Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten hoidan tilanteen (huomenna kun rauhoitun): pph haukkui tänään lastani tyhmäksi muiden lasten kuullen.

Vierailija
20.11.2007 |

Tilanne oli sattunut liukumäessä, kun lapseni oli laskenut alas. Toinen lapsi oli jo lähtenyt laskemaan alas, mutta omani ei ollut ehtinyt alta pois. Tässä tilanteessa pph oli huutanut " pois alta tyhmä" .

Eukko antoi minusta ilmaan koulukiusaamisen siemenen: En yhtään ihmettele, jos muut lapset alkavat esimerkin mukaisesti samaa huutelemaan, kun kerran aikuinenkin niin tekee. Arvatkaapa kihisenkö täällä, kun neljävuotias tirauttelee kyyneliä ja miettii nyt onko oikeasti tyhmä kun ***** sanoi niin!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin teki!Liekö edes koulutusta kyseisellä pph;lla?

Vierailija
2/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap valitus ko. hoitajasta... Ja sano itsekin pari valittua sanaa, eikä kannata säästellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sanot, että sinun mielestäsi lasta ei saa sanoa tyhmäksi, enintään hänen tekojaan. Ja tässä tapauksessa teonkin moittiminen oli todennäköisesti perusteetonta.

Jos pph:lla on yhtään järkeä, hän pyytää anteeksi lapselta ja sinulta.

Vierailija
4/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kerrot, että lapsesi pahoitti mielensä ja epäilee nyt olevansa tyhmä. Vahinkojahan pihaleikeissä sattuu niin kokeneille kuin kokemattomille ja ihmisiä pph:tkin ovat, sellaisia jotka voivat säikähtäessään sanoa mitä sylki suuhun tuo. Kypsä aikuinen ihminen osaa pyytää anteeksi, mutta ei äidin pakottamana, vaan tajutessaan menetelleensä väärin. Antaisin sen mahdollisuuden korjata ikävän tilanteen.

Vierailija
5/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin teki tosiaan, eikä tuollainen nimittely ole kohdallaan missään tilanteessa, varsinkaan kun nimittelijänä on auktoriteettia nauttiva aikuinen. Tämän hetken kiukulla tekisin valituksen suoraan hänen esimiehelleen, mutta olisiko tämän kerran kohtuulista kaikille, että " pakottaisin" (=kiristäisin valituksella) hoitajan pyytämään lapselta anteeksi kaikkien edessä? Myös minun kuulteni?

Vierailija
6/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristäminen ja nöyryyttäminen ei kuulu valistuneen vanhemmankaan niksivalikoimaan. Asioista pitää pystyä keskustelemaan samantasoisesti, kuin aikuinen aikuiselle. Älä sinäkään ala viimeiseksi auktoriteetiksi.

Vierailija
7/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyyntö pakottaen ei ehkä ole kovin aito...Tässä näkee , että nyt minä olen kärttyinen! Mainitsen siitä kuitenkin, että lapsi aikalailla pahoitti mielensä, ja myös minä. Toivon anteeksipyynnön tulevan luonnostaan. jos ei, kiristän sitten...

Vierailija
8/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli älä ainakaan aloita valittamalla, kiristämällä ja uhkailemalla, vaan puhu asiallisesti ja anna pph:lle mahdollisuus anteeksipyyntöön ihan oma-aloitteisesti. Mikä esimerkki se olisi sinun lapsellesi, jos alkaisit kiristää ja uhkailla?

Vierailija
9/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei anteeksi tarvitse pyytää, mutta haluan kuulla hänen pyytävän anteeksi lapselta, että tiedän varmuudella sen tapahtuneen. siksi minun kuulteni. mutta kuten jo äskeiseen viestiini ehdin laittaa, valitus tulee varmaan sitten ,jos hoitaja ei ymmärrä mokaansa ja yhtään tajua aiheuttamaansa mielipahaa lapselle (sitä kautta myös minulle). tuntuupa aika kivalta viedä lasta sinne jatkossa, kun tälllaista on jo päässyt kerran tapahtumaan.

Vierailija
10/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuollaisia voi olla töissä. Kirjoita ylläoleva kirjoituksesi kaupungin päivähoitotoimistoon. Luulisi niiden kontrolloivan, jos kerran maksavat. Älä pidä lastasi tuollaisessa paikassa vaan vaadi, että lapsesi saa toisen hoitopaikan tai vastaavasti psykiatrista hoitoa (EI VITSI!) aiheutetun henkisen tuskan käsittelyyn. On totta, että tuollaisesta ne koulutappajat saavat alkunsa, käsittämättömistä ja ymmärtämättömistä aikuisista. Taatusti joku AMIS pph:na.

Vierailija
11/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmistaisin, että hän on todella sanonut noin. Todella asiattomasti sanottu, ja vaatii kyllä ehdottomasti anteeksipyynnöt ja selitykset.

En sano, että sinun poikasi on keksinyt asian, mutta ollessani lto:na sain kerran hurjat valitukset äidiltä, kun olimme kuulemma huutaneet 3-vuotiaalle lapselle kakkavahingon takia. Ja voin vannoa, että niin ei ollut tapahtunut!

Vierailija
12/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään ihmistä ei sovi sanoa tyhmäksi, se on huonoa ja sivistymätöntä käytöstä, ja että haluan opettaa lapselleni samat periaatteet. Toivon siis, että myös perhepäivähoitaja ottaisi tämän huomioon omassa käytöksessään ja kasvatustyössään ja odotan että X pyytää lapselta anteeksi, sillä lapsi pahoitti mielensä moisesta.

Luultavasti ph on vain tilanteen aiheuttamassa " säikähdyksessä" möläyttänyt suustaan moisen sammakon mitään sen kummempaa tarkoittamatta. Jos huutaa nimittäin samalla lailla omille lapsilleen, sellainen moka voi sitten sattua hoitolapsienkin kanssa.

Vierailija
13/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma ole kauttaaltaan niin paha, ei varsinkaan kun me vanhemmat pidämme huolta oikeudenmukaisesta käytöksestä, joka välittyy myös lapsillemme. Meuhkaaminen ei auta mitään, vähiten lasta, joka joutuisi vain nappulaksi vanhemman ja kaupungin väliin. Ei kaikilla ole niin kauhea tarve korostaa itseään (ja jälkeläisiään), toisille riittää järkevät ja reilut pelisäännöt. Ne selviävät kyllä keskustelemalla.

Vierailija
14/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kait se kovin akateeminen voi olla kun työskentelee pph:na. ei ole ainakaan lastentarhanopettajaksi lukenut. Mutta en usko sillä nyt olevan väliä, mikä on koulutuksen taso, koska homma voi karata lapasesta keltä tahansa. Siitähän tässä nyt on kyse, toivottavasti ainutkertaisesta sammakosta. Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä aikoo selittää huomenna minulle, kun kysäisen tuosta...

Vierailija
15/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta ei kait se kovin akateeminen voi olla kun työskentelee pph:na. ei ole ainakaan lastentarhanopettajaksi lukenut. Mutta en usko sillä nyt olevan väliä, mikä on koulutuksen taso, koska homma voi karata lapasesta keltä tahansa. Siitähän tässä nyt on kyse, toivottavasti ainutkertaisesta sammakosta. Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä aikoo selittää huomenna minulle, kun kysäisen tuosta...

Vierailija
16/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile, mutta vaan uteliaisuudsta kysyn.

Vierailija
17/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkös selität lapsillesi, että mitä vaan saa sanoa, ja kaikki älyttömyys pitää niellä ja uskoa? jokainen tavallaan, kai...En vaan toivoisi aikuisen toimesta lapselle itsetunto-ongelmia. Jopa pph on lapselle ISO auktoriteetti, jota päivän aikana totellaan, häntä kuunnellan kuin lakia ja häneen pitää pystyä myös luottamaan. ja sitten hoitaja sanoo tyhmäksi ??? !!! Olisi vielä ihan eri asia, jos ipanat keskenään kinastelisivat jostain, ja huutelisivat toisille nämä perinteiset tyhmä-itse olet- kommentit. lapsi ei ole sokerista, ja kyllä nuo lasten tappelut solvauksineen päivineen on arkea meilläkin. Mutta että aikuinen viitsiikin. AP

Vierailija
18/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmistuksen sain, kun soitin lapsen tarhakaverin äidille, joka oli myös kuullut siitä jo omalta lapseltaan. Joten uskottava on.

Vierailija
19/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ainakaan voi edes tehdä tuota työtä, kunnallisen puolella vielä, ilman että ainakin se koulutus on. En vaan usko, että muuta koulutusta ainakaan tälle alalle hänellä on. AP

Vierailija
20/22 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti täytyy hiukan suodattaa noita lapsien juttuja. Tuon ikäiset sanoo hoitajan sanoneen " tyhmäksi" , vaikk hoitaja olisi sanonut, että " on tyhmää laskea..." Ja se ei todista mitään, että toinen muksu kysyttäessä vastaa samoin.

Edelleen minusta ap keuhkoaa ihan turhasta. Olisi vaikea kuvitella, että minä suuttuisin muuten hyvälle hoitajalle, vaikka olisi sanonutkin niin! Kyllähän minäkin olen sanonut joskus hermostuessa lapselle, että " nyt sinä olet kyllä ihan tyhmä" . Silti olen rauhallinen äiti ja en koskaan käyttäydy asiattomasti. Sokeristako ne muksut on nykyään tehty???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi