Cerazette-pillereistä
Onko muilla kokemusta kyseisistä pillereistä ja päänsäryn yhteydestä?
Oon nyt pari kuukautta syönyt niitä ja nyt on reilun viikon ajan joka päivä särkenyt päätä. Lisäksi koko ajan " tiputtelee" . Olen valmis heittämään pillerit jo menemään... Kun vaan tietäis, johtuuko nämä vaivat niistä vai jostain muusta.
Kommentit (11)
Jatkuvaa päänsärkyä, tunsin itseni ihan hulluksi! Tiputtelua myös eikä minulla koskaan aiemmin ollut minkäänlaisia " vaivoja" kuukautisista, aina ollut säännölliset, niukat ja lyhyet. Lopetettuani ne, kaikki palasi ihan normaaliksi.
Söin kaksi viikkoa ja koko ajan vuosin. Lisäksi oli pari pahaa migreenikohtausta sinä aikana, migreeni ollut viimeksi reilusti ennen raskautta. Lopetin pillerit ja olo on taas kuin entinen. Minulla on lukuisia ystäviä jotka ovat kyseisiä pillereitä syöneet ja vain yhdellä on positiivinen kokemus.
Muistelin, että edellisen lapsen imetyksen aikana söin näitä myös, mutta lopetin kuukauden jälkeen. En nyt vaan muista johtuiko se päänsärystä... Mutta nyt loppui kuitenkin tämä kokeilu.
Kerran oli puolentoista viikon tauko - juhlaa! Nyt uskon lopultakin, että kun ei käy niin ei käy. Tänään otan viimeisen napin (eilisaamuisten simppojen eliminoimiseksi, jos niistä nyt siihenkään on ;)
Tiputtelua, tiputtelua tiputtelua.. rätti pehvassa sai koko ajan kulkea. Joka päivä vuoti, joskus tiputellen, joskus lorahdellen. Joka päivä piti olla iso side kun koskaan ei tiennyt milloin tulee ryöppynä.
Päänsärky sai mut hulluuden partaalle.
Migreeniä sairastavana en tiennyt koskaan milloin se särky enteili kohtausta.. Joka päivä särki pää. Aina. Yölläkin.
Lisäksi mielialat vaihteli. Minusta tuli oikea RAIVOTAR..
Pelkäsin oikeasti menettäväni mielenterveyteni.
Vaihdoin pillerit Mini-Pill -merkkiin. Kolmen kuukauden pillerit maksaa 8 euroa ja senttejä päälle, ovat siis lähinnä ilmaiset.
Päänsärky on muisto vain.
Kerran kuukaudessa tiputtaa YHDEN päivän. Kuukautiset siis kerran kuukaudessa ja verimäärä jää teelusikalliseen.
Olen taas normaali oma itseni, en siis raivoa enää hullun lailla.
SUOSITTELEN PILLERIEN VAIHTOA!
Nyt vauvani on kohta vuoden ja lopetan imetyksen piakkoin. Pillereitä en lopeta, vaan jatkan niitä koska tekevät elämästäni niiiiiiin helppoa.
Ja ovat niin edullisia.
Mulla vuotoa ei kerran kertaa koko aikana, mutta iho alkoi kukkimaan, seksihalut meni ja mieliala matalalla. Hiiva alkoi vaivata.
Lopetin Cerazettet 5 viikkoa sit ja menkkoja ei kuulu? Milloin muilla menkat alkaneet jos vuotoja ei Cerazetten aikana?
Mulle antoi gyne ymmärtää, että C ainoa pillerivaihtoehto imetyksen aikana??
tyrkyttävät jälkitarkastuksessa aina tuota merkkiä. Toinen vaihtoehto olisi kuulemma kierukka. Täytyy varmaan kusellä joltain asiansa tuntevalta lääkäriltä lisävaihtoehdoista. Joka tapauksessa meikäläisen pillerikuuri loppui tähän! Niin, ei kai niitä kuukautisia välttämättä vielä tulekaan jos vauva on täysimetyksellä. Mulla on kyllä nekin jo alkaneet kun tuo neiti 3kk ei syö yöllä ollenkaan. Samoin kävi kun edellinen vauveli lopetti yösyömisen.
Hanuri ei oo kyl vuotanut tai siis vuoti tietty sillo kun ne alotin.. Musta tuntuu että alotin ne väärin, terveydenhoitaja kyllä opasti. Vaihdoin e-pillereistä minipillereihin ja vaihto olisi pitänyt tapahtua suoraan eli vikan e-pillerin jälkeen minipilleri. No menin neuvolaan hakemaan ne cerazettet just sillo ku oli se tauko e-pillereistä. Eli ei ollut mahdollista alottaa ne suoraan ja vaihtoehdot oli että jos on käyttänyt viimeisen kuukauden aikana hormoniehkäisyä niin pitää jatkaa vikan e-pilsun jälkeen suoraan minipillereillä TAI jos ei ole kuukauteen käyttänyt moisia niin sit ekana vuotopäivänä pitää alottaa ne. Eli kumpikaan vaihtoehto ei täsmännyt. Onkohan jotai haittaa tästä?
Söin niitä muutaman kk ja koko ajan särki otsasta päätä.
Toinen sivuoire oli, että tulin raskaaksi... Siis vaikka söin noita pillereitä...
Että suosittelisin sulle kyllä jotain muuta ehkäisyä!