Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintatulehdus?

24.11.2007 |

Mulla oli tänä aamuna hirveä olo kun heräsin ja toista rintaa aristi. Mittasin kuumeen ja se oli 38,6 astetta...Toista rintaa selvästi aristi edelleen ja menin suihkuun oloani helpottamaan. Nyt iltapäivällä rintaa aristaa edelleen ja rintaan on selvästi muodostunut punainen kipeä kohta. Onko kyseessä rintatulehdus vai tiehyttukos? Kauanko oireita pitää katsella, mitkä ovat ne varmimmat keinot saada rintatulehdus pois? Olo on vieläkin tosi heikko, kuumetta oli äsken 38,1. Olen yrittänyt tarjota rintaa vauvalle useammin, mutta eihän tuo tietty enää syö niin usein, kun ikääkin on kohta 3kk. Voiko maidontuotanto loppua rintatulehduksen takia kokonaan?

-Ultsi ja poju 070907-

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne täysin samoilla oireilla heinäkuussa. En oikein tiedä miten tulehduksen ja tukoksen erottaa toisistaan, mutta epäilen että omani oli tukos koska punoitus oli paikallista. Rintaa kannattaa tosiaan tyhjentää useammin kuin normaalisti, jos vauvasi ei sitä koko ajan huoli niin koita rintapumppua jos sinulla sellainen on. Rintahan tyhjenee parhaiten vauva leuan puolelta, joten yritä saada tukos vauvan leuan alle! Oma tukokseni oli sellaisessa kohdassa, että sain todella käyttää mielikuvitusta että sain neidin leuan oikeaan kohtaan. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että laitoin lapseni sängylle makaamaan ja menin kontalleni lapsen päälle ja vieläpä pää lapsen jalkoihin, näin sain imun oikeaan kohtaan! Laitoin lisäksi lämpimän geelipussin tukoksen päälle ja suihkussa käydessäni hieroin tukosta varovasti kohti nänniä.

Toivottavasti saat tukoksen aukeamaan kotikonstein!!

En usko että maidon tulo kipeästä rinnasta loppuu ellet sitten lopeta siitä imettämistä. Tekee kipeää vähän aikaa mutta yritä silti sitkeästi imettää, jotta tukos lähtisi liikkeelle.

Tsemppiä,

Despelote ja neiti 8kk

Vierailija
2/2 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, toi rintatulehdus on ilkee... Tulehdus nimenomaan nostaa kuumeen (jopa yli 39 asteen), tukos ei nosta.

Mulla auttoi kaalinlehdet, joiden pintaa vähän rikoin ja sulloin liiveihin (myös yöksi!), pumppausta, imetystäimetystäimetystä, panadolia kuumeen laskemiseksi, lepoa (!!) ja sitten vielä sellainen homeopaattinen valmiste kuin Belladonna.

Hyviä vinkkejä löytyy imetystukilista.net ja googlesta hakusanalla rintatulehdus.

Tsemppiä! Lääkäriin antibiootit hakemaan jollei mene parissa päivässä kotikonstein ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla