Onko 770e liikaa vuokraa yh:lle
tulot 2100kk (ilman veroja), ex maksaa n. 150e ja sit lapsilisät päälle. Kai joku asumistukikin tulee. Uskallanko vuokrata?
Paljonko teillä on vuokrat??
Kommentit (12)
elatusmaksua yhdesä lapsesta 290eur ja maksan yksiöstä vuokraa 380 euroa. Iham maksimi. Mieluummin laitan ylimäräiset rahat vaikka matkusteluun tai sitten säästöön.
Yksiössämme on tilaa 40 neliötä. Lapsella oma huone. Itse nukun olohuoneessa. Mihin tarvitaan enemmän tilaa? Olemme ihan tyytyväisiä pieneen kotiimme. Ja on vielä ekologistakin tuo asuminen.
on silloin kaksio, jos makuuhuone+ olohuone...
..noilla tuloilla! olet väliinputoaja niinkuin minäkin...
T. myös yh-äiti jonka palkka verojen jälkeen 1200e, lapsesta lapsilisä + 130e kaupungilta..(vuokra 600e)
ja lyhennän pankkilainaa 600e/kk+190yhtiövastiketta vesimaksuineen. Lapsilisää saan sen 146e ja elatusapua 250e/kk ja hyvin olen pärjännyt....Rahaa jää jopa säästöön.
tupakeittiö ja makkari. Pitääkin ottaa huoneenvuokraajaan yhteyttä.
tulot nettona: palkka n. 1100e, lapsilisä 146e, elatus 200e ja asumistuki 42e. Noilla mennään ja jotenkuten pärjätään.
Noilla sun tuloilla et kovin montaa euroa saa asumistukea, kun minä saan pienemmillä tuloilla noin vähän. Mut sekin kai riippuu lapsimäärästä, mulla on yksi lapsi.
Tammikuusta vuokra nousee 744 euroon kuukaudessa, mut asumistuki ei nouse koska vuokran pitää nousta yli 50e/kk että tekevät uuden päätöksen kelassa.
laskurin mukaan saisin, mutta vaikuttaako siihen vielä jotkut muut asiat? Katsotaanko elatustuet tuloksi?
On tää vaikeeta ilman toista elättäjää taloudessa :(
Ap
Jos on esim 10 neliötä liikaa niin niiltä 10 neliöltä ei saa tukea! kahdella se neliömäärä oli kai alle 60
ja siitä n n. 7000e velkaa. Se on laskurissa huomioitu.
Ap
2:n lapsen yh ja vuokra 750e, tosin olen tällä hetkellä hoitovapaalla, asumistukea saan reilu 500e. Kelan sivuilla pystyt laskemaan asumistuen suuruuden.