Kertokaa onnistuneista laihdutuksistanne!! :) ev
Kommentit (9)
Ruuan laatu ja määrä tarkkailuun, hyvin meni. En lisännyt liikuntaa, vatsalihasliikkeitä tein että sain raskauslöllöt timmiksi.
-turhia herkkuja vähemmän (pullaa ym)
-lisää liikuntaa
-lisää kasviksia ja kasvisruokia
-alkoholinkäyttöä vähemmäksi
-annoskoot kohdalleen
-syö silloin kun on nälkä, ei tapasyömistä. Opettele ero nälän mielihalun välillä.
-kiinnitä huomiota itse syömiseen, keskity siihen ja nauti. Älä vaan mätä polttoainetta naamariin.
-laatu korvaa määrän, enemmin joku pieni tosi hyvä kuin jättimäärä jotain mukiinmenevää.
Kiloja -5, pysyneet poissa 4 vuotta.
laihdutustarve vain 6 kiloa, mutta lähti jättämällä herkut pois ja syömällä säännöllisesti. Nyt sitten olen aloittanut lenkkeilyn ja muun liikunnan, ja herkkuja syön harvoin sekä vain pieniä määriä kerrallaan. Muuta ruokaa ihan reilusti
ja -10 kg 11 viikossa, vielä aion puristaa 6-7 kg pois. Aika kivuttomasti mennyt (ei nälkää kun valitsee oikeita tuotteita), mutta aika tarkasti olen pisteet laskenut.
8 viikossa lähti 10 kiloa pelkästään ruokaremontilla. Nyt alkaa sitten kiinteytys, eli kuntosalille varmaankin lähden :)
-Liikuntaa, joka päivä kävelylenkki (nyk.7km). Kerran viikossa hyvä jumppa [alkuun vain korttelin ympäri ja kevyitä jumppaliikkeitä kotona]
-Ruokavalion muutos, kasviksia, hedelmiä, rasva pois, sipsit pois, leivän vähentäminen.
-70 kiloa, vuosi sitten saavutin nykyisen painoni... Josta pidän kiinni
Pisteillä oli helppo laihduttaa. Paino tippui kevään aikana - ja mikä tärkeintä, se on pysynyt poissa nyt jo kohta neljä vuotta!
Syön viikolla lounaalla yleensä salaattia, keitto tms. kevyttä. Kotiruokamme on vähärasvaista, enkä syö iltapäiväpullia tms.
Viikonloppuisin syön suklaata, juon olutta tai viiniä ja syön pitsaakin silloin tällöin. Pidän ruuasta, mutta siitä huolimatta paino pysyy poissa, kun itse pysyy kohtuudessa.
Ja sauvakävely on ihan ehdoton apu!!
Eli löydä motivaatio laihdutukseen tai treenaamiseen. Minulle se oli rantakuva itsestäni toukokuussa... ja järkytyksestä toivuttuani löytyi motivaatio. Pohjakunto oli nolla, ja löllyä nahan alla jokapuolella. Niin aloitin reippailla kävelylenkeillä. Ja sit menin ihan tunteella, ja kelistä riippuen 3-7km päivässä ja tuon matkan siis todella reipasta kävelyä. Ruokailua en vähentänyt, mutta lisäsin lounaalla noin 300g salaatteja ja kasviksia. Sitten lisäsin Pilates harjoituksia, niitä joka päivä enemmän tai vähemmän. tällä kaavalla paino tippui huomaamatta 6kg ja läskit suli ja lihakset tuli.
Nyt sitten paino pysynyt samassa useamman kuukauden, mutta uusi motivaatio liikkumiselle on askelmittari ja siihen voi laittaa viikkotavoitteen ja lenkille tulee lähdettyä, jotta kilometrit kertyvät. Sitten olen aloittanut myös juoksemisen (koska sillä saa nopeasti kauniin vyötärön ja pääsee nopeasti kuluttamaan riittävästi kaloreita, aikaa kun ei aina ulkoiluun löydy)
Kilot putosivat ja en pelkästään laihtunut vaan olin trimmi.
Nyt olen laiskistunut taas (tästä noin 3 vuotta) ja pitäisi tehdä 5 kg:n ryhtiliike!