vastatkaa viisaat! ollaan miehen kanssa intetty
Onko näin että isänpäivänä mieheni laittaa kortin isälleen ja siihen tulee myös lapsemme nimi, vai tuleeko pelkästään mieheni nimi? Onhan hän sentään lapsellemme pappa. Mieheni saanoo että eihän isäni ole lapsemme isä. Miten se sitten on? Ja miten korttiin kirjoittaa? Tuleeko korttiin minun nimeäni? Miten te laitatte?
Kommentit (7)
Onnea isälle ja papalle, sekä isälle ja ukille. Toiseen mun ja lasten nimet, toiseen lasten ja meihen nimi.
Tuntuisi hassulta jos vaan osa perheestä toivottaisi hyvää isänpäivää. Me toivotetaan hyvää isänpäivää naapurin isällekin, vaikka ei meidän isä olekaan, tosin naapurin isälle ei kortteja anneta.
Ettekö te toivota siskoillenne tai ystävillenne hyvää äitienpäivää jos satutte silloin tapaamaan?
Mä en ota tätä niin vakavasti
pitäisitkö itse anoppina tai mummona korteista, jos niissä on vain lapsesi nimi vai saako niissä olla myös lapsenlapset ja miniät+vävyt merkattuna.
että isänpäivänä ihan kuka vaan voi onnitella ihan ketä vaan, joka sattuu olemaan jonkun isä. kyseessä on mun mielestä kaikkien isien päivä, ei minun isäni päivä. vähän sama kuin vaikka tuulanpäivänä saa onnitella vaikka kaupan kassaa, jos hän on nimeltään tuula, riippumatta siitä onko kyseessä "minun" tuulani.
että itse olen saanut äitienpäivänä kukan myös appiukoltani, jos olemme silloin sattuneet tapaamaan. sanomattakin on selvää etten ole appiukkoni äiti, mutta hän onnittelee minua sen takia kun olen ylipäätään jonkun äiti.
isänpäivänä ukin korttiin niin ukin oman lapsen nimi (ts. mun äiti) sekä mun ja veljen nimet ja nyt vielä mun lasten nimet. Tosin korttiin on yleensä myös lisätty kohta hyvää isänpäivää ja ukin päivää ja isoukin päivää tms. Ja puolisoiden nimiä ei tule korttiin.