on aina vain kipeänä, toivottelen pikaista parantumista. On se aina erityisen kurjaa kun pienet sairastaa.

Joulu tulee koko ajan uhkaavasti lähemmäs, toisaalta se on mukavaa,

toisaalta aiheuttaa vähän stressiä. Mutta josko yrittäisi vetää joulun mahdollisimman matalalla profiililla...

t. Sirita

Vierailija
14/32 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä jo pikku hiljaa alkaa olla pikkusen paremmassa kunnossa lapset.

Pikkumiehellä enään jäljellä ripuli,joka sekin pikkusen vähentynyt eli ei aina tule vesiripulia kun juo tai syö.

Nyt sentään eilen illalla poika söi jo puuroakin ja juo runsaasti vettä ja maitoa!

Ehkäpä pääsemme pian jo uloskin,nimittäin poika ei ole kunnolla ulkoillu reiluun 2kk flunssa kierteensä takia... :(

Oli pikkumiehellä ihana hymy tänä aamuna kun sai joulukalenterin niinkuin muutkin! :D

Siis niin leveä hymy ja kalenteria piti näytellä kaikille käsi ojossa että katso mäkin sain :)

Joel jopa sanoi että kato!

Isommatkin lapset odottavat joulua innoissaan...

Onkos muiden lapsilla vielä omaa kalenteria?

Mekin ostimme vain siksi kun isommilla sisaruksilla on.

Jos olis siis ollut ensimmäinen lapsi niin emme olis ostaneet omaa kalenteria vielä.

M@@.Vi ja koko poppoo...

Vierailija
15/32 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika syntynyt 25.10, marraskuisissa kuitenkin oltiin kun la oli 1.11. Perheeseemme kuuluu myös 04/04 syntynyt tyttö ja minä 29v ja mies 32v. Asumme päijät-hämeessä. Olen hoitovapaalla työstäni vielä ainakin ens elokuuhun. En vielä silloin ole varmaksi luvannut palata töihin. Mitään hinkua ei ole, mutta usein muut seikat pakottavatkin töihin ennen omaa tahtoa.

Meidän pikku mies ei vielä kävele, ei juuri näytä vähempää kiinnostavan edes sen harjoittelu. Sanoja ei vielä ole. Kovin koittaa harjoitella kiitos sanaa, pöydästä noustessa sanoo aina toos. Muitakin sanoja koittaa jo hakea. Omaa puhetta tulee kyllä todella paljon. On oikea papupata.

Kiipeää kyllä joka paikaan ja kaikki paikat pitää tutkia.

Tänään keittiössä oli tutkimassa laatikoita kun ilmeisesti kaatusi ja löi leukansa laatikkoon. Ylähampaat meni huulesta läpi ja verta tuli kamalasti. Ei onneksi siis ihan läpi mutta syvät haavat tuli. Isosisko oli ihan rikki kun huomasi että veikkaa sattui oikeasti paljon. Itki vieressä ja yritti lohduttaa.

Meillä on joulukalenteri molemmilla. Ja kivaa oli aukaiseminen. Piti useaan kertaan laittaa kiinni ja auki. Muuten jouluvalmistelut on vielä alussa. Lahjoja on hommailtu ja kynttelikön laitoin ikkunalle tänään. Minä olen jouluihminen, rakastan sitä tunnelmaa. Mutta joka joulu " petyn" aina uudestaan. Kaikki loppuu sitten niin pian. Siis nautin ajasta aattona. Kun kaikki on paikoillaan ja on rauhallista. Sitten yhtäkkiä on taas arki ja kaikki ei todellakaan ole paikoillaan...

Mutta onneksi edes hetken saamme nauttia joulun rauhasta toisiemme kanssa!! Sitä odotellessa käyn usein lukemassa teidän kirjoituksianne, mutta valitettavan harvoin jaksan itse kirjoittaa.

Herkkutatti sekä pikku mies (25.10-06)

Vierailija
16/32 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taasen,

käytiin perjantaina neuvolassa, ei ollut tullut juuri yhtään painoa lisää sitten 10 kk neuvolan - paino 12,850 kg ja pituus 84 cm.

Onkin kyllä hoikistunut tämä meidän kaveri silmissä, kun on lähtenyt kävelemään! Ja olihan sitä kokoa jo ihan riittävästi entuudestaan!

Rokotukset saatiin ja mitat otettiin, mutta ei sitten muuta. Meillä on uusi neuvolatäti, nyt kolmatta kertaa hänen luonaan, ja täytyy sanoa että on iso pettymys tämä vaihdos. Tämä nykyinen ei kysele juuri mitään, ei neuvo ja vastaa todella ympäripyöreästi kysymyksiin. Miten teillä muilla, mitä 1-vuotisneuvolassa testattiin tai kyseltiin? Ihan uteliaisuudesta...

Tämä kun tosiaan on meidän esikoinen, niin kysymyksiä riittäisi. Seuraava neuvola on vasta nuoden päästä, joten yritin kysellä syömisistä ja mm. kuinka paljon nestettä pitäisi vuorokaudessa pojan juoda (tuntuu että vesi ei maistu). Vastaus oli " no, toiset juo enemmän, toiset vähemmän" . Niinpä joo..

Miten on, meillä juodaan maidot aina nukkumaan mennessä (3x 1,5-2 dl / vrk) ja vettä tarjotaan vähän väliä - joskus suostuu ottamaan huikan, toisinaan ei. Onkohan tämä liian vähän, osaisiko joku viisaampi vastata?

Kohta mennään visiitille katsomaan ystäväni kaksiviikkoista poikaa. Hirvittää jo etukäteen, iskeekö vauvakuume... Minulla kun sitä ei ole oikeastaan ollutkaan, ja hyvä kun lähdin tähän hommaan alunperinkään... Mutta äitiys on iskenyt kuin tuhat volttia enkä olisi ikinä uskonut kuinka paljon lastaan voi rakastaa, toisaalta taas yövalvomisten rankkuus on vielä liian tuoreessa muistissa (meidän pojalla oli koliikki)... Help. Täytyy käydä ehkä viemässä kukat ovenraosta vaan ;-)

Leppoista sunnuntaita,

Anyara & Joel

Vierailija
17/32 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!Kovasti aktiivinen tämä loma-pino verrattuna pelkästään lokakuisiin!

Anyara; eipä meilläkään siellä 1v neuvolassa ihmeempiä tehty. Mutta noista juomisista, niin älä niitä niin murehdi. Meillä poika ottaa nokkamukista aterioilla maitoa, mitä ottaa ja väliajoilla janojuomaksi vettä. Mä en laske määriä. Musta teidän määrät kuulostaa ihan hyvältä. Jotkut tosiaan juo enempi, jotkut vähempi ja ruoan koostumuskin vaikuttaa esim. keittoruokien kanssa juo selvästi vähempi kuin kuivemman pöperön.

Meillä ei kummempia. Uusi sanoja tulee kaiken aikaa ja on alkanut kävelemiään kokeeksi takaperin ja laukkaamaan eteenpäin. Avoimessa päiväkodissakin hoitaja sanoi, ettei uskoisi, että on vuoden ikäinen vasta.

Esikoinen on kuumeessa, mutta tämä kuopus nyt onneksi vielä terve. Töihin paluusta niin toivottavasti ei tarvitse mennä vielä pitkään aikaan! Enpä keksi nyt enempää höpötettävää.

terkkuja

Vierailija
18/32 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ollaan saatu viritettyä aktiivista jutustelua vähän suuremmalla porukalla! Älkää nyt sitten taas entiset takalokarit siirtykö takalomakuisiksi! =0)

Ihanaa olla pitkästä aikaa vaan kotona, tekemättä mitään tarkan suunnitelman mukaan. Neiti virtapiiri vetelee ulkona sikeitä ja äiskä teki pari koulutehtävää ja ehtii näköjään vielä täälläkin piipahtamaan!

Pikkuhiljaa alkaa helpottamaan tämä kiire ja joulusta en meinaa ottaa mitään stressiä, kunhan joulukuusi haetaan ja joululaulut soi, niin se on siinä.

Yhdyn Anyaran tunteisiin siitä, että töissä tulee välillä ikävä pikkuista. Tuntuu myös siltä, että kunpa vain olisi mahdollisuus jäädä kotiin vielä. Onneksi on joululoma, niin saadaan viettää aikaa oikein koko perhe!

Neiti oli isänsä kyydissä moottorikelkan päällä eilen ja kyllä oli hymy sen mukainen! Itku pääsi kun piti pois tulla ja iskä lähtikin yksin ajelemaan. Onneksi lunta nyt näyttää piisaavan, joten eikähän tässä päästä vielä kaikki ajelemaan.

Toivottavasti M@@vin perhe jo pikkuhiljaa toipuu, että pääsette ulos. Meillä ainakin on pulkkailu ja potkukelkkailu aivan omaa luokkaansa ja sisälle ei maltettaisi mennä millään. Äiskäkin kävi ostamassa toppahousut, että voi tehdä neidin kanssa lumienkeleitä ja kyllä on ollut hauskaa hömpöttää yhdessä!

Nyt vielä nopeasti imuri käteen ja rätti toiseen, niin ei lopu aika kesken!

-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-

Vierailija
19/32 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä lunta tuiskuttaa oikein kunnolla, ja lapset innoissaan kun kohta pääsee pulkkamäkeen.

Eilen olitiin pitkästä aikaa miehen kanssa kahdestaan ostoksilla, olipa luksusta!!! Saatiin jo melkein kaikki joululahjat ostettua ja lapset nauttivat mummolassa täydestä huomiosta. Kyllä tosiaan oli hauska päivä kaikille!

Meillä pojulla ei nyt mitään uutta, puhua pälpättää kuin papupata kaiken aikaa omaa kieltänsä, ne muutamat selvät sanat on nyt kadonneet jonnekin, mutta eihän tässä vielä kiirettä ole. Vauhti on kovaa edelleen ja kiipeily on pop.

Meilläkin on pojulla joulukalenteri, ostettiin kun isompikin sai omansa. Tuntuu olevan tärkeetä pienelle tuo että hänkin saa. Esittelee aina uusia tavaroitaan innoissaan.

Jaa, kai se on mentävä imurin varteen kun eilen tuli vietettyä ihan vapaapäivää...

Hyvää joulukuun alkua kaikille LoMakuisille!!!

Kasper-06, poju 18.10

Vierailija
20/32 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täältä jotain pientä yritän taas raapustella, meinaa vaan aina muka olla jotain muuta että just ja just ehtii lukea, muttei muka kirjoittaa...

Meillä on pojalla myöskin oma joulukalenteri :) Tai tarkalleen ottaen niitä on kolme, kun molemmat isovanhemmat ostivat ja sitten vielä Koiramäki-kalenteri tuli kirjakerhosta. Joten niissä riittää nyt avaamista ja ihmettelemistä!

Tänään olikin aamupäivällä kunnon lumipyry ja silti oli kaverilla naama niin leveässä virneessä kun oltiin keinumassa ja liukumäkeä laskemassa. Sitte sen päälle maistui ruoka ja unet tuli kyllä äkkiä :)

Joulua kovasti tässä jo odottelen, tuntuu niin ihanalta kun poika on jo sen ikäinen että ymmärtää paljon enemmän kun viime jouluna (silloin 4vkoa). Ihanaa yhdessä sitte viettää rauhassa aikaa koko perheen voimin (myös isovanhemmat) ja ulkoilla, ihmetellä erilaisia joulujuttuja ja -ruokia sekä tietysti avata lahjoja.

Olen yrittänyt ajoissa katella joululahjoja, ettei tule sitte mitään viime hetken paniikkia vaan voi sitten keskittyä olennaiseen. Kun kyllähän se joulutunnelma meidän aikuisten pitäs kuitenkin luoda sekä itellemme että lapsille jostain muusta kun vaan valtavasta määrästä paketteja, ennemminkin yhdessäolosta ja kiireettömyydestä sekä tietysti niistä uusista kokemuksista mitä noi pikkuset joulusta saa :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja joulun odotusta myöskin, kun nythän se joulukuu on alkanut!

Piparminttu