Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOPAINOISET, VKO 19

27.11.2007 |

Sen verran on rauhallista, ett aloittelen jo viikkoa 19. Mitä teille kuuluu?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morot,

On ollut sen verran rauhallista netissä, et aloittelin jo uuden pinon. Ite pääsen nettiin vasta loppuviikosta, isäntä on illat menossa.

Ekaks muistaessani, pidän laiharivapaan nyt pe 30.11. Pikkujoulut, ja lähdetään miehen kaa kahdestaan illalliselle ja drinksuille. Eiku pikkumusta päälle, korkkarit jalkaan ja vähän lilaa luomiin.. Mut en laske kaloreita ruoasta enkä juomista vaan herkuttelen.

Edellisen viikon tulokset ovat aiemman kaltaisia:

- paino nyt hieman alle 63 (oisko 62,9), BMI 22,3

- paino tippui noin 750 gr, yhteispudotus yli 15,5 kg

- vipa tavoite seuraavaksi, 60-62 kg - ja niitä senttejä lähti marraskuussa -11 cm, yhteensä koko pudotuksen aikana -69,5 cm

Alkoi vähän himottaan vitosella alkava lukema, joka on ollut vaa' assa viimeksi vuonna 1996. Joteski tää on nyt ollut sen verran helpohkoa, et pikkasen se vitonen innostas. No katotaan nyt.

Samoin mietin sitä, miten tuo painonhallintavaihe kantsis hoitaa tammikuusta eteenpäin. Ois kiva ilmoitella lukemia viikoittain. Kun olis tilintekovelvollinen, tulee paremmin kiinnitettyä huomiota siihen, ettei paino nouse.

Mitä elopainoiset muuten?

Terkuin Maisu

Vierailija
2/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kadehdittavaa sun pudotus. Sä oot nyt meistä kevyin:)

Mä syön parhaallaan suklaata ja aika huonosti mennyt tämä viikko. polvi taas ollut monta päivää niin huonossakunnossa, etten ole päässyt liikkumaan ja kun ei pääse liikkumaan, ruokavaliokin on miten on...

Välillä näytti taas 63.4 mutta tänään taas tasan 64 kg. Mutta voi kun saisin tästä motivaatiota tulla sun perään. Näytti niin hienolta tuo 62 ja jotain...

Pakko kai se on huomenna punnita...

Jaksamisia queenille, Toivottavasti meilläkin tärppäisi vihdoin ja viimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisun tulokset on kyllä mahtavia,vaudevau:)

Maisu: Mulla helpotti viimeksi viidennellä kuulla,,eli vielä on kestettävää jos samoissa mennään,,Kivalta kuulostaa teidän pikkujoulut:)

Muistin tänään käydä puntarilla vasta aamupalan jälkeen mutta silloinkin se näytti 64,8 eli ainakin puoli kiloa ois viikossa lähtenyt, liikkumiset on tosiaan ollu ihan minimissä enkä oo syömisiäkään kyttäillyt, ei vaan mikään maistu.,paitsi jälkiuunileipä ja viinirypäleet, vähän niinku joku hollywood-dieetti;) Muistan lukeneeni että mariah carey tiputtaa painoaan purppura-dieetillä eli syö vain sen värisiä ruokia..no niitä ei äkkiseltään tule montaa mieleen:D

Katselin tossa edellisen raskauden aikaista neuvolakorttia ja tuli ihan hyvä mieli kun huomasin silloin painaneeni ekassa neukkarissa 62kg, eli en kovin paljoa nykyistä vähemmän kuitenkaan, mä lihoin silloin muutaman kilon ihan vauvaa haaveillessa..tais tulla syötyä suklaata haaveiden lomassa;) Mutta siis tuli semmonen tsemppi fiilis että kun nyt lähtee kuitenkin melkein samoista ja jos sais karsittua ne turhat puputukset pois niin ehkä sitä on vielä ihmisten mitoissa raskauden jälkeenkin!

Kovasti plussapöllyjä neppikselle, kurjaa kun toivoo niin kovin mutta ei tärppää:( Kyllä se plussa vielä napsahtaa! Ikävää kun polvi temppuilee:S

Nyt päikkäreille kun neitikin nukkuu..

Queen

Vierailija
4/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin taas lintsanneeni viime viikon raportit. Taitaa meikäläiselläkin moraali vähitellen löystyä, aijai.

Paino on kuitenkin pudonnut kilon kahdessa viikossa, eli suunta on edelleen oikea. Aika kiva lähteä viettämään pikkujouluja tältä pohjalta. Mulla jää varmaan pudotettavaa vielä alkuvuodellekin, saa nähdä kuinka homma etenee näin joulun (ja pikkujoulujen) aikaan. Meillä on vielä tytön ja omani synttäritkin joulukuussa, eli varsinainen juhlasesonki. Valmistujaistakin pitää pikkuisen juhlia.

Tulokset siis:

Alkupaino 88 kg (pituus 177 cm)

Paino tänään 78 kg (oho, kymppi rikki)

Kahden viikon pudotus 1 kg

Tavoite 70 kg (tai 75 kg, nyt tämä tosin jo niin lähellä, että enköhän mä tohon seitsemäänkymppiin yritä keventyä, tai sille välille)

Se painonhallinta tässä alkaa vähitellen mietityttää. Mä olen laihduttanut nyt niin maltillisesti, että mun pitää todennäköisesti jatkaa syömistä ihan samaan malliin. Luulen, että näillä syömingeillä painon putoaminen lakkaa, kun pääsen kunnolla normaalipainoon. Jos taas lisään syömistä, se alkaa uudelleen nousta. Ja sitä en ikunansa halua.

Hyvää pikkujoulua ja tsemitystä kaikille!

Vierailija
5/10 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos queenille sanoistasi. Tosiaan ottaa päähän kun ei tärppää ja polvi oireilee niin usein..Jaksamisia sulle! ja vähänoli painoa lähtenytkin.

Pikaiset tulokset (kova kiire): 63.4 kg eli +-0 ja oikein iloinen siitä (tällä ruokavaliolla)

Ensi viikoksi ei kannata luvata mitään, mutta yritän kovasti 62 ja jotain tulosta:)

Vierailija
6/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen avittamana viikkotulos -700g!!!

Paino nyt 71,4 kg (166 cm)

Kokonaispudotus -2,6 kg

Tavoite 64 kg eli hujasti on vielä matkaa!

Täytyy hillitä itsensä jounalusajan ja juhlien aikana ....

Vierailija
7/10 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkailen vielä ennen viikonloppuja. Meil on tosiaan ne pikkujoulut ja anoppi tulee hoitamaan lapsia. Niinpä ilmestyn nettiin varmaan vasta alkuviikosta...

Höyryjyrä, - 10 kg, siis -10kg, onnea. Sitähän on aiemmin sanottu, että käytännöllinen laskukaava normaalipainolle ja hoikkuudelle on pituus -100. Eli sehän sulla käytännössä jo on. Kiva juhlistaa vaikka kolmestikin noin keveänä. Ja kyllä sä ne juhlat selviät, kun vaan vähän suunnittelet ja tsemppaat. Ja palkitte itteäs painosaavutuksista, ei ne ilmatteeks tule kellekään.

Queen, tosi vähän sulla on raskauksien lähtöpainoissa eroja. Mulla oli poitsun kaa ja valmiiksi 10 kg enemmän raskauden alkuvaiheessa. Eli sulla varmaan käykin niin kuin suunnittelit, olet ihan järkevissä mitoissa synnytyksen jälkeen eikä ole sitä tiputettavaa niin huimasti. Pidä vaan meidät toisin toimineet mielessä silloin kun tekisi mieli syöpötellä (jos se vaihe tulee sit viidennellä kuukaudella). Mieti esim mua tyyliin ' haluanko painaa 90 kiloa raskauden loppuvaiheessa ja sit pudottaa yli 20 kg.....'

Neppis, 63,4, eihän sulla ole mitään hätää. Tärkeintä on, ettei tullut isoja plussia. On paljon hankalampaa tsempata ja keskittyä laihariin kun harmittaa väärässä paikassa olevat plussat tai +-0-tulokset ja polvi. Mutta tsemppaa kuitenkin, viikko kerrallaan, siitä se taasen luonnistuu. Kestääkö polvesi mitään liikuntaa? Mulla muuten auttoi polvikipuihin jalan lihasten maltillinen treenaus, polvi sai ikään kuin paremman lihaskorsetin ympärilleen. Mutta minähän en esim. uskalla lenkkeillä. Vasta eilen kävin rajutempoissa boxbicissa ja nyt tuntui polvi kestävän sen.

Vind, ripuli tai ei, olet kumminkin laihtunut. Tosi kiva, ettei 3-vjuhlanne vaikuttaneet painoon toisin päin. Ota tuloksestasi itellesi tsemppi ja piristys ja jatka kuitenkin. Kyllä täällä sulle seuraa riittää ensi vuoden alussakin. Hoikistelijoiden lisäksi on painonhallintavaiheen ilmoittelijoita?

Pikkujouluisia viikonloppua kaikille, Maisu

Vierailija
8/10 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen polvi kipeä. En enää edes muista, miltä tuntuu liikkua:) Mun pitäisi ehdittimasti vahvistaa reisilihaksia. Vasen on selvästi lihaskunnoltaan heikompi (se on kipeä polvi), mutta laiska kun oon. Tilasin lääkärin ja toivon, että pääsen pian leikkaukseen.

Tänään aamutarpeiden jälkeen paino oli tasan 63 kg, jipii! Taas huomaa, että liikunnasta ei ole mitään apua,jos syö kuin hevonen.Tosin mä oon joka toinen päivä syönyt kuin hevonen, mutta nyt paino oli ainakin tippunut. Voi, kun saisi huomiseksi kakosella alkavan.

Innolla odotan sun tuloksia, kun oot niin älyttömän hyvin tiputtanut. Voitko kertoa suurin piirtein millaisia sun päivät on?

Mä en pysty mihinkään 1500 kcal:n päiviin, enkä haluakaan? Muistin, että söi joku 1700-1800 kcal päivässä...

Tsemppiä kaikille viimeiseen päivään ja queenille voimia!

Niin ja höyryjyrällä on kanssa mukava pudotus jo takana. Mä, kun en ole saanut kuin 5 kiloa elokuusta lähtien. Ja silloinkin aamupaino oli 68.2 edellispäivän ahminnan jälkeen, että todellisuudessa paino on tippunut alle 5 kiloa...

Vierailija
9/10 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat viikonlopun jälkeen,

No nyt on pikkumusta ja korkkarit koeajettu. Kivat juhlat Tornissa, mutta se ranskalainen ruoka on kyllä niin pienikokoista (vaikkakin herkullista) et sitä saa etsiä suurennuslasilla lautaselta. Miehellä ja mulla oli jo nälkä parin tunnin kuluttua ruokailusta, heh heh..

Neppis, kerroit polvesta ja sit kyselit niistä kalorimääristä ja päivistä

Tosi järkevää käydä arvioittamassa polvi lääkärillä. Liikuntakykyä pitäisi kuitenkin olla vuosikymmeniä jäljellä, joten parempi vaan heti hoitaa siten kuten lääkäri määritteleepi. Älä ihan masennu, varmasti se polvi saadaan vielä kuntoon ja kohtuullisessa ajassakin, kestä vaan nämä yksittäiset viikot/kuukaudet.

Mäkään en pysty mihinkään 1500 kcal:n päiviin kuten et sinäkään. Jos yritän, on joko nälkä tai mielitekoja illalla, enkä halua kumpaakaan.

Laskin ihan huvikseni (kiinnostuin itsekin kun kysyit asiasta), että viimeisen 8 viikon aikana olen syönyt keskimäärin 1650 kcal/pvä. Viikoittain lukemat ovat vaihdelleet keskimäärin 1600-1700 kcal/pvä/vko, mutta tuo antaa suuruusluokkaa. Eli kun mulla oli tiputettu paino alle 70 kg:n, vähensin näemmä automaattisesti syömistä vähän siitä 1700-1800kcal/pvä, joka oli aiemmin. Tuo alle 70 kg oli saavutettu just noin 8 viikkoa sitten.

Syön tosi säännöllisesti, mulla se auttaa. Säännöllisesti aamupala, säännöllisesti lounas, välipala on hirmu tärkeä, päivällinen kanssa ja samoin iltapala. Heti jos säästelen, alkaa nälkä tai mieliteot vaivata. Niistä syömisistä tarkemmin oli juttua jo aiemminkin, protskuja, kasviksia ja hedelmiä, kuituja, ja sit lisäkalkkia, kalaöljyä ja vitamiini+hivenainepilleri päivittäin.

Apuva, ite aina jännitän jokaista punnitusta. Nyt muuten on viime viikolla tapahtunut noissa kalorimäärissä mielenkiintoinen juttu, josta sinäkin oot sanonut. Tekee mieli syödä reilummin. Niinpä koko viime viikon vetäisin päivittäin 1800 kcal/pvä, joka on ihan normaalikalorimäärä, ei mikään laiharimäärä. Kuuntelin itteäni, ja koska mulla oli päivittäin hieman nälkä, lisäsin syöntiä. Voisko se olla, et kun näitä extrakiloja verrattuna alipainorajaan on enää noin 5 kg jäljellä, niin elimistö alkaa pitää näistä kiloista kiinni ja tulee tällaista tavanomaisen syömisen tarvetta ja tunnetta? ei laiharisyömisen fiilistä...

No, oli miten oli, voi olla, että pidän nyt tällaisen tasailuviikon, koska mulla on vaan sellanen tunne asiasta. Jos näin on, niin jatkan taas alkavalla viikolla keventelyä.

Kutrin sivuilla muuten vinkattiin näihin vipa kilojen tiputukseen just sellasta syömisrytmiä, ett laiharikalorit 2-3 pvä, yks normaalikaloripäivä, sit taas laiharikaloripäivät 2-3 pvää peräkkäin, jne. Hämäisi elimistöä, toisaalta antaisi tarvittavaa energiaaa....

Punnitsemisiiin, Maisu

P.S. Mä olin taas tavan toope, viikko 19 on nyt vasta alkamassa, pliis, korjataan otsiikkon tai jatketaan tätä pinoa....

Vierailija
10/10 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tällä kertaa menossa huvikseni dancebiciin, liikunnan pitää olla mulle hauskaakin, jottei tunnu tylsältä.

Mietin tuossa sitä liikuntamäärää sulla, Neppis. Kenties olet ennen polvivaivoja liikkunut niin paljon, että olet tarvinnut polttoainetta. No, nää on vain arvailuja, mutta eihän sitä kukaan millään 1500 kcal:lla liiku esim. 2 h päivässä kovaa aerobista liikuntaa.

Ite huomasin nimittäin, et kun treenaan 1)salilla pari kertaa viikossa kovaa isot lihasryhmät jaloissa+käsissä ja sit 2)kerran viikossa kovatempoinen aerobinen tunti, niin ruokahalu lisääntyi mulla selvästi. Tän päälle mulla on se hauskanpitotunti, eli lattarit, jota välillä näemmä vaihtelen (niinkuin tänään tää dancebic). Ja tietysti vaunukävely-hyötyliikuntaa vaihtelevasti. Mutta kokonaisuutta katsoen olen saanut sen vaikutelman, ett itse treenaat enemmän ja silloin energiaakin tarvitsee enemmän.

Yst terv Maisu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän