valkovuodosta (rv33)
Oon koko raskauden ajan kärsinyt hiivatulehduksista mutta nyt yli kuukauteen se ei onneksi ole vaivannut. (Keksin lisätä veden juontia ja aloin säännöllisesti syömään maitohappobakteeria.) Nyt kuitenkin parin viime viikon aikana valkovuoto on lisääntyny mutta ei mielestäni viittaa hiivaan ku ei ole kutinaa ja muita oireita jotka kyllä tunnistan heti jos ovat hiivasta aiheutuvia. Niin ja kävin juuri 3 viikkoa sitten labrassa kaikissa testeissäkin supistelujen takia eikä hiivaa ollut silloinkaan, tätä valkovuotoa oli jo silloin.
Tämä vuoto hämmästyttää sen takia että välillä sitä suorastaan lorahtaa pikkuhousuihin, välillä on aika juoksevaakin ja oonkin miettiny että onko se sittenkin virtsankarkailua mutta ei ehkä kuitenkaan. Välillä vuoto on selkeästi valkoista, paksumpaa ja limaisempaa. Eihän tämä kuitenkaan lapsivettä voi olla?? Päivässä sitä tulee muutamia teelusikallisia.
Ja voiko tämä olla oire lähestyvästä synnytyksestä?? Supisteleekin nimittäin ajoittain aika paljonkin ja oon yrittäny vaan levätä.
Kertokaa ihmiset kokemuksianne. Esikoisesta tällaista ei ollu...
-miina-liina
Kommentit (3)
Minulla on koko raskausajan ollut runsasta valkovuotoa. Olenkin jo pitkän aikaa pitänyt pikkuhousunsuojaa, sillä silloin kun vuotoa hulahtaa, niin sitä todellakin hulahtaa.
Alkuraskaudessa pelästyin aina, että nytkö aloin vuotamaan verta, mutta joka kerta kyseessä oli vain ällöttävä, mutta ei niinkään pelottava valkovuoto.
Nyt siis vaan suojat käyttöön ja nauttimaan loppuraskaudesta!
Siru-Sofia rv 33+5
Sitä vaan alkaa oleen niin kovin varpaillaan kaikesta näin loppuraskaudessa... =)
-miina-liina
Raskauden edetessä valkovuoto muuttuu juuri tuollaiseksi. Itselläni viime raskaudessa oli ainakin juuri kuvailemaasi vuotoa. Mietin myös silloin että eihän voi olla lapsivettä, synnärillekin soitin kun hulahti housuista läpi. Asia tutkittiin ja se oli valkovuotoa. Terkkari selitti että loppuraskaudessa v-vuoto muuttuu usein vetiseksi ja runsaaksi.
Elikkä sanoisin että huoli pois, normaalia!