Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyl mulla on ihana tyttö 7kk, kun nukahtaa ihan itsekseen pinnasänkyyn. Äskön meni vain 5min :D

Vierailija
05.11.2008 |

voin olla onnellinen, että ei ole pitkiä nukuttamis sessioita. olemme opettaneet hänet tuohon, että omaan sänkyyn nukahdetaan ilman sen kummempia nukuttamisia. Joskus tietenkin pitää hänet nukuttaa, mutta aika harvoin. Yleensä tosiaan nukahtaa ihan itsekseen 10-30min.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 9kk ja aina nukahtanut itsekseen, eikä olla mitenkään siihen opetettu, on vaan sellainen. Ihanan helpottavaa! Toista se oli aikoinaan esikoisen kanssa.

Vierailija
2/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vaatii pullollisen maitoa mut siinä onkin sit se nukuttaminen. Pullon jälkeen unisena sänkyyn ja jää sinne itsekseen, vähän saattaa vielä mumista mutta pian nukahtaa.

Vähän kyllä mietityttää kun pullosta pitäisi jossain vaiheessa kuitenkin luopua... että minkähänlainen härdelli siitä nukkumisesta sitten tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan helppoa! Emme lähteneet nukutusrumbaan emmekä seurustelleet yöllä.

Vierailija
4/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.kateellinen ;)

Vierailija
5/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen monta kertaa ajatellut että hermot siinä menisi jo joutuisi joka ilta nukuttamaan lasta! Välillä olen miettinyt että jos saisi toisen lapsen niin voisiko kaikki sujua yhtä mukavasti toisenkin kanssa. Mulla 8,5kk ikäinen tyttö, on myös aina nukahtanut itse, aiemmin ihan samantien kun laittoi sänkyyn, nyt kun osaa jo nousta ylös niin yleensä vähän aikaa pyörii sängyssä mutta en valvo vieressä, annan hänen siellä touhuta ja käyn sitten tarkistamassa että siellä kaikki ok kun on unessa. Yleensä pyörii siellä noin 10minuuttia. Tänään ehkä 5min ja ei ole koskaan mennyt 30min pidempään.

Imetyksen loppumisen jälkeen (vajaan 8kk iässä) on myös nukkunut yönsä loistavasti, nukkuu klo 20 - 07, saattaa pitää välillä jotain ääntä mutta osaa nukahtaa itse uudelleen.

Vierailija
6/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ne ajat koittaa kun ei nukahdakaan niin helposti!

Vierailija
7/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ne ajat koittaa kun ei nukahdakaan niin helposti!

Meillä ei ole vielä koittanut, tyttö nukahtanut samoin kuin ap:lla noin 8kk iästä ja nyt on ikää 6 vuotta (edelleen jää ilman ongelmia sänkyynsä).

Vierailija
8/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedään sänkyyn ja sinne jää, joskus vinguttaa pinnoja, joskus saattaa itkeä mutta suurimmaks osaks nukahtaa samantein.

Pelottaa miten käy kun tutti jää pois tai siirtyy tavalliseen lastensänkyyn.

Vierailija
9/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vauvoja emme ole koskaan nukuttaneetkaan (miten sellaista edes tehdään? Mulle ei ole koskaan tullut mieleenkään että pitäisi jotain muuta tehdä kuin laittaa vauva sänkyyn...). Mutta toista se on sitten kun on vaihdettu lastensänkyyn!

Vierailija
10/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatissin kun antaa ja nostaa sänkyyn tutti suuhun, niin jo kuorsaus kuuluu minuutin tai parin päästä :)

ihanan helppoa.

toista maata oli kaksi aiempaa lasta.. heitä nukuteltiin puolesta tunnista kahteen tuntiin..

Vierailija
11/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaiän jälkeen. nytkin oli kaksivuotias käveli itse iltatoimien jälkeen suoraan sänkyyn ilman eri pyyntöä. hyvät yöt kävin toivottelemassa sängyn vieressä. mutta viides ipana on antanut meillekin vähän mallia, miten ei nukuta ilman nukuttamisia ja maitoa ja syliä.

Vierailija
12/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman nukutuksia.

Ei ne lapset välttämättä aloita missään vaiheessa nukutusrumbaa. Esikoinen 7v nukahtanut aina hyvin omaan sänkyyn, oli 1,5v kun siirty tavalliseen lastensänkyyn nukkumaan.

Mut meillä alkaa aamut tosi aikaste, joskus 5 joskus jopa 7 nukkuu (siis pienin). Toisaalta muuten yöt helppoja, niin ei viitsi valittaa :)

Vierailija
13/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemään niin nukahtaminen muuttui vaikeaksi. Tuli lähes puolen vuoden jakso jolloin nukutusrumba oli käytössä. sitten taas tuli parempi kausi, joka on kestänyt puolisen vuotta, eli tyttö nukahtaa itsekseen sänkyyn.

Vierailija
14/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalalaitaiseenkin sänkyyn itsekseen. Kaksoset olikin sitten oma lajinsa. Olivat myös oppineet nukahtamaan ilman nukutussessioita kunnes poistettiin pinnasängyt. Siinä vierähti kolmatta viikkoa kun piti sänkyjen välissä istua että nukahtivat.

Vierailija
15/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meille ainakaan koitunut mitään ongelmia. sinne kapuaa itse ja nukahtaa hetkessä;)

Vierailija
16/16 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tyttö, (reilut) 7 kk vanha. Ei vaadi nukuttamista, on kai vain sen luontoinen. Tämä riippuu tietysti tosin, oma moka jos on antanut tytön valvoa yliväsyneeksi, silloin vaatii enemmän. Nautin nyt, ja tiedostan hyvin että kunhan liikkuminen (konttaaminen, seisominen) tulee enemmän kuvioihin saattaa meininki hyvin olla ihan erilainen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi