Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kestoilijat! Mikä vaippa käytössä paras, suosittele!

25.11.2007 |

Olen 3 kk:n ikäisen pojan äiti ja ajattelin että voisimme kokeilla ainakin osittaista kestoilua, mutta tuntuu että olen ihan sekaisin vaippavaihtoehtojen paljoudessa. Kertokaahan kokemuksianne, mikä on paras, käytännöllisin vaihtoehto? Kuinka paljon vaippoja pitäisi hankkia?? Tiedän, jopa sen verran että menevät koon mukaan ;-) Missä tuotteessa hyvä hinta-laatusuhde?? Mistä itse olette hankkineet. Minusta kun ei ole itse ompelijaksi.

K@tinza

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti harsovaippa on minun mieleen! Todella hyvä. Ei fuskaa ja imee paljon. Meillä nyt tyttö 8kk ja edelleen harsot ovat parhaita. 2kpl kuoria ja niitä harsoja on n.20kpl. Joka toinen päivä pesen harsot. Edullisin kestovaippa systeemi :) On minulla myös muitakin vaippoja, mutta niitä en viitsi mainostaa koska eivät ole minun mieleen.

Vierailija
2/3 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostanpa taas Fuzzi Bunzeja... Kokeilemistani vaipoista ne ovat ehdottomasti parhaat ja mielestäni helpoimmat tällaiselle vähän " laiskemmalle" kestoilijalle. Fuzzeja tosin joutuu " päivittämään" lapsen kasvaessa, meillä mennään nyt jo M-koossa kun poika on 7,5kk. Mielestäni 14-16 vaippaa riittää hyvin, riippuu tietysti kuinka ahkerasti on halukas pyykkäämään.

Itse tilasin vaipat netistä, esim. vaippatalosta sai aika edullisesti. Tilasin vaippoja myös suoraan Briteistä, mutta eivätpä tulleet yhtään halvemmiksi postimaksujen ym. vuoksi...

Tsemppiä kestoiluun, se on yllättävän helppoa ja vaivatonta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kertakaikkiaan päässyt sinuiksi niiden harsojen kanssa, ja meillä onkin käytetty vaan AIO-vaippoja (pienellä vauvalla) ja taskuvaippoja (isommalla). Ehkäpä teidän tapauksessa suosittelisin jo noita taskuvaippoja. Fuzzit ovat tosiaan kovin suosittuja ja kehuttuja, mutta itse tykkään suosia suomalaista. Oma suosikkini on CherryBerry. Merkeissä on kuitenkin eroja, kokeilemalla löytää omalle lapselleen paraiten sopivan.

Itse olen ostanut lähes kaikki vaipat kestovaippainfon kirppikseltä, ja siellä olen myös vikaostokseni myynyt. Suomalaisita nettikaupoistakin olen jotain (lähinnä imuja) tilannut. Kannattaa vähän vertailla eri puotien tarjouksia, normaalihinnoissa ei yleensä ole paljoa eroja.

Alkuun ei varmaan kannata ostaa kovin montaa vaippaa. Yksikin kesto päivässä on 365 kertistä vähemmän vuodessa, ja sekin on jo paljon! Kokeile vähän erilaisia systeemejä ja merkkejä, niin löydät sen teille parhaiten sopivan. Usein tuntuu käyvän niin että ostetaan heti 10 samanlaista vaippaa, havaitaan että ne eivät sovi omalle lapselle, petytään ja harmistutaan ja lopulta todetaan ettei kestoilu ollut meidän juttu... Ja sehän on harmi! Suosittelen siis rauhallista aloitusta!

Kestovaippayhdistyksellä on muuten (ainakin pääkaupunkiseudulla) sellaisia kokeilupaketteja joita voi lainata ja joissa on erilaisia vaippoja. Sellaistakin voisi harkita.

Onnea ja menestystä kestoiluun! :)