Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa kokematonta, kyseessä oksennustauti

Vierailija
20.11.2007 |

6-vuotiaani on oksennellut kaksi vuorokautta ja nyt vaikuttaisi siltä, että oksentelu alkaa loppua. Hän ei ole syönyt mitään eikä halua syödä, koska vatsaan sattuu. Vettä juo mielestäni hyvin. Voinko antaa olla tämän illan vielä syömättä, vai pitäisikö houkutella syömään esim. jogurttia? Tuntuu aika hurjalta, että elää pelkällä vedellä yli kaksi vuorokautta. Ja kyseessä on tosiaan ensimmäinen oksennustauti meillä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Osmosal.

Vierailija
2/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että lapsi juo. Kysele että tekisikö jotain mieli (minun tekee mahataudissa miele piimää ja se rauhoittaakin vatsaa). Anna sitä mitä mieli tekee, jos siis tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivua, kun vedestä ei saa suoloja. Mehukeittoa, jäätelöä ja jotain pientä suolaista naposteltavaa. Jos on huono vointinen niin osmosalia kuivumisen ehkäisyyn.

Tarkasta, että palautuuko iho nopeasti kun painat sormella. On kuivunut jos ei palaudu. Paljonko tulee pissaa? Punnitse lapsi heti kun sairastuu ja sitten myöhemmin kun sairastaa vaikka nyt. Paljon olikaan turvallinen painonpudotus% en nyt muista, mutta kertoo myös kuivumisesta.

Vierailija
4/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi, että lääke maistui niin pahalta, että oksennus tuli jo pelkästä mausta. Lapsista en tiedä, meneekö alas paremmin, mutta hyvin voin kuvitella, että jos valmiiksi oksettaa, niin juopa siinä sitten jotain ällöittävän makuista.

Vierailija
5/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sairastanut rajua vatsatautia alle 2-vuotiaana eli itselläni ei ole mitään muistikuvia. Vanhempani olivat väkisin juottaneet tuota osmosal-liuosta. Nyt 30 vuotta myöhemmin äitini joutui itse kokeilemaan samaa litkua ja toivuttuaan pyysi tosissaan anteeksi tuota vanhaa " rikosta" , niin pahaa oli kuulemma ollut.

Tuossa vaiheessa kun oksentelu on jo loppunut ei varmaankaan enää tarvitse osmosalia antaa.

Minä antaisin lapselle tuossa vaiheessa ihan mitä vain saisi menemään alas. Maitotuotteet joskus " hellivät" vatsaa, joten ehkäpä jätskiä? Ainakin veden sijasta mehua tai limua, että saa vähän energiaakin. Ja banaania?

Vierailija
6/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popcorn oli myös hyvä idea, koska ei tosiaan ole saanut suoloja lainkaan. Siispä niitä tekemään, tyttö ilmoitti syövänsä, jos teen :)

ap

Vierailija
7/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan jos joku menee alas,pöpötkin poistuu nopeammin;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän