Isopimppaiset eivät repeä synnytyksessä!
Mulla oli ennen synnytystä tosi pieni ja tiukka pimppa ja repesin III-asteelle, milliä vaille IV
Ikinä ei alapää ole entisellään.
Lapsi oli alle 3,5 kg ja päänympäryskin oli ihan normaali.
Kommentit (9)
ei repeämiä. Veristä Vuotoa 3 päivää
Minulle nimittäin tuli tasan yksi raskausarpi, sekin kainalon seudulle (?), mutta alaosaston kudokset on niin tiukat ja joustamattomat, että synnytys meinasi niiden takia tehdä täyden stopin ponnistusvaiheessa.
tietty leikattiinko sulla, löystytettiinkö lihaksia esim. vedessä tai rasvalla. Ei se ihan noin mee.
Taatusti olisin revennyt jos lapsi olisi alakautta tullut. Mulla mikään pieni ja tiukka ole, mutta poika
isopäinen kuten minäkin ja suvussa muitakin. Pää se estikin synnyttämästä alakautta.
Se on KUDOSTYYPISTÄ kiinni, että repeääkö. Vaikka olis löysä, niin repeää jos kudos ei jousta. Piste.
Mulla aina ollut piukka pimppi ja 2 lasta olen synnyttänyt ilman ainuttakaan repeämää ja tikkiä.
Pimppi on palautunut mieheni mukaan ennalleen ;)
Tietenkin kudos voi joustaa oli tiukka tai ei. Yhtälailla kudostyypistä riippuen joillekin tulee raskausarpia ja toisille taas ei. Siinäkin kyse ihokudoksen joustavuudesta.
Kiitos vastauksista. Mä vain provoilin.;) En oikeesti tiedä asiasta mitään.
ap
kudostyyppi taas vaikuttaa siihen, tuleeko repeämiä, mutta tietysti muillakin jutuilla (lapsen koko ja asento, synnytyksen nopeus jne) on vaikutusta.
Hieno provo, yhdisti kivasti ikuisuusaiheen (tiukuus) alatiesynnytykseen ja omakehuun!